Osebne stiske so me najbolj spodbudile k iskanju novih znanj
Via positiva | 03.10.2024, 18:00 Nataša Ličen
Ob Mednarodnem dnevu starejših, ki ga obeležujemo prvega oktobra in ob številnih spodbudah vseživljenskega učenja, ter nenazadnje ob Svetovnem dnevu duševnega zdravja, ki ga obeležujemo desetega oktobra, smo v oddaji »Via positiva« govorili o pomenu pridobivanja novih veščin in znanj za celostno osebnostno rast.
Znanje je vrednota
Karierna krajina se spreminja, družba in trg dela v zadnjih letih vse bolj spodbujata k pridobivanju novih sposobnosti in znanj. Številni poklici izumirajo, na drugi strani pa nastajajo novi, predvsem v digitalizaciji in na področju človeških virov. Pomembna postaja tudi empatičnost. Čustvena inteligenca je v porastu in temu se vse bolj prilagajamo tudi na delovnih mestih.
Dajemo glas učečim, tistim, ki so v zreli dobi z učenjem spremenili življenje sebi, svojim družinam, in vplivali na dobre spremembe tudi v svojem okolju.
Mag. Andreja Dobrovoljc, strokovna sodelavka na Andragoškem centru Slovenije, sodelavka Središča za svetovanje in vrednotenje: »Marsikdo reče, da dobro voljo zaradi priimka nosim naokrog, trudim se pozitivno zaključevati življenjske preizkušnje. Dobra volja je v večini primerov odločitev, čeprav se vedno ne da. V okolju, med ljudmi je veliko pozitivnih zgodb. Pomembno jih je slišati.«
Zakaj (želeti) vedeti več?
»Raziskave pismenosti odraslih so pokazale, da veliko število odraslih – posebej tistih z nedokončano štiriletno srednjo šolo, ne dosega temeljnih spretnosti, ki so potrebne za delovanje v družbi. Zato država, večinoma s pomočjo evropskih sredstev, zadnjih deset let intenzivno vlaga v učenje odraslih, razpisuje različne programe predvsem neformalnega izobraževanja, s katerimi omogoča brezplačno učenje. Možnosti je veliko. Čeprav je stopnja brezposelnosti nizka, je še vedno določeno število ljudi, ki jih je treba opolnomočiti in usposobiti, da najdejo sebi primerno zaposlitev.«
Koristi izobraževanja so ogromne, tudi na osebni ravni. Celostni razvoj, družbeno in socialno vključevanje, večja skrb za zdravje, kakovostno preživljanje časa, sodelovanje v skupini, ... so pomembni učinki vseživljenjskega učenja.
Lahko.si
V sklopu osveščanja za vseživljensko učenje je nastal tudi petletni vseslovenski projekt Lahko.si, ki ga na Andragoškem centru Slovenije vodi mag. Urška Bittner Pipan: »Projekt je namenjen vsem odraslim z namenom, da bi odkrili svoje priložnosti in možnosti, imamo več kot tri tisoč ponudnikov izobraževanj in skozi ta projekt želimo nagovoriti ljudi, naj jih najdejo, naj si odprejo nove priložnosti in se pridružijo gibanju vseživljenjskega učenja.«
Dr. Nataša Potočnik, direktorica Andragoškega centra Slovenije: »Učiti se zato, da postanemo odgovorni člani družbe, da prispevamo nekaj dobrega in plemenitega v svoje okolje.«
Mag. Zvonka Pangerc Pahernik, vodja Središča za obveščanje in ozaveščanje na Andragoškem centru Slovenije: »Meni je učenje pomagalo skozi številne osebne stiske, pa seveda skozi izzive na strokovnem poklicnem področju. Ampak stiske so me najbolj spodbudile k iskanju novih znanj in pristopov. Zato se mi zdi izjemnega pomena, da zadnje čase učenje omenjamo tudi pri krepitvi medosebnih odnosov in seveda osebnega razvoja.«
Pomen vseživljenskega učenja
Projekt Lahko.si vodi Andragoški center Slovenije, ki je krovna ustanova za izobraževanje odraslih v Republiki Sloveniji. Aktivnosti se bodo ob sodelovanju dvanajstih regijskih koordinatorjev odvijale po vsej državi. Glavni cilj projekta je osveščanje, informiranje in spodbujanje prebivalcev k večji vključenosti v vseživljenjsko učenje. Ustvarjajo gibanje, ki si prizadeva, da vsak posameznik v Sloveniji ozavesti učenje kot priložnost za rast. To vodi v uspešnejšo in bolj vključujočo družbo.