Mag. Tine Bec: Imam seznam skladb, ki mi vrnejo vero v dobro tega sveta.
Via positiva | 23.03.2023, 18:00 Nataša Ličen
V sklopu “Tedna katoliškega šolstva” smo spoznali mladega skladatelja, profesorja glasbene umetnosti v treh enotah Zavoda sv. Stanislava, kjer je prevzel del glasbenega programa, zborovodjo, pianista, pevca, moža in očeta. Mag. Tine Bec je leta 2012 na Konservatoriju za glasbo in balet maturiral iz glasbenega stavka, dve leti pozneje iz klavirja, študij je zaključil na Akademiji za glasbo leta 2016 kot diplomirani glasbeni komponist. Zaključil je tudi višjo glasbeno šolo iz solopetja. Je prejemnik Škrjančeve nagrade. Vodil je številne zbore, ob rojstvu hčerke je teh manj, še vedno pa so njegove dejavnosti, poklicne kot zasebne, najbolj povezane z glasbo. Vodi fantovski pevski zbor prvih letnikov škofijske gimnazije.
Glasbe ne sodim na način, katera je dobra in katera škodljiva. Glasba ima veliko vlog, ki se jih je treba naučiti razumeti.
"Vsi člani moje družine, tudi prijatelji in kolegi, so na nek način povezani s petjem. Posluh ima vsak človek, vsaj ob rojstvu, potem pa je odvisno od različnih okoliščin, od pouka glasbe, tudi od tega, če morda poje v zboru, kako se posluh pri posamezniku razvija. Slovenci kot narod pa zagotovo imamo posluh, smo velesila v zborovskem svetu."
"Via positiva" v podporo ob Tednu katoliškega šolstva v pomoč dijakom in učencem iz socialno šibkejših družin. Kliknite za več informacij o možnih poteh zbiranja sredstev.
"Rad sem se učil, vse me je zanimalo. Strinjam se, zelo je pomembno, kakšen je učitelj ali profesor. Ali zna za predmet, ki ga poučuje, navdušiti? Če vsaj enega premaknem, mu pokažem, kako lepo se je ukvarjati z glasbo, jo poslušati ali pisati, sem naredil že nekaj svojega dela. Lahko vzgajam poslušalstvo, spodbudim otroke, da gredo na koncert, da to postane tudi del njihovega vsakdanjega življenja."
Mladi imajo vedno razlog, zakaj poslušajo določeno glasbo.
"Nikoli ne sodim o glasbi na način, ta je dobra in tista slaba. V vsakem žanru skušam najti koristno. Nočem biti ozkogleden, pogosto svoje učence tudi vprašam, kaj poslušajo in je razumljivo, če v času pubertete radi poslušajo tudi kaj glasnejšega, nekateri imajo radi določena besedila, ki jih podpirajo v čustvih, zanje v tistem trenutku pomembnih in podobno. Glasba ima različne vloge. Nekatera je za zabavo, za sprostitev, spet druga je umetnost, je odraz duha časa, v katerem je nastala, v njenem ozadju so lahko vojne grozote, strahovi, ki so jih doživljali ljudje. Glasba spreminja. Zato mlade učim, naj nimajo predsodkov, naj najdejo vsaj eno pozitivno stran pri glasbi, ki jim sicer ni všeč. Dobro je poznati ozadje nastanka skladbe. Razumeti. To ustvari preblisk. Saj, verjetno gre pogosto skozi eno uho noter skozi drugi ven, upam pa, to mi je res pomembno, da brez predsodkov vstopijo v glasbo, tako si lažje ustvarijo objektivno mnenje."
TEDEN KATOLIŠKEGA ŠOLSTVA NA RADIU OGNJIŠČE
Osrednji dogodek bo v petek, 24. marca, s kontaktno oddajo v živo ob 20.00 na Radiu Ognjišče. Ob glasbenih točkah in izjavah različnih sogovornikov, bosta v studiu Jure in Marjan spodbudila k pomoči. Prisluhnite in sodelujte.
Umetnost je zelo pomembna za narod, izboljšuje družbo na bolje.
"Na Zavod sv. Stanislava pridejo tudi takšni mladi, ki poznajo piramido pevske raznolikosti, kot jo je postavil prof. Damijan Močnik, in jih pritegne morda najbolj prav priložnost glasbene rasti. V zborih se spletejo posebne vezi, nikjer drugje podobne. Ko si z nekom sopevec, skupaj doživiš nekaj, kar se ne da v drugačnih skupnostih ali skupinah. Vrednote in vizija zavoda vabijo skupaj podobno misleče. To ustvarja varno okolje za pridobivanje izobrazbe, posebej pri mlajših je varnost na prvem mestu, da sploh lahko izkoristijo potencial na najvišjem nivoju. Saj se tudi pri nas vsakodnevno marsikaj dogaja, vendar ne v tolikšni meri kot v drugih šolskih okoljih. Od otrok slišim, da se tudi učenci, ki ne hodijo k maši, v času šolanja odločijo za zakramente, ko prepoznajo vrednost skupnih vrednot, kako jih duhovnost povezuje na prav poseben način in jih tudi to pritegne. Ta del katoliškega šolstva ustvari zelo varno okolje, v katerem lahko mladi najbolj razvijejo svoje talente in sposobnosti."