V posameznem centru za obveščanje dnevno od 60 do 600 klicev v sili
Slovenija | 11.02.2011, 15:54
Na številko 112 za klic v sili v najmanjšem centru za obveščanje v povprečju dnevno zabeležijo 60 klicev, v največjem pa do 600 klicev. V devetih desetinah vseh sprejetih klicev pa se odzivni čas operaterjev giblje okoli šest sekund, je ob evropskem dnevu številke 112 povedal Boštjan Tavčar iz republiške uprave za zaščito in reševanje.
Po besedah vodje sektorja za informatiko in komunikacije republiške uprave za zaščito in reševanje Tavčarja, velja omenjeni odzivni čas tudi za izredne razmere, kot so bile lanske poplave, v devetih desetinah klicev pa povprečen pogovor traja od 70 do 80 sekund. To pomeni, da so v slovenskih centrih za obveščanje v relativno kratkem času sposobni zbrati vse potrebne podatke za odziv na posamezen klic, je opozoril.
V obdobju lanskih poplav so v Ljubljani v najbolj prometni uri zabeležili tudi do 200 klicev v sili, odzivni čas operaterjev pa je takrat znašal približno devet sekund, je navedel in dodal, da sistem obveščanja predvsem za potrebe gluhih in naglušnih nadgrajujejo tudi z besedilnim in videom sporočanjem v sili.
Kot je povedal vršilec dolžnosti generalnega direktorja republiške uprave za zaščito in reševanje Darko But, v Sloveniji letos tretjič obeležujejo evropski dan številke 112 za klic v sili, ki so jo točno pred dvema desetletjema v Evropski uniji uvedli kot enotno evropsko številko oziroma univerzalno storitev za pomoč.
Slovenija je bila leta 1997 druga evropska država, ki jo je uvedla, zahvaljujoč enotni evropski številki, pa imajo državljani držav Evropske unije, ne glede na to, kje v njej so, enak dostop do reševalnih služb, je še povedal But.
Po podatkih uprave za reševanje predstavlja številka za klic v sili tudi hrbtenico celotnega sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Dosegljiva je neprenehoma 24 ur, brezplačen klic nanjo pa je omogočen z vseh vrst telefonov.
Namenjena je še klicem za nujno medicinsko, gasilsko, gorsko, jamarsko in pomoč podvodnih reševalcev, ob tem pa na številki 112 operaterji sprejemajo tudi obvestila o izrednih dogodkih, kot so naravne nesreče, onesnaženja in podobno, so še zapisali pri upravi za zaščito in reševanje.