Slavi Košir
Jakob Čuk
Alen Salihović
Breda Bedina (foto: Osebni arhiv)
Breda Bedina | (foto: Osebni arhiv)

Otrok ima svoj notranji načrt razvoja

29.04.2020, 10:11 Nataša Ličen

Breda Bedina, profesorica defektologije, je študirala v Ljubljani in Zagrebu. Pri svojem pedagoškem delu se je seznanila z metodami pedagogike Marie Montessori in jih s somišljeniki začela uvajati na Osnovni šoli Helene Puhar v Kranju.

Srečna sem bila, če sem lahko pomagala otrokom.

»Včasih otroci niso dobivali dodatne pomoči, mnogi so bili zato v hudi stiski. K nam so prihajali otroci, ki so težje sledili rednemu šolskemu programu. Prihajali so tudi otroci iz družin s težjimi razmerami, ekonomskimi, socialnimi, ki niso imeli dovolj spodbud v zgodnjem otroštvu in v razvoju niso mogli takoj slediti sovrstnikom. V višjih razredih pa so k nam prihajali tudi otroci z vedenjskimi, čustvenimi motnjami. Naš pristop je bil individualen, pomagali smo jim po najboljših močeh, pa vendar so bili prikrajšani za določene predmete in to je bila za marsikoga precejšnja krivica. Bile so stigme

Pri nas so se otroci čutili sprejeto in mnogi so se pozneje zelo dobro razvili v določenih znanjih, veščinah in postali uspešni v poklicih.

»Tri leta sem živela v Celovcu in v tem obdobju spoznala čudovito gospo, Zalo Inzko. Imeli sva sinova v isti Mohorjevi šoli, kjer sva imeli priložnost slišati predavanje o Montessori pedagogiki, ki se je takrat povsem na novo uvajala v Celovcu. Navdušilo naju je in zato sva se vpisali v dve letno izobraževanje Inštituta za celostno vzgojo iz Muncha. Tako sva postali Montessori učiteljici. Ko sem se vrnila v Slovenijo in v šolo, je bila moja največja želja prenesti to pedagogiko k nam. Prepričana sem bila in sem še vedno, da je ta pedagogika prava.«

Moto »Dajte nam čas in pomagajte nam, da naredimo sami« me najbolj navdušuje. Otroka ne smemo silita v nekaj, za kar ni dozorel. Otrok ima notranji plan razvoja.

V sodelovanju s Pedagoško fakulteto Univerze v Ljubljani so uspeli izpeljati nekaj seminarjev, ustanovili Društvo Montessori pedagogike ter v sodelovanju s profesorji iz Celovca organizirali nekaj seminarjev. Ker pa ni bilo finančne podpore sta začetno delo in velika vnema začeli plahneti, posluha žal ni bilo dovolj. Kljub vsemu je Breda s somišljeniki v svoji šoli uspela ob pomoči sponzorjev urediti posebno učilnico.

V zapisu na spletu o osnovah Montessori pedagogike je zapisala: »Vse več zavednih ljudi se sprašuje, kako učiti oziroma pripraviti otroka za vedno bolj spreminjajočo se prihodnost. Ključ leži v otroku samem, potrebuje le ljubezen, razumevanje in spoštovanje njegovih razvojnih potreb ter spontane življenjske spodbude. Cilj pedagogike M. Montessori je, da mu s pomočjo posebno pripravljenega okolja pomagamo, da se lahko emocionalno, fizično in duševno enakomerno razvija. Moto »POMAGAJ MI, DA NAREDIM SAM« pomeni, da otroka glede na njegovo osebnost in interes vzpodbujamo h koncentraciji in samostojnost, da s svobodno izbiro odkrije ključ do znanja oziroma sveta."

Z Bredo Bedina smo se pogovarjali v oddaji »Naš gost«.

Bi vas zanimalo še kaj podobnega?

Pomembno: Prosimo, da se pri komentiranju držite spletnega bontona in pravil našega spletnega portala. Pridržujemo si pravico moderiranja.

Z masko v cerkev (photo: Don Bosco Rakovnik) Z masko v cerkev (photo: Don Bosco Rakovnik)

Kdaj je v cerkvi še vedno potrebna maska?

Medtem ko se povsod v Sloveniji v javnem življenju sproščajo ukrepi, so tudi škofje izdali nova navodila za bogoslužja v cerkvah. Veljajo od danes. Na nekaj vprašanj nam je odgovoril tajnik SŠK, ...

prof. dr. Bojana Beović (photo: Osebni arhiv) prof. dr. Bojana Beović (photo: Osebni arhiv)

Naša gostja: prof. dr. Bojana Beović

Pred mikrofon naše osrednje sobotne popoldanske oddaje smo tokrat povabili gostjo, ki je postala v času epidemije tudi medijsko širše prepoznavna. Infektologinja prof. dr. Bojana Beović je ...

O avtorju