Matjaž MerljakMatjaž Merljak
Boštjan SmoleBoštjan Smole
Helena KrižnikHelena Križnik
Dr. Jože Ramovš (foto: ARO)
Dr. Jože Ramovš

Vprašajmo radovedno, odgovarjajmo hvaležno

| 23.05.2011, 17:30

V „Ponedeljkovi 17“ smo po mesecu dni znova gostili predstojnika Inštituta Antona Trstenjaka, antropologa prof. dr. Jožeta Ramovša. Vsak četrti ponedeljek se srečamo z njim v enournem pogovoru v sklopu oddaje „Ponedeljkova 17“. Vsebina majskega pogovora so slabe navade, med katerimi gotovo najbolj izstopa , ker je vsakdanje, slabo pogovarjanje. Znamo vprašati, kaj pa odgovarjati na vprašanja?

Slabe navade- trdovratni oreh

Večina se niti ne zaveda svojih slabih navad, nalezemo se jih v otroštvu, najpogosteje od staršev. Z njimi rastemo in oblikujemo svoj vsakdan, zato so tako trdovratne in jih je težko odpraviti. Med najpogostejšimi slabimi navadami, ki kvarijo lepo sožitje med ljudmi, so tiste iz pogovorov. Slabo spraševanje drugega in slabo odgovarjanje na vprašanja drugega. To slabo navado lahko odpravljamo tako, da se zavestno učimo drugega radovedno spraševati, kar nas res zanima, dobro poslušati njegov odgovor in se mu prijazno, hvaležno odzvati na konkretno v njegovem odgovoru, ki nas je najbolj obogatilo. Prav tako pa: dobro poslušati drugega, ko me kaj vpraša in mu jasno in z veseljem odgovoriti.

Kaj najprej vprašate ob prihodu domov?

Vprašanja, ki si jih med seboj postavljamo v družini, so za sožitje nujna. Dobra vprašanja in odgovori nanje, lepo sožitje gradijo, slaba vprašanja in slabi odgovoripa ga grenijo in zastrupljajo. »Kaj si pa delal?«, je lahko pristno vprašanje, lahko je mučno zasliševanje, lahko ponižujoč očitek. Kdor se nauči bližnje prav spraševati in jim dobro odgovarjati, ta naredi velik korak za lepše družinsko sožitje. Ko drugega kaj vprašam, se postavim v vlogo poslušalca. Po vprašanju utihnem in pozorno poslušam njegov odgovor. Nanj se hvaležno odzovem s prijazno besedo. Če mi stvar še ni dovolj jasna, ga prosim, da še to pojasni. Poudariti moramo, da svoja zdrava vprašanja in svoja slaba vprašanja izgovarjamo bolj ali manj avtomatično, kot smo navajeni. Torej ne iz zlobe ali slabosti, ampak zato, ker smo se spontano v otroštvu ali pozneje navadili tako govoriti.

Strupena vprašanja

Poleg vprašanj, ki so za sožitje zdrava, je vrsta drugih, ki sožitje ranijo in zastrupljajo. O teh pa bomo govorili v junijski oddaji, 27. 6. ob 17.00. Vabljeni k poslušanju, tudi posnetka majskega pogovora.

Tradicionalna maša na 1. šolski dan za Zavod sv. Stanislava (photo: Marjana Debevec) Tradicionalna maša na 1. šolski dan za Zavod sv. Stanislava (photo: Marjana Debevec)

Veselje, skrbi in mnogo pozitivnih spodbud

Današnji prvi šolski dan so nekateri pričakali z veseljem, drugi z žalostjo v srcu, tretji prestrašeni, prav vsi pa radovedni, kaj jim bo prineslo novo šolsko leto. Pri prvošolcih in dijakih prvih ...

Ljubljanska tržnica (photo: STA) Ljubljanska tržnica (photo: STA)

Zaščitimo Plečnikovo Ljubljano

Na ministrstvu za naravne vire in prostor bo v četrtek potekala druga ustna obravnava o gradbenem dovoljenju za gradnjo garažne hiše pod ljubljansko tržnico. Ljubljanski mestni svetnik Aleš Primc ...

Mir, sončni zahod (photo: Unsplash) Mir, sončni zahod (photo: Unsplash)

Kako močno ga pogrešam…

Ena največjih bolečin za starša je, če si njegov otrok sam vzame življenje. A tudi pred tem neskončnim trpljenjem si na Radiu Ognjišče ne zatiskamo oči. V Večeru za zakonce in družine smo znova ...

Ovca (photo: Annette Meyer / Pixabay) Ovca (photo: Annette Meyer / Pixabay)

Rok Jeras: »Naši hlevi so postali bolnišnica«

Bolezen modrikastega jezika se izjemno hitro širi, predvsem rejci ovc se soočajo z velikimi izgubami. Novih uradnih podatkov na strani Uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin ni, ...

Glasen pozdrav in široki nasmehi otrok iz vrtca Montessori, ki deluje v Zavodu A M Slomška  (photo: Rok Mihevc) Glasen pozdrav in široki nasmehi otrok iz vrtca Montessori, ki deluje v Zavodu A M Slomška  (photo: Rok Mihevc)

Teden vzgoje 2025: Pedagogi upanja, romarji upanja

»Menim, da je prišel čas, v katerem se vsi zavedamo, da šola ni le institucija izobraževanja, temveč je še kako tudi prostor vzgoje. Mlade nekdo vzgaja. Tako kot puščava srka vodo, tudi mladi ...