Mateja SubotičanecMateja Subotičanec
Aleš KarbaAleš Karba
Rok MihevcRok Mihevc

Referendumski 24. september

Slovenija | 10.08.2017, 12:41 Tanja Dominko

Projekt drugi tir Slovenijo umešča na infrastrukturni zemljevid sveta, poudarjajo predstavniki vlade, a kritike ne pojenjajo. V studiu smo v oddaji Pogovor o gostili pobudnik referenduma Vilija Kovačiča iz iniciative Davkoplačevalci se ne damo in arhitekta Andreja Čuferja in osvetlili nekaj argumentov proti začrtani trasi in tehnične rešitve, ki bi bile po mnenju nekaterih strokovnjakov boljše pri gradnji železnice.

Vilija Kovačiča še aprila nihče ni dosti resno jemal, pa mu je vendarle uspelo predramiti javnost in zbrati dovolj referendumskih podpisov, sam pravi, da mu je bilo dovolj poslušanja in jamranja, slišal je mnogo argumentov proti, a nihče se ni zganil, se je pa sam, čeprav je zdaj v očeh vlade malodane državni sovražnik. Premier Cerar mu je denimo očital, da je proti razvoju, čeprav poudarja, da se da progo graditi hitreje, ceneje in bolj varno za okolje. »Mi smo za razvoj, smo za dvojno moderno železnico, ki pa je nekaj več kot teh 27 kilometrov proge.«

Vili Kovačič in Andrej Čufer
Vili Kovačič in Andrej Čufer © Tanja Dominko

Arhitekt Andrej Čufer je v oddaji problematiziral celotno železniško infrastrukturo, naštel kar nekaj nesmotrnosti in poudaril, a je že Franc Jožef je vedel, da se daljši predori gradijo kot dvotirni. Tudi on nasprotuje obstoječi trasi, ne verjame številkam, ki jih navaja vlada o ceni gradnje dvotirne nove proge, pravi, da je v to zajeto le en majhen del nujnih del, ki so potrebna. Obstoječa varianta niti ni najbolj požarno varna, poudarja, sam podpira načrt dr. Jožeta Duhovnika, hkrati pa zanika, da bi se želeli s projektom okoristiti oni sami. Pri vladi pogreša več znanja o tovrstnih projektih, ki jo čakajo, saj da operira s številkami in podatki, ki jih ne pozna.

arhitekt Andrej Čufer
arhitekt Andrej Čufer © Tanja Dominko

Kot je junija dejal državni sekretar Jure Leben, bodo na ministrstvu za infrastrukturo pripravili vse potrebne pravne in strokovne podlage, da se zgradi dvotirni drugi tir. Obveščali naj bi denimo svet za civilni nadzor projekta, koprskega župana Borisa Popoviča in Zvezo društev upokojencev Slovenije o napredku. Ob tem se Kovačič samo nasmehne, češ, kaj ima tukaj zveza upokojencev, medtem ko se "Inženirske zbornice ne upošteva, zveze inženirjev in tehnikov ne upoošteva, Svet za civilni nadzor je pa samo šminka." Podjetje 2TDK bo po njegovem mnenju uporabila za lasten žep, ko se bodo vanj stekala sredstva.

Vili Kovačič se je v preteklem obdobju pritožil tudi na ustavno sodišče zaradi postopka zbiranja podpisov, pa tudi zaradi datuma, za katerega je želel, da sovpade s predsedniškimi volitvami, pa ni uspel, zdaj je šel naprej na Evropsko sodišče. Na ustavnem pa je vložil drugo pritožbo, ta se nanaša na finančna sredstva, ki jih vlada namenja za lastno kampanjo.

Vili Kovačič
Vili Kovačič © Tanja Dominko

Slovenija, Politika
Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec) Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec)

Kako in kaj jesti

Z dr. Karin Kanc, doktorico medicine, specialistko interne medicine, iz zasebne ordinacije Jazindiabetes, tudi integrativno psihoterapevtko, smo ob Svetovnem dnevu sledkorne bolezni, ob Tednu ...