Sveti oče o pšenici in ljulki
Cerkev po svetu | 17.07.2011, 14:58
Papež Benedikt XVI. se že od prejšnjega tedna nahaja v Castel Gandolfu. Po opoldanski molitvi je danes izrazil svojo veliko zaskrbljenost zaradi položaja v Somaliji, ki jo pestita močna suša in v nekaterih predelih preobilno deževje. Velike množice izčrpanih ljudi so prisiljene k zapuščanju teh področij v iskanju možnosti za golo preživetje. Sveti oče je zato na mednarodno skupnost in na vse ljudi dobre volje naslovil apel za kar se da hitro pomoč tem našim že sicer preizkušanim bratom in sestram, med katerimi je tudi mnogo otrok. Sicer pa se je vsebina papeževega opoldanskega nagovora nanašala na evangeljski odlomek današnje 16. nedelje med letom.
Notranje dvorišče apostolske palače v Castel Gandolfu je danes napolnila množica romarjev z različnih koncev sveta. Papež Benedikt XVI. jim je pred opoldansko molitvijo angelovega čaščenja in blagoslovom želel približati globlji pomen evangeljskega odlomka o pšenici in ljulki, ki rasteta na isti njivi. Do ločitve med njima bo prišlo šele ob času žetve in ne že v teku njune rasti. Gospodar njive namreč ne želi, da bi skupaj z ljulko pomotoma pohodili tudi pšenico.
Sveti oče razlaga, da omenjena prilika govori o Božjem kraljestvu, ki ni samo nekaj, kar nas presega, temveč se razteza tudi v človekovo notranjost. Jezus nas želi poučiti, da je v naši notranjosti posejano majhno in skrito seme, ki pa vendarle nosi v sebi neuničljivo življenjsko moč. Kljub vsem oviram, se bo seme razvilo in obrodilo sad. Ta pa bo dober le, če bo njiva našega življenja obdelana v skladu z Božjo voljo. Če smo pripravljeni v sebi varovati milost, ki smo jo prejeli pri krstu in gojiti vero v Boga, bo to v nas preprečilo rast ljulke, ki jo na našo njivo med spanjem zaseje sovražnik. Papež Benedikt XVI. je dodal razmišljanje sv. Avguština, ki v komentarju te evangeljske prilike ugotavlja, da so mnogi ljudje najprej ljulka, a pozneje postanejo pšenica. Ob tem ugotavlja, da sta jim Gospodarjeva prizanesljivost in potrpljenje v času njihove hudobije, omogočila to hvalevredno preobrazbo.
Sveti oče je ob sklepu opoldanskega nagovora vse povabil, naj si prizadevamo za podobnost s svojim tako velikim in dobrim nebeškim Očetom. Isti namen je imel tudi Jezus v oznanjevanju, saj je svojim poslušalcem dejal: „Bodite torej popolni, kakor je popoln vaš nebeški Oče“ (Mt 5,48).