Poletne razprodaje tekstila in obutve
Slovenija | 11.07.2011, 11:13
Začenjajo se poletne razprodaje tekstilnega blaga in obutve. Nekateri trgovci sicer pripravljajo razne cenovne akcije skozi vse leto, zato večje gneče v nakupovalnih centrih vseeno ni pričakovati.
Po pravilih razprodaj lahko trajanje razprodaj določi vsak trgovec v skladu s svojo poslovno politiko, vendar ne smejo trajati več kot 60 dni. Večina trgovcev se je letos odločila za klasične dve- do tritedenske razprodaje, ponekod pa tudi za najdaljši možni rok.
Med razprodajami veljajo enake pravice potrošnikov kot v času, ko ni razprodaj. Če kupite blago z napako, a to ni posebej izenačeno, lahko izbirate med popravilom, zamenjavo, sorazmernim znižanjem ali vračilom kupnine. Če pa blago, kupljeno v času poletnih razprodaj, nima napake, a bi ga kupec zaradi različnih razlogov rad zamenjal, lahko to stori le v dogovoru s trgovcem. V takih primerih namreč trgovci niso dolžni sprejeti blaga, lahko pa to storijo v skladu s svojo poslovno prakso.
Kaj morajo v času razprodaj upoštevati trgovci?
Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in po njem. Poleg tega mora biti označen odstotek znižanja cene. Če je ta objavljen v razponu (npr. 30–50%), mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji v konkretni trgovini. Podjetniško-trgovska zbornica opozarja še, da je pomembno, da trgovci pred uvedbo popusta oziroma razprodaj ne dvignejo cen izdelkov in jih nato znižajo z namenom višjega odstotka znižanja, kar bi privabljalo kupce. V takem primeru gre namreč za navidezno znižanje in zavajanje kupcev.