Blaž LesnikBlaž Lesnik
Mark GazvodaMark Gazvoda
Tanja DominkoTanja Dominko
Stavba Evropske komisije v Bruslju (foto: ARO)
Stavba Evropske komisije v Bruslju

Bruselj po letalski tragediji preučuje možnosti kratkoročnih ukrepov

Svet | 27.03.2015, 16:45

V Evropski uniji v odzivu na strmoglavljenje letala na jugu Francije preučujejo možnost uvedbe pravila o obvezni stalni navzočnosti dveh članov posadke v pilotski kabini. Že takoj po razkritju, da naj bi nemški kopilot Andreas Lubitz letalo družbe Germanwings namerno usmeril v pobočje Alp, potem ko je šel kapitan na stranišče, so se za to odločile nekatere letalske družbe, med njimi Norwegian Air Shuttle in EasyJet. Danes so jim sledili vsi avstrijski in nemški letalski prevozniki.

Po zdaj veljavnih pravilih morata biti na letalu vselej dva pilota. Pravila, da mora tistega, ki izjemoma začasno zapusti položaj zaradi fizioloških ali operativnih potreb, nadomestiti drug član letalske posadke, ni. Nekatere letalske družbe so ga uvedle po terorističnih napadih v ZDA, že dolgo ga spoštujejo tudi pri slovenskem letalskem prevozniku. Nekatere letalske družbe v Evropi so pravilo dveh v pilotski kabini uvedle v odzivu na tragedijo, med njimi tudi Germanwings in Lufthansa, a od tam niso sporočili, kdaj točno bo to začelo veljati.

Tragedija, v kateri je življenje izgubilo 150 ljudi, je sprožila še vrsto ostalih vprašanj. Med drugim se nanašajo na varnostne ukrepe za preprečitev možnosti vdora v pilotsko kabino. Te so letalske družbe na mednarodni ravni uvedle po 11. septembru 2001, pred tem posebnih varnostnih meril za vrata pilotske kabine ni bilo. Vprašanja se prav tako nanašajo na postopek preverjanja zdravstvenega stanja pilotov in izdajanja zdravniških potrdil zanje. Viri pri Evropski uniji so sporočili, da mora imeti vsak pilot licenco za letenje in zdravniško potrdilo. Vsak pilot mora vsaj enkrat na leto opraviti zdravniški pregled. Poleg tega obstaja sistem rednega poročanja o incidentih med letenjem. Vprašanje, ali lahko pilot z diagnozo depresije oziroma ostalih duševnih motenj še naprej leti, ni ponudilo jasnega odgovora. Letalski strokovnjaki pojasnjujejo, da te odločitve sprejemajo zdravniki, potem ko temeljito preučijo posamezen primer.

"Preiskava nesreče še traja. Dokler ne bo končana, ne bomo sprejemali nikakršnih sklepov. Če bodo ugotovitve pokazale, da je treba spremeniti pravila, bomo o tem odločili, ko bo jasno, kaj se je zgodilo," je pojasnila tiskovna predstavnica Evropske komisije. A po neuradnih podatkih v Bruslju že preučujejo možnosti kratkoročnih ukrepov.

Svet
Božo Zuanella (photo: Matjaž Merljak) Božo Zuanella (photo: Matjaž Merljak)

Umrl zadnji čedermac

V bolnišnici v Vidmu je včeraj umrl Božo Zuanella, župnik v Tarčmunu in Sovodnji. Čez mesec in pol bi praznoval šestdesetletnico duhovništva, decembra bi dopolnil 84 let. Bil je tudi zbiralec ...

Vatikan, trg svetega Petra (photo: Vatican Media) Vatikan, trg svetega Petra (photo: Vatican Media)

Drugič bi se lahko dim pojavil okrog 10.30 #videoprenos

Za zdaj je jasno, da so kardinali včeraj prvič volili in papež ni bil izvoljen. Preseneča, da so glasovnice zažgali razmeroma pozno. Glede na izkušnje minulih konklavov, lahko danes prvi dim iz te ...

Predstavitev letošnjega šmarničnega branja na Celjski Mohorjevi družbi (photo: Rok Mihevc) Predstavitev letošnjega šmarničnega branja na Celjski Mohorjevi družbi (photo: Rok Mihevc)

Dobra mineštra, sladoled in Šmarnice

Mesec maj, v katerega smo vstopili, je že od 16. stoletja povezan s češčenjem Marije. Posebna majniška pobožnost je nastala dve stoletji pozneje. Na Slovenskem smo jo začeli obhajati sredi 19. ...