Jože BartoljJože Bartolj
Mark GazvodaMark Gazvoda
Andrej ŠinkoAndrej Šinko
Podoba Družine (foto: ARO)
Podoba Družine

Nova podoba ob 60-letnici Družine

Slovenija | 19.05.2011, 11:33

Tednik Družina že 60 let prinaša novice iz Cerkve doma in po svetu. Je časopis s katoliškimi izhodišči in iz tega zornega kota obravnava vsa vprašanja, ki zanimajo sodobnega človeka; od kulture, politike do umetnosti. V vseh teh desetletjih je Družina iz tednika prerasla v medijsko hišo, knjižno založbo in turistično agencijo. Ob bisernem jubileju so se ustvarjalci odločili tudi za novo, nekoliko spremenjeno podobo.

Družina je dragocen kamenček v mozaiku vsebin, ki v slovenskem medijskem prostoru podpirajo življenje družin in posameznikov. V svojih 60 letih se je razvila iz izrazito cerkvenega časnika v širše zasnovan katoliški tednik, saj se poleg poročanja o dogodkih v škofijah ukvarjajo tudi z vsemi vprašanji življenja, ki se dotikajo sodobnega slovenskega kristjana.

„Prinaša prepotrebno jasnost v duhovno zmedo“

Družina je bila najprej list goriške administrature. Izhajala je štirinajstdnevno, leta 1972 pa je začela izhajati tedensko, bogatejši pa sta postajali tudi njena vsebina in oblika. Prav zaradi korenin, ki segajo v koprsko škofijo, je zbrane ob predstavitvi nove podobe Družine nagovoril tudi koprski škof Metod Pirih.

„Družina, kakor tudi drugi katoliški tisk, deluje v pluralistični družbi. Ta pozitivna lastnost sodobne družbe pa nosi s seboj tudi drugo plat medalje: zaradi številnih idej, ki krožijo med ljudmi, sodoben človek pogosto izgublja smisel svojega bivanja, izgublja tudi občutek, kaj je katoliško in kaj ne,“ je poudaril koprski škof. Zato je po njegovem mnenju glas katoliškega tednika danes izredno pomemben, saj prinaša tako potrebno jasnost v duhovno zmedo. Škof Pirih je spomnil na praznovanje 60-letnice Družine prav v času, ko se v naši družbi razpravlja o »redefiniciji« te osnovne celice družbe. Ali ni katoliškemu tedniku že v samo njegovo ime dano tudi poslanstvo: obramba in varovanje družine? Škof Metod Pirih je nagovor sklenil z besedami, da je Družina prav zato poklicana, da brani družino, ki sloni na ljubečem zakonu moža in žene ter poudarja njen smisel, ki je tudi v tem, da oče in mati nudita varno in ljubeče okolje za rast in vzgojo otrok.

Poslanstvo in rubrike ostajajo

Družina je dobila povsem časopisno obliko. Nova podoba je nastala po temeljitem študiju in preverjanju. Odgovorni urednik Franci Petrič pojasnjuje, da skuša nova podoba bralcu dati večjo razvidnost. „Ljudje smo avdiovizualna bitja, zato želimo informacijo hitro in učinkovito. Zato so naši članki narejeni tako, da lahko bralec iz naslova in citatov hitro razbere vsebino.“ Visoka raven poročanja vpliva tudi na bralno kulturo Slovencev. Odgovorni urednik priznava, da se da stvari vedno narediti še boljše, zato bodo v tem duhu delali tudi v prihodnje. Naslednji korak Družine, tako je povedal Petrič, je, da bodo k sodelovanju povabili najboljše sodelavce, pisce, fotografe, da bi tudi na tem področju naredili en korak višje. Poslanstvo tega katoliškega tednika pa se ohranja.

„Družina skuša slovenskega kristjana povezati z vesoljno Cerkvijo in življenjem verujočih po svetu. Na vprašanja, ki jih prinaša vsakdanje življenje, skuša odgovoriti jasno, razvidno, predvsem pa sodobnega človeka spodbuditi, da bi živel po veri in da bi na vse, kar se dogaja po svetu, gledal skozi prizmo vere in dobrega,“ ob obletnici izhajanja Družine še pravi njen urednik.

Direktor Tone Rode pa je ob preobrazbi Družine povedal, da so si zadali večjo berljivost in dostopnost do vsebin. „V anketi, ki smo jo izvedli, smo zaznali, da si bralci želijo nekoliko krajših člankov. Temu smo se tudi odzvali. V tekstu iščemo zgoščenost, ob tem pa tudi lažjo berljivost. Nova likovna podoba naj odpre vrata vsebini na različne načine, da se bodo lahko bralci soočili z vsebino iz različnih zornih kotov.“ Direktor je še pojasnil, da za zdaj ohranjajo rubrike na ustaljenih straneh, potem pa bodo postopno spreminjali in preoblikovali tudi vsebino tednika.

Nova oblika za lažjo berljivost

Nova podoba Družine ne šokira, pač pa skuša že obstoječo vsebino narediti še bolj dostopno bralcu, ki bo svojo najljubšo rubriko še vedno našel na svojem mestu. „Moj cilj je bil dati večjo težo zapisani besedi. Želel sem ustvariti klasično formo časopisa prav zato, da bi vsebina prišla na plano. Z bolj pestrim strukturiranjem člankov, bolj strukturirano tipografsko hierarhijo bralcu ni več treba prebrati celega članka, pa bo že poznal vsebino,“ je svoje oblikovalsko delo komentiral Igor Arih, ki je slavljenko odel v, kot sam pravi, „tazakmašno obleko“. Večja preglednost tednika se bo nekoliko odražala tudi v dolžini člankov. Arih meni, da bralec želi kakovost, ne količine. Najbolj prepoznavna novost pa je gotovo naslovnica z ojačanim rdečim logotipom in imenom. „Rdeča pomeni ljubezen, strast, značilno za družino, rdeča pomeni vzpone in padce. Pomembno pa je, da se ohrani in da gre naprej,“ je v prenovljeni številko Družine povedal oblikovalec Igor Arih.

Slovenija, Cerkev na Slovenskem
Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc) Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc)

Melita odhaja, Mavrica ostaja ...

Letošnja jesen je odnesla poletje, prinesla praznovanje naše radijske obletnice, v soboto pa naznanila tudi menjavo na uredniškem mestu revije Mavrica. Otroški mesečnik izhaja pri Založbi Družina, ...

Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec) Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec)

Kako in kaj jesti

Z dr. Karin Kanc, doktorico medicine, specialistko interne medicine, iz zasebne ordinacije Jazindiabetes, tudi integrativno psihoterapevtko, smo ob Svetovnem dnevu sledkorne bolezni, ob Tednu ...