Ugibanja o Torinskem prtu
Cerkev po svetu | 01.05.2010, 13:20
Pred dvema letoma je sveti oče napovedal, da želi počastiti Torinski prt, ko je od 10. aprila do 23. maja 2010 izpostavljen v Torinu, da bi molil in premišljeval ob tem skrivnostnem obličju, ki molče govori v srcih ljudi in jih vabi, da v njem prepoznajo Božje obličje.
Le nekaj dni pred odhodom svetega očeta na pastoralno potovanje v Torino, kjer bo počastil Torinski prt, ki ga številni verniki te dni že častijo, obiskovalci pa si ga ogledujejo, so nekateri novinarji sprožili ugibanja o poreklu in starosti Torinskega prta. V javnost so vrgli novico, da prve sledi Torinskega prta segajo kvečjemu v 14. stoletje.
Dejansko so fizične in konkretne sledi, ki jih lahko vidimo na prtu, istovetne z mučenji, ki jih je pretrpel Jezus
Italijanska zgodovinarka Barbara Frale, ki že dolga leta dela v Vatikanskem tajnem arhivu, je novembra lani pri milanski založbi Il Mulino, objavila študijo z naslovom „Mrliški prt Jezusa iz Nazareta.“ V sredo je pogovoru s francosko novinarko, med drugim povedala, da po dolgih raziskavah lahko rečemo, „da je Torinski prt arheološki kos lanenega blaga, ki ima vse značilnosti blaga iz prvega stoletja. Prt pa častijo, ker je povezan z obličjem Jezusa iz Nazareta. Vse to je v območju vere, ker je s Torinskim prt povezano dolgo izročilo, ki se opira na evangeljske opise. Dejansko so fizične in konkretne sledi, ki jih lahko vidimo na prtu, istovetne z mučenji, ki jih je pretrpel Jezus, o katerih nam poročajo novozavezni spisi.“
Ugotovitve kemikov niso sprejemljive in zanesljive
Na vprašanje, kaj misli o ugotovitvah raziskave, ki je bila opravljena leta 1988 z radioaktivnim ogljikom, po kateri naj bi začetki Torinskega prta segali le v 14. stoletje, torej v srednji vek, je zgodovinarka Barbara Frale odgovorila, da se znanstveniki s področij, kot so kemiki, fiziki, inženirji, izvedenci mehanskih meritev in drugih, strinjajo, da je bila raziskava z radioaktivnim ogljikom slabo narejena. „Jaz ne mislim, da je šlo za namerno napako, toda v celotni raziskavi je bilo narejenih toliko napak, da ugotovitve niso sprejemljive in zanesljive. Končno pa obstajajo tudi zgodovinske in arheološke študije, ki so opravljene z aparati, ki ne delujejo na osnovi kemičnih ali fizičnih analiz. Te raziskave namreč temeljijo na primerjavah z drugimi predmeti, ki so zagotovo iz istega obdobja.“
„Izsledki teh primerjalnih raziskav pa dokazujejo, da je blago Torinskega prta staro, da je tehnika tkanja ista, kot pri judovskih tkaninah iz prvega stoletja. Razen tega pa ima blago iste značilnosti, kot jih imajo oblačila, ki jih opisuje Sveto pismo. Razen tega je francoski znanstvenik Andre' Marion na Torinskem prtu našel ostanke papirusa, ki so podobni tistim iz 1. stoletja. Na isto obdobje pa tudi usmerjajo oblika pisave in pomen ter vsebina sporočila. Dokument namreč govori o pogrebu osebe, ki je bila obsojena na smrt,“ meni zgodovinarka
Na vprašanje, kakšno je uradno stališče Cerkve glede na pristnost Torinskega prta, je zgodovinarka Barbara Frale odgovorila, da le papež lahko zavzame uradno stališče Cerkve, nikakor pa ne ona ali kakšen znanstvenik. Pri tem je navedla dosedanja stališča več papežev. Konec 15. stoletja je papež Sikst IV., ki je vodil Cerkev med letoma 1471 in 1484, opredelil Torinski prt kot resničen prt v katerega je bilo zavito Jezusovo telo. Na začetku 16. stoletja je papež Julij II., ki je vladal med lotoma 1503 in 1510, uvedel bogoslužni obred za čaščenje Svetega prta. Papež Janez Pavel II. pa je Torinski prt definiral, kot najsijajnešo relikvijo Jezusovega trpljenja. V teh dneh pa bo k Torinskemu prtu poromal papež Benedikt XVI., je sklenila zgodovinarka Barbara Frale svoj pogovor s francosko novinarko.