Uspešna slovenska ekipa, ki pomaga podjetjem do globalne prepoznavnosti
Via positiva | 03.02.2022, 18:00 Nataša Ličen
Umetna inteligenca v zadnjih letih močno preobraža tudi področja promocije, trženja in odnosov s strankami. Kar je delovalo še pred nekaj leti, danes ne deluje več. Številna podjetja, ki so bila v preteklosti morda vajena izključno sejemskih dejavnosti, morda ob tem še tiskanih publikacij, so bila v želji iti v korak s časom in sodobnimi trendi, skoraj čez noč primorana vstopiti na zanje povsem novo področje digitalne promocije. Velika prednost tovrstnega nagovarjanja partnerjev, kupcev ter predstavljanja proizvodov in storitev je v tem, da skozi mrežo svetovnega spleta lahko osvojimo skoraj vsak kotiček zemlje.
Digitalno ni prihodnost, je kar sedanjost
Kako se je začela ena od uspešnih zgodb digitalno marketinške agencije Point Out, kjer med drugim že skoraj deset let pomagajo pri prodoru na globalni trg, smo v oddaji "Via positiva" vprašali solastnika in soustanovitelja omenjene agencije, ki se poznata še iz skupnih srednješolskih let, Nejca Slovnika in Zorana Bosančića.
Treba je zgraditi ekipo, kader, imeti pravo podporo. Tako tudi mi pomagamo podjetjem, skušamo biti predvsem njihov strateški partner, da jim pokažemo smer.
Nejc: "Rad se pošalim in Zoranu rečem, da ga poznam dlje od njegove žene. Že prej sva razmišljala o podjetniški poti, preizkušala v različnih smereh, v najinih študentskih letih pa se je ta ideja digitalno marketinške agencije dokončno uresničila in oblikovala." Zoran doda: "Digitalno ni samo prihodnost, je sedanjost. Za to področje sva se odločila ker se je ob najinih začetkih to kazalo kot velika priložnost. Tudi podjetja so takrat že povpraševala po tovrstnih storitvah. Midva pa sva to znala, ker sva bila v stiku s tehnologijami in tako se je ta smer nekako organsko oblikovala iz najinih znanj in izkušenj."
Treba je slediti dogajanju v svetu.
Ekipa vztrajno raste, Nejc ob tem doda: "Naša filozofija je najprej graditi navznoter, da lahko podjetjem pomagamo navzven, treba je imeti močne kompetentne sodelavce, ki so dodana vrednost. Samo tako lahko ustvarjamo skupaj in smo boljši v pomoči podjetjem pri njihovih nastopih na globalnih trgih."
Zoran: " Šele v zadnjih treh letih so podjetja večinoma ugotovila, da je digitalna pot smiselna in vse bolj nujna. Slovenska podjetja so do neke mere malo zaspala, zaostala za tujino, ker so se zanašala na tradicionalne poti, preko katerih so dostopali do kupcev, jim ponujali svoje storitve in produkte. Ko pa je prišel zunanji dejavnik, tudi covid, pa so bila nepripravljena in so se morala zelo hitro prilagoditi. Prednost slovenskega okolja je, da smo majhni in se znamo hitro prilagoditi. Ker se moramo, saj smo zelo izvozno naravnano gospodarstvo, po drugi strani pa je tudi težko nadomestiti izgubljena leta. Marsikatero podjetje ima tudi zaradi tega težave, toda predvsem zadnji dve leti sta ključni, ko so podjetja ugotovila, da je zdaj res tisti skrajni čas, preden odpelje ta hitri vlak."
Ekipa je srce. Kot agencija bomo močni, kolikor bo močna naše ekipa in kot takšni bomo znali bolje pomagati podjetjem.
Nejc: "Ovir je več, v poslu je tako, kar nam gre dobro, si mislimo, da več ne potrebujemo. To je dejavnik, zaradi katerega lahko zaspimo. Motivacija je lahko problem, če je ni. Zatakne se pogosto tudi pri času, potrebujemo ga, če želimo nekaj premakniti naprej. Treba je zgraditi ekipo, kader, imeti pravo podporo. Tako tudi mi pomagamo podjetjem, skušamo biti predvsem njihov strateški partner, da jim pokažemo pot. Podjetja po navadi sploh ne vedo, kako začeti, kam se obrniti. Njihov preboj je lahko hitrejši, ker jim pokažemo pot, potem pa se gradi naprej z vidika različnih aktivnosti."
Zoran: "Strah velikokrat izhaja iz pomanjkanja informacij in znanja. Strateški partner lahko pomaga, da bolje razumejo, v kaj se podajajo in potem je tudi strah manjši. Tehnologija gre naprej hitreje kot miselnost ljudi. Gospodarstvo, posebej večja podjetja potrebujejo določen čas, da se obrnejo. Tu imajo slovenska podjetja spet prednost, ker so agilnejša. Mladi smo dovzetnejši za nove tehnologije in smo jih zato tudi hitreje osvojili, nekaj časa je trajalo, da je to prišlo tudi do generacij, ki so bile takrat na čelu podjetij, imele funkcijo odločanja, da so sprejele digitalizacijo."
Zakaj je fokus tako pomemben?
Nejc: "Ko podjetja spoznajo, da nekaj potrebujejo, bi želela vse. Če hočemo iti na široko, potrebujemo tudi več sredstev. Ker pa ne vemo, kaj bo delovalo v našem konkretnem primeru, je potreben fokus, zato začnemo z enim kanalom in ga preizkusimo. Težko se je osredotočiti, se fokusirati na več stvari hkrati. Začnemo počasi, tisto naredimo čim bolje in tako naprej. Ne gre takoj od samega začetka pri vsem odlično."
Tempo življenja je tako hiter, da včasih ne vemo, kaj je za nas najbolje, zato je dolgoročno načrtovanje smotrno.
Zoran: "Digitalne poti nam omogočajo, da smo lahko prisotni vse povsod po svetu. V Sloveniji imamo znanje. Od ostalih nam podobnih agencij se mi razlikujemo od njih po našem strateškem pristopu. V tem smo unikatni. Želimo se dobro vpeti v posel podjetja, ga dobro razumeti in jim tako ponuditi rešitve, ki so zanje najbolj primerne."
Nejc: "Sva samorastnika, veliko znanja osvojiva tudi sproti, pride preko dela, nenehno se učimo. To je pot, po kateri hodiva. Vse jemljeva kot nek proces, kako sva lahko vsak dan boljša. Treba pa je istočasno graditi tudi ekipo, ki je srce. Kot agencija bomo močni, kolikor bo močna naše ekipa in kot takšni bomo znali bolje pomagati podjetjem. Interni naš moto je vsi za enega in eden za vse. Med seboj smo prijatelji. Podjetje ne vodiva po principu hierarhije, najina ključna naloga je opolnomočiti sodelavce in če klecnejo, jim pomagava. tako smo skupaj vse boljši. Zaposleni smo odgovorni, tudi drug za drugega. Delo mora biti narejeno, to je merilo."
Tehnologija gre naprej hitreje kot miselnost ljudi.
Zoran: "Izhajala sva iz tega, v kakšnem podjetju bi si midva želela delati, če bi morala delati drugje? Kar sva si želela zase, sva si želela tudi za sodelavce. To je prvi korak, drugi pa čimbolj vključiti sodelavce tudi v bolj ključne odločitve. Ko je rasla ekipa nisva več samo midva razmišljala, v katero smer moramo iti in kakšna je naša vizija ter vrednote. To smo naredili skupaj, izhajala sva najprej iz sebe, pomagala je pri tem celotna ekipa. Ko vsak sodeluje pri tem, ima možnost, se počuti bolj pripaden, kar se pozna na počutju, pri delu, pri zadovoljstvu nasploh v življenju. In, to največ šteje. Vsaj tretjino svojega časa preživimo v službi, zato je dobro počutje tako pomembno, ker se vse prepleta, tako zasebno kot poslovno."