Marjan Bunič
Marko Zupan
Andrej Šinko
Umetna oploditev (foto: Pixabay)
Umetna oploditev | (foto: Pixabay)

Na rojstnem listu otroka biološka mama in njena partnerka

23.01.2020, 13:42 Marta Jerebič

Francija sprejema zakon o bioetiki, ki omogoča umetno oploditev samskim ženskam in lezbičnim parom. Predlog je že prestal glasovanje v parlamentu, do 4. februarja o njem razpravljajo v senatu, kjer bo po napovedih prav tako sprejet. Številne organizacije, in to ne samo katoliške, opozarjajo na ustvarjanje družbe brez očetov. V času, ko se zdravstvene ustanove vsepovsod soočajo s pomanjkanjem sredstev, se postavlja tudi vprašanje, zakaj bi za umetno oploditev letno namenili 300 milijonov evrov.

Vloga očetov je le eno od vprašanj, ki se sproža ob takem zakonu, opozarja  magister moralne teologije na doktorskem študiju v Rimu Gabriel Kavčič in našteva: »uničevanje zarodkov, skladiščenja zarodkov, ki se zdaj podaljšuje, otroci, ki se jih naredi za namen zdravljenja. Skratka, bazen vprašanj, s katerimi se bo treba ukvarjati.«

Gre za etično in antropološko revolucijo, ob kateri se postavlja vprašanje, kateri bo naslednji korak. »Ker gotovo bo naslednji korak. Sproža se tudi vprašanje, kakšno zakonodajo bodo sprejemale druge države, ki si Francijo rade vzamejo za zgled, in vprašanje, če bo šla zadeva naprej v smer nadomestnega materinstva.«

Na rojstnem listu otroka bosta v primeru lezbičnega para navedeni imeni biološke matere in njene partnerke in ne darovalec sperme. »Kot mi je znano, je zakonski predlog doživel kar nekaj sprememb, a zaenkrat vztrajajo pri tem, da bosta ob rojstvu otroka pri lezbičnem paru na rojstnem listu vpisani obe mami tega otroka, biološka mama in partnerka biološke mame. Ta bo imela po zdajšnjem predlogu zakona enake pravice materinstva,« je povedal Kavčič.

Javna razprava je zelo žgoča. Sporočilo katoliške Cerkve je jasno. »Otrok je dar, ki se ga sprejme in ne naročilo, ki se ga izdela.« Tudi feministke opozarjajo na potrošništvo tam, kamor ne spada. »Izpostavljajo, da zakonska ureditev odpira možnost zlorabe ženskega telesa, posebej bolj ranljivih, siromašnih, na rob odrinjenih žensk. Torej spremembe Francozi zahtevajo množično in med temi ni samo Katoliška cerkev, daleč od tega,« poudarja mag. Gabriel Kavčič.

Bi vas zanimalo še kaj podobnega?
Svet

Pomembno: Prosimo, da se pri komentiranju držite spletnega bontona in pravil našega spletnega portala. Pridržujemo si pravico moderiranja.

Martin Golob (photo: Rok Mihevc) Martin Golob (photo: Rok Mihevc)

Martin Golob: Vam povem, velika noč BO!

»Glavno se bo zgodilo! Jezus bo vstal in nam vsem pokazal, kako ljubezen odpira grobove smrti. Odrešeni smo tudi znotraj svojih domov. Bo, boste videli.« Tako nas je v rubriki »Ostanimo povezano ...

Prazen trg sv. Petra v Vatikanu (photo: Printscreen) Prazen trg sv. Petra v Vatikanu (photo: Printscreen)

Vatikan in koronavirus: Kako bo za veliko noč?

Pandemija koronavirusa močno kroji versko življenje po vsem svetu. O tem smo se v oddaji Iz življenja vesoljne Cerkve pogovarjali z duhovnikom Sebastijanom Valentanom, ki je na doktorskem študiju ...

Dr. Karel Gržan v družbi Mateje F. Novljan (photo: Izidor Šček) Dr. Karel Gržan v družbi Mateje F. Novljan (photo: Izidor Šček)

Dr. Karel Gržan: Obvarujmo se pred pandemijo strahu!

»Ne bojte se!« je ena izmed najpogosteje izraženih misli v Svetem pismu. Z duhovnikom dr. Karlom Gržanom smo ob evangelijskem odlomku Jezus pomiri vihar (Mr 4,35-41) razmišljali, kako v časih ...

O avtorju