Šter o številki 114: Tudi pogovor človeku pomaga
Slovenija | 11.09.2023, 09:19 Petra Stopar
Od 6. septembra na pobudo vlade v Sloveniji deluje klicna številka 114, na katero se lahko posamezniki, ki so bili prizadeti v avgustovskih poplavah, obrnejo z različnimi vprašanji. Vodja klicnega centra Andrej Šter poudarja, da je bistvo delovanja te službe usklajenost pri odgovorih in pomoč.
Številka 114 deluje od ponedeljka do petka med 8.00 in 16.00, v soboto pa med 8.00 in 13.00. Zaradi katerih vprašanj so ljudje največkrat klicali v prvih dneh? Šter je pojasnil:
"Vprašanje glede računov za elektriko so stalnica in obsegajo kar znaten del klicev. Potem so to socialni transferji ali humanitarna pomoč ali pa pridobivanje humanitarne pomoči od različnih nevladnih in vladnih struktur. Precej vprašanj, in sicer takšnih, ki zdaj imajo zadnje ure in zadnje dni, je glede popisa škode, kajti popis škode predstavlja vstopnico za nadaljevanje tistih del ali pa pomoči, ki bo nudena tistim, ki bodo v popisu škode dokazali, da škodo imajo. Potem so pa taka individualna, ampak nič manj pomembna, pač pa težja za odgovorit, vprašanja v zvezi s popravilom, osuševanjem prostorov, razkuževanjem, vzdrževanjem vodotokov in cest, kjer nad bivališčem, hišo, poslopjem in posestvom grozi kakšen plaz ali pa da cesta sploh še ni vzpostavljena."
Dodal je, da včasih pride tudi klic, v katerem pravzaprav ni konkretnega vprašanja, pač pa "žalost, zagrenjenost in negotovost". "Tak klic včasih traja 20, včasih 30 minut, in na koncu smo veseli, ker včasih pridemo do spoznanja, da tudi pogovor človeku pomaga do tega, da iz tiste črne žalosti najde vendarle eno okno, skozi katerega posije žarek svetlobe," je za Radio Ognjišče povedal Šter, ki je sicer dolgoletni vodja konzularnega sektorja na ministrstvu za zunanje zadeve.