Obisk Benedikta XVI. v Veliki Britaniji
P. Lombardi o papeževem obisku v Veliki Britaniji
Cerkev po svetu | 19.08.2010, 10:47 Marta Jerebič
Vatikan je včeraj objavil uradni program apostolskega obiska Benedikta XVI. v Veliko Britanijo, kjer se bo mudil od 16. do 19. septembra. Tiskovni predstavnik Svetega sedeža p. Federico Lombardi je za Radio Vatikan povedal, da vlada veliko pričakovanje in vznemirjenost pred prvim dnevom, ko se bo papež srečal z britansko kraljico.
Duhovno srce obiska bo beatifikacija kardinala Johna Henryja Newmana v Birminghamu. P. Lombardi je omenil tudi druge pomembne vidike papeževega apostolskega potovanja.
„Papež bo prvi dan obiskal tudi Škotsko, kar je zelo pomemben del njegovega potovanja, saj se ujema s praznikom svetega Ninijana, zavetnika in misijonarja Škotske. Kot tak je zelo pomemben dan za škotsko ljudstvo. Mislimo, da bo velika slovesnost, zelo lep trenutek. Rad bi izpostavil tudi papežev nagovor v westminstrski dvorani, njegovo srečanje s civilno družbo, s svetom kulture, z najbolj dejavnimi in najvplivnejšimi člani angleške družbe. To bo gotovo trenutek, ki ga bodo gledali pazljivo. Papež bo na zelo široki ravni načel probleme, s katerimi se srečuje družba v Veliki Britaniji in v svetu danes. Potem je tu še ekumenska razsežnost, ko se bo srečal z anglikanskim primasom canterburyjskim nadškofom. Vemo tudi, da je to zaradi notranjih sporov zelo občutljiv trenutek za anglikanstvo. To je tudi občutljiv čas v odnosih s katoliško Cerkvijo, saj se te razprave odsevajo tudi v odnosu med anglikanci in katoličani. Potem pa seveda pride vrhunec, ki bo v dveh delih: bdenje v Hyde Parku v Londonu in beatifikacija kardinala Johna Henryja Newmana v Birminghamu. Tako se bo potovanje končalo s tem velikim likom, ki je skoraj duhovno srce tega obiska. Vemo, da je papež sprejel povabilo za ta obisk zaradi Newmanove beatifikacije.“
Veliko medijev je v teh dneh opozarjalo na posebno vez med Newmanom, tem velikim pastirjem in intelektualcem 19. stoletja, in Josephom Ratzingerjem, Benediktom XVI.„To ni brez osnove, saj imamo v Benediktu XVI. globoko sintezo med vero in razumom, jaz bi dodal, tudi duhovnostjo. Obstaja povezava med tem, da krščansko pričujemo v današnjem, sodobnem svetu, podajamo vse razloge za krščansko vero tistim, ki jo iščejo, dajemo razlog za naše upanje, in izkazujemo globoko vero, zelo skrbno, zelo veliko, živo duhovnost kot tudi široko pastoralno občutljivost. Lik Newmana je popoln, je privlačen značaj zaradi svoje globine, ne le zaradi svoje intelektualne razsežnosti, ampak tudi zaradi kulturne in pastoralne. Njegova sposobnost za posredovanje celovitosti kulturne zavzetosti današnjemu svetu je očarljiva. Zanesljivo je odličen lik, ki predstavlja dostojanstvo krščanskega pričevanja kot tistega, ki se je sposobno obrniti na probleme in največja vprašanja sodobnega človeka, sodobne družbe."
Zadnje dni se veliko govori o tako imenovanih 'vstopnicah' za nekatera srečanja, na primer bdenje v Hyde Parku. Koordinator obiska monsinjor Summersgill je pojasnil, da je to dejansko prispevek in za obiskovalce ni obvezen.„Da, mislim, da je prav, da o tem rečemo kakšno besedo, čeprav je samo po sebi obrobnega pomena v primerjavi s pomembnostjo osrednjih tem tega potovanja. Brati in slišati je bilo popolnoma neutemeljene očitke. Slišal sem celo, da nekateri trdijo, da je plačane vstopnice za mašo zahteval Vatikan, s čimer so vpletali Vatikan prav v posebne organizacijske odločitve. To je popolnoma napačno. Zavedati se moramo, da gre papež v neko deželo, ker ga povabijo, in povabijo ga najvišje državne oblasti, kraljica in vlada, in krajevna Cerkev. Zato seveda spadajo stroški, organizacijske obveznosti obiska tistim, ki ga povabijo. Ni papež tisti, ki bi sam organiziral potovanje v Anglijo. Torej prvo: v tem pogledu Vatikan ni postavljal nobenih pravil. To so organizacijske metode krajevne Cerkve na kraju samem, ki pa obenem upoštevajo vse številne organizacijske zahteve, ki jih postavijo državne oblasti. V tem primeru imamo na primer neobičajen položaj, da se ljudje ne morejo svobodno gibati peš do tja, kjer bodo glavni dogodki; zato morajo organizirati prevoz in vsi sedeži morajo biti razporejeni do skrajno natančnega števila. To ni tako, kakor običajno ljudje potujejo na velike dogodke na papeževih potovanjih. Zato je treba to upoštevati in to narekujejo varnostne potrebe državnih oblasti. Zato morajo cerkvene oblasti same organizirati skupine vernikov, ki bodo potovale z organiziranim prevozom in dati prepustnico, poseben potni list vsem udeležencem skupaj z vrečko za pastoralne in logistične namene. Zato so zaprosili vsako organizirano skupino za majhen prispevek. Kako bodo to porazdelili med udeležence, je odvisno od vsake posamezne župnije ali škofije,ki organizira te skupine. Torej to ni vstopnica za mašo, ki bi jo plačal vsak posameznik. Tudi na primeru glede dostopa medijev in novinarjev so kontrole in omejitve zelo zahtevne, bolj kakor pri drugih potovanjih. To ni odvisno od Vatikana in tudi ne od krajevne Cerkve.“
Kakšna so pričakovanja glede tega potovanja skoraj 30 let po zgodovinskem obisku Janeza Pavla II. v Veliki Britaniji?
„Položaj je zelo drugačen ,kar zadeva razvoj, tudi na družbeni in kulturni ravni, saj se je toliko spremenilo v teh zadnjih letih. Tudi sam obisk je zelo drugačne narave. Ima vidik državniškega obiska, ker sta ga uradno povabila kraljica in vlada, medtem ko je bil obisk Janeza Pavla II. bolj pastoralen. Dejal bi, da je to, kar pričakujemo, želimo in resnično upamo od obiska to, da se bo zelo razviti, pa tudi zelo laični družbi, kakršna je v Veliki Britaniji, predstavila krščanska vera in katoliška Cerkev. Stvarnost, v kateri veliko ljudi postavlja pod vprašaj vrednoto krščanskega pričevanja in dejansko katoliškega pričevanja v družbi. Dejansko upamo, da bo papežev obisk pripomogel k prijazni pozitivnosti katoliške Cerkve in krščanske vere v družbi, ki se iz veliko razlogov tega morda ne zaveda več. Dejal bi tudi, da so bila papeževa letošnja potovanja na Malto, Portugalsko in Ciper, zelo pozitivna. Upamo, da bo to potovanje zares dokaz za lepoto, pozitivnost službe svetega očeta v družbi, zlasti v časih, ko so bili tudi trenutki protestiranja. Upamo, da bo to učinkovit prikaz temeljnega, pozitivnega vložka/vlaganja, ki ga daje Cerkev današnji družbi, ki je moderna, pluralistična, tudi laična, tako da ne bo nikoli pozabila, da bo vedela, kako naj pozitivno ceni prispevek, ki ga ponuja vera.“