P. Cantalemessa: Za vsakim potresom smrti bo prišel potres vstajenja in življenja
Cerkev po svetu | 22.04.2011, 21:43
Papež Benedikt XVI. je na veliki petek popoldne v baziliki sv. Petra vodil obrede, zbrane pa je nagovoril papeški pridigar p. Raniero Cantalamessa.
Zvečer pa je sveti oče v rimskem Koloseju vodil molitev križevega pota. Pripravo besedil za 14 postaj je tokrat zaupal s. Mariji Riti Piccione, ki je vrhovna predstojnica avguštinskih samostanov v Italiji.
P. Raniero Cantalamessa je v nagovoru med obredi poudaril, da „križ ni Božji 'ne' svetu, ampak je 'da' njegove ljubezni“. Križ ni le Božja sodba nad svetom, ovržba njegove modrosti in razkritje njegovega greha, ampak je znamenje njegove ljubezni. Zlo ne more biti preprosto spregledano, puščeno ob strani. Biti mora odpravljeno in premagano. To je pravo usmiljenje. In da to naredi sam Bog, kajti ljudje tega niso zmožni, – to je brezpogojna Božja dobrota, je p. Cantalamessa v nagovoru spomnil na besede iz papeževe zadnje knjige o Jezusu.
Papeški pridigar se je v nadaljevanju ustavil pri resnici velikega petka, ki jo je poimenoval: „On, ki ga gledamo na križu, Bog osebno“. „Dokler se ne prepozna in z vso resnostjo sprejme to temeljno dogmo krščanske vere, da je namreč Jezus Kristus Božji Sin, da je on sam Bog in istega bistva z Očetom, bo človeška bolečina ostala brez odgovora,“ je poudaril p. Cantalamessa in dodal, da je Jezus že pred človekom izpil grenki kelih trpljenja. „Človeška bolečina torej ne more biti zastrupljena, ne more biti samo negativna in nesmiselna, če jo je sam Bog izbral in jo okušal. Na dnu keliha mora biti biser. Ime bisera je vstajenje,“ je dejal.
Papeški pridigar je v baziliki svetega Petra pri med obredi velikega petka še dejal, da odgovor križa ni le za kristjane, ampak za vse ljudi, kajti Božji Sin je umrl za vse. „Trpeti pomeni postati posebej dovzeten in občutljiv za delovanje odrešenjskih sil Boga, ki so človeštvu ponujene v Kristusu. Vsako trpljenje, predvsem pa trpljenje nedolžnih, na skrivnosten, samo Bogu znan način, približuje Kristusovemu križu.“ Pri tem je p. Cantalamessa spomnil na pričevanje mnogih mučencev in trpljenje številnih oseb tudi v današnjem času, ki so jih na primer prizadele razne naravne nesreče. Poudaril je, da je tudi v trenutku Jezusove smrti prišlo do potresa: „Ko so stotnik in ti, ki so z njim stražili Jezusa, videli potres in kar se je zgodilo, so se silno prestrašili in govorili: Resnično, ta je bil Božji Sin!. A prišlo je še do drugega, še večjega potresa, in sicer v trenutku vstajenja,“ je dodal p. Cantalamessa: „In glej, nastal je močan potres, kajti Gospodov angel je prišel iz nebes. Pristopil je in odvalil kamen ter sédel nanj. Tako bo ostalo za vedno. Za vsakim potresom smrti bo prišel potres vstajenja in življenja“.