Bogdan Žorž: Priprava na šolo je zelo pomembna
| 10.08.2013, 17:17
Dobro je, da se že zdaj, čeprav dobre pol meseca pred začetkom šolskega pouka, začnemo pripravljati na to. Izkušnje so me naučile, da je priprava zelo pomembna, je v oddaji razlagal psihoterapevt Bogdan Žorž, s katerim se srečamo vsako drugo soboto v mesecu, v sklopu oddaje Za življenje, za danes in jutri.
Prve izkušnje so zelo pomembne
Bogdan Žorž:„Prve izkušnje, ki jih otrok dobiva ob vstopu v šolo, so zelo pomembne in rekel bi, kar kjučne za celotno osnovnošolsko obdobje. Med pogostimi napakami, ki jih delamo starši, je pretirana želja, da bi prvošolskega otroka naučil brati in pisati že pred vstopom v šolo. K temu nas žene velika želja pomagati otroku do boljšega znanja in lažjega učenja v šoli. Na sploh je v življenju tako, da ko želimo nekomu preveč pomagati, mu s tem člahko že škodujemo. Pustimo, da tudi otrok sam dobiva izkušnje in se uči svojemu razvoju in letom primerno. To ne pomeni, da moramo otroka odvračati od pisanja in branja v predšolski dobi. Otrok ima danes veliko več možnosti, da se zgodaj sreča s pisanjem in seštevanjem. Če se ta želja v otroku pojavi spontano, še ni nujno, da mu bo to samo po sebi škodovalo. Napaka pa je, če starši otroka pretirano spodbujajo ali celo silijo v učenje branja in pisanja, češ, mu bo šlo potem v šoli bolje. Učinek je prav nasproten.“
V otroku mora živeti iskreno pričakovanje in radovednost pred vstopom v šolo
Bogdan Žorž:„Med pogostimi, večinoma sicer nič slabega hotečimi napakami, je tudi stavek: Veš, zdaj ti je lepo, boš videl, kako bo z vstopom v šolo. Potem bo vse drugače. Boš videl“. Tovrstni stavki naredijo veliko škode. So brez potrebe. Bodite radovedni, skupaj z otrokom. Na šolo se moramo pripraviti tudi starši. Bodimo radovedni, kaj so napisali v šoli, preglejmo zvezke, zanimajmo se o snovi, o vsem, kar se je v šoli dogajalo. Ne gre za zasliševanje, veselimo se z otrokom, njegovih novih spoznanj in dosežkov.“
Povečati radovednost, zanimanje za učenje
Bogdan Žorž:„Če bo otroka zanimala šolska snov, bo rad obiskoval pouk in nasprotno, če se otrok v šoli dolgočasi, mu bo neprijetno pri pouku. Pogosta napaka staršev je, da šolo idealiziramo. Rečemo, na primer, boš videl, kako prijazne so učiteljice in med svojimi sovrstniki boš, ki so prijazni in si želijo tvoje družbe. Ko pa otrok pride v šolo in pričakuje, da se bode te idealizirane napovedi uresničile, pa doživi prav nasprotno, si lahko predstavljamo, kolikšno razočaranje se ob tem rodi. Zadnje čase, si ne morete misliti, spoznavam, koliko je danes otrok s šolskimi fobijami. Prav zaradi nepravih napovedi in slikanja pretirano lepih predstav o šoli. Šola, kot sploh življenje v celoti, je polno preizkušenj, tudi nelepih doživetij in grenkih soočenj s soljudmi. Takšno je pač življenje, večinoma lepo, včasih pa tudi grenko. In to realno sliko moramo pustiti otroku, da jo spozna. Navdušujmo ga raje za raziskovanje, spodbujajmo njegovo radovednost. S tem se bo v njem gradila tudi prava motivacija in bo rad hodil v šolo.“