Slovenski kvIZUM
Slovenija | 02.02.2018, 10:22 Nataša Ličen
Zaživel je digitalni kviz Slovenski kvIZUM, s katerim želijo ustvarjalci doseči 300.000 Slovencev in krepiti samozavest Slovencev kot naroda inženirjev in inovatorjev ter utrditi prepoznavnost Slovenije, zelene referenčne države v digitalni Evropi. Kviz bodo ustvarjalci širili preko ambasadorjev, vključenih podjetij, medijev in partnerjev.
Kviz, ki je nastal ob stopetindvajseti obletnici smrti Jožefa Stefana, v prvi fazi vključuje oseminpetdeset vsebin, povzetih po javno dostopnih medijskih virih in informacijah izbranih inovativnih podjetij. V nizu petih vprašanj, ki se ob vnovičnem reševanju vsakokrat zamenjajo, kviz s ponujenimi odgovori na poljuden in humoren način osvešča o dosežkih slovenskih podjetij, inovatorjev in ostalih slovenskih pionirjev na posameznih področjih.
Kviz je namenjen splošni javnosti in vključuje vprašanja kot so:
- Kdo je avtor teorije, na podlagi katere je človek prvič stopil na Luno? Slovenec, Herman Potočnik Noordung.
- Čigav izum je razpršilo za parfume, inovacija, ki jo danes uporablja cel svet? Izumil ga je Slovenec Peter Florjančič.
- Katero podjetje izdeluje merilne programe in naprave, ki jih uporabljajo skoraj vsi proizvajalci avtomobilov na svetu in vesoljske agencije kot je Nasa? Trboveljsko podjetje Dewesoft.
Edita Krajnović, soustanoviteljica projekta Inženirke in inženirji bomo!: »Kviz je zaživel januarja letos. Razvoju ideje sta botrovala dva razloga, Slovenci smo narod inženirjev, skozi leta so se nabirali dokazi, da to drži. Tega se premalo zavedamo in na to smo premalo ponosni. Premalo samozavesti imamo o tem, kolikšnih vrhunskih idej, izumov, inovacij smo sposobni v svetovnem merilu. Kviz je nastal prav zato, da si krepimo samozavest, da smo Slovenci narod inženirjev, izumiteljev, inovatorjev, pionirjev na vseh področjih.«
Zanimiv za šolsko okolje
Kviz bodo ustvarjalci širili preko ambasadorjev, vključenih podjetij, medijev in partnerjev. Cilj je doseči 300.000 Slovencev. Po prvih testnih odzivih je kviz zanimiv tudi učiteljem. »V šoli je kot motivacijsko orodje uporaben pri naravoslovnih predmetih, ali pa kot kviz na kakšnem dogodku oz. tekmovanju med oddelki«, je možnosti uporabe komentiral mag. Gregor Udovč, ravnatelj OŠ Veliki Gaber.
Ideja iz projekta, ki navdušuje za inovativnost
Ideja za kviz izvira iz projekta Inženirke in inženirji bomo!, ki mlade navdušuje za inovativnost ter osvetljuje priložnosti njihovega razvoja v inženirskih, tehnoloških in naravoslovnih poklicih. Pri razvoju kviza so sodelovali dijaki in študenti na Mediatlonu 2017 s podporo Društva za marketing Slovenije, Mladinske knjige in Gospodarske zbornice Slovenije.
»Prihodnost pripada mladim. Ni jim treba iti npr. v Google, da bi živeli svoje sanje. Svojo ustvarjalno žilico lahko sprostijo tu, pri nas. Mi vzgajamo ustvarjalce, ne le uporabnike tehnologij prihodnosti«, o razlogih, zakaj morajo predvsem mladi poznati slovenske dosežke, izpostavlja mag. Jože Torkar iz Petrola, predsedujoči projekta Inženirke in inženirji bomo!
»Slovenci smo lahko referenčna država, ker ne samo nam, ampak tudi svetu že dolgo dokazujemo, kaj vse lahko z inovativnostjo in inženirskim razmišljanjem dosežemo. Smo avtorji marsikatere razvojne inovacije, ki jih v svetu tudi uspešno tržimo. Pogosto je naše znanje v tujini celo bolj prepoznano in cenjeno, kot si upamo sami priznati in tu vidim še veliko potenciala«, poudarja minister za javno upravo Boris Koprivnikar.