Festival „Igraj se z mano“ za otroke s posebnimi potrebami
Sociala | 24.05.2011, 06:00 Petra Stopar
Že peto leto zapored bo ta teden v Sloveniji potekal mednarodni festival Igraj se z mano. Namenjen je vključevanju otrok s posebnimi potrebami oz. z motnjo v duševnem razvoju v širšo družbo. Festival organizirata Zavod za usposabljanje Janeza Levca in Društvo za kulturo inkluzije skupaj z lokalnimi organizatorji, začenja pa se danes.
Festival poteka na štirih lokacijah po Sloveniji. Med torkom in petkom bo na Prešernovem trgu s Tromostovjem ter Stritarjevo ulico v Ljubljani, v sredo in četrtek bodo aktivnosti na Trgu svobode v Mariboru, v četrtek na Koroškem na Muti, v petek pa na Čufarjevem trgu na Jesenicah.
Festival je mednaroden, vsako leto ga namreč obiščejo tudi gosti iz tujih držav. Sodelujejo mladi iz Avstrije, Italije, Poljske, Srbije, Hrvaške, Kosova, Bosne in Hercegovine, Velike Britanije, Litve, Madžarske kot skupine, prav tako tudi mladi prostovoljci iz Grčije, Italije, Srbije, Danske, Ukrajine, Španije, Turčije, Bosne in Hercegovine, Francije in drugod.
V štiridnevnem festivalu v programu aktivno sodeluje prek 250 šol, zavodov, vrtcev, nevladnih organizacij in drugih organizacij. Dnevno bo potekalo bo med 20 in 30 nastopov in okrog 30 različnih delavnic. Organizatorji v Ljubljani pričakujejo okrog 20.000 obiskovalcev, vključno z ostalimi mesti pa približno 30.000.
Kot opozarjajo v organizatorji, učinkovite oblike vključevanja otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami in še posebej inkluzije otrok in mladostnikov z motnjo v duševnem razvoju v slovenskem šolskem okolju ne najdemo zlahka. Zato razvijajo drugačne, alternativne oblike in metode dela, ki po njihovem mnenju dajejo prostor udejanjanju etičnih vrednot inkluzije.
Po njihovem mnenju je fizična integracija brez pomena, če ni tudi socialne interakcije med udeleženci pedagoškega procesa. Uspeh izobraževalne integracija pa je tako ali tako odvisen le od ustreznih prilagoditev programa, poudarjajo.
„Skozi festival postavljamo igro v samo središče pedagoškega procesa. Igra kot najbolj ustvarjalni, motivacijski, sprostitveni, socializacijski in delovno-učni proces, ki je za nas prvi in edini pravi že od zgodnjega otroštva. V sebi nosi tudi najbolj globoka in razsežna sporočila. Skozi dejavnosti projekta se izbrišejo meje med osebami s posebnimi potrebami in drugimi udeleženci,“ pojasnjujejo organizatorji.
V Sloveniji se obetajo tudi zakonodajne spremembe na področju vključevanja otrok s posebnimi potrebami. Vlada je namreč prejšnji teden v parlamentarno proceduro poslala predlog novele zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami.
Glavna usmeritev zakona je po besedah šolskega ministra Igorja Lukšiča vključitev otrok s posebnimi potrebami v redne šole v čim večjem številu, v zakonu pa so kot otroci s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami prvič definirani tudi otroci z avtističnimi motnjami.