Svetovalnica: 1€ za 1km
Hrana in okolje | 07.07.2017, 11:04 Rok Mihevc
Kolesarjenje je bila tema tokratne Svetovalnice, v kateri je sodeloval predsednik Slovenske kolesarske mreže Bojan Žižek. Spregovoril je predvsem o prednostih kolesarjenja, predstavil je tudi par predlogov, kam se odpraviti v teh poletnih dneh.
Žižek je uvodoma spregovoril o razlogih, zakaj je kolo vse bolj popularno prevozno sredstvo. »Prvi in najpomembnejši razlog je ta, da je to sredstvo, s katerim lahko krepimo svoje zdravje.« Po njegovih besedah je kolesarjenje dnevna aktivnost, s katero lahko uporabnik dnevno trenira svoje telo. »Z dnevno 20-minutno vožnjo po opravkih ali v službo, izpolnimo potrebo po vsakodnevni fizični vadbi.«
Potem so pomembni še drugi vplivi – na okolje, z vidika načrtovanja javnega prostora,... »Če prilagodimo infrastrukturo pešcem in kolesarjem, potem dobimo prijetnejši javni prostor. Sama vožnja sprošča hormon sreče in smo tako zadovoljnejši.«
Kako prijazna je infrastruktura do kolesarjev?
Naš sogovornik žalostno ugotavlja, da Slovenija s področja javnega potniškega prometa še ni na primernem nivoju. Se mu pa zdi, da se premika na tem področju. »Direkcija za ceste je v preteklosti sprejela strateške dokumente, na podlagi katerih naj bi zgradili 2600 km kolesarskih poti v roku 25 let. A vmes je prišla gospodarska kriza in vlaganja v infrastrukturo so se zmanjšala. Zdaj spet želijo okrepiti vlaganja.« V državi imamo 300 km kolesarskih poti, težava pa je, ker so nepovezana, opozarja Žižek.
Poznamo več vrst kolesarjenja: športno, daljinsko, turning, popotniško, rekreativno, družinsko kolesarjenje,... Pri vseh je varnost pomembna in če hočemo biti kolesarsko razvita država, moramo varnost zagotavljati tudi preko kvalitetne kolesarske infrastrukture. Čedalje bolj popularno je družinsko kolesarjenje in Bojan Žižek spodbuja družine, da si pred kolesarjenjem postavijo naslednje cilje: priprava in načrtovanje kolesarskega izleta, primerna oprema in ustrezno kolo, primerna pot za otroke in uživanje v kolesarjenju.
V Slovenski kolesarski mreži si prizadevajo za razvoj kolesarske infrastrukture, ne samo za popotniško, ampak tudi vsakodnevno kolesarjenje. »Potrebno je prepričati lokalno skupnost, da dnevno kolesarjenje prinaša dodano vrednost družbi. V Sloveniji še ni prisotnega toliko zavedanja, kot ga imajo v drugih kolesarsko razvitih državah, npr. na Danskem in Nizozemskem.« Tam po Žižkovih besedah velja dejstvo, da vsak prekolesarjen kilometer pomeni en evro v skupno družbeno blagajno. »V Ljubljani imamo 13 odstotkov dnevnih kolesarjev, kar pomeni, da bi tudi pri nas veliko privarčevali.«
Kam?
Naš gost je postregel z nekaj destinacijami, ki so aktualne v zadnjem obdobju. »Obalna cesta od Škofij do Dragonje, od Rateč do Kranjske gore in nadalje proti Mojstrani, od Podčetrtka do Olimja, od Mislinje do Dravograda, pa tudi Pomurje ponuja številne družinam prijazne kolesarske poti."