Alen SalihovićAlen Salihović
Bazilika v Lurdu (foto: ARO)
Bazilika v Lurdu

Romanje v Lurd

| 11.02.2010, 14:08 Robert Božič

Na današnji praznik Lurške Matere Božje poteka enodnevno romanje v Lurd, pod duhovnim vodstvom mariborskega nadškofa metropolita dr. Franca Krambergerja. Za letalsko romanje je vladalo veliko zanimanje, prosta mesta so bila zelo hitro napolnjena, biti v Lurdu na današnji praznik je namreč po mnenju naših romarjev posebna milost.

Romarji smo se že zgodaj, ob 5.45 zbrali na letališču in se nato v zelo mirnem poletu posebnega letala Adrie Airways napotili proti Lurdu. Po slabih dveh urah poleta smo pristali in se nato z avtobusi odpeljali v Lurd.

Opoldne ste se nam lahko pridružili ob radijskem prenosu svete maše, v nadaljevanju popoldneva pa bo pobožnost križevega pot in obisk votline prikazovanja. Nato ogled svetišč in drugih pomembnih krajev: vseh treh bazilik, Pijeve podzemne bazilike in Esplanade z Marijinim kipom, Bernardkine rojstne hiše, hiše Bernardkinih staršev, ječe in župnijske cerkve. Zvečer ob 20.30 se bomo udeležili procesije z lučkami in se takoj po njej vrnili na letališče in nato domov. V nadlajevanju pa podajam nekaj misli, ki so se utrnile ob današnjem romanju in s katerimi sem nagovoril zbrane romarje:

Romarji v Lurdu
Romarji v Lurdu © ARO

Dragi romarji,
prišli smo na ta sveti kraj, kjer so nebesa na prav poseben način poljubila zemljo, kjer je Bog poljubil človeka, kjer je materinska roka Božje Matere Marije prijela dlan padlega, nesrečnega, potrtega in do kraja izmučenega človeštva, da bi mogel človek z Marijino pomočjo vstati, da bi mogel z Njeno pomočjo nadaljevati svojo življenjsko pot - okrepljen z zagotovilom, da ni sam, da ni številka sredi množice, marveč oseba, katere ime je za vedno zapisano na božji dlani in v ljubečem materinskem srcu Božje Matere Marije.

K Lurški Gospe smo poromali z mnogimi zahvalami, prošnjami, pa ne samo s svojimi, ampak tudi s prošnjami in zahvalami naših dragih, domačih, sorodnikov in prijateljev ter mnogih drugih, ki so se nam priporočili s preprosto prošnjo: tudi zame moli in prosi Marijo. Pred Marijo izročimo danes tudi skupno prošnjo za nove duhovniške in redovniške poklice, prošnjo za spravo in razumevanje v narodu, prošnjo za zdravo pamet vseh državljanov. Izročimo pa tudi prošnji za blagoslov 5. radijskega misijona in evharističnega kongresa, s katerim naj se v narodu poglobi in obnovi vera, upanje in ljubezen.

Vesel sem, da nas je danes tukaj tako lepo število slovenskih romarjev. Vesel, da smo zdaj povezani z našo Slovenijo, saj sveto daritev neposredno prenašamo. In vesel sem, da je voditelj našega romanja Slomškov naslednik, mariborski nadškof metropolit, ki v tem letu - letu 2010 - obhaja dva častitljiva jubileja - 50 let duhovništva in 30 let škofovske službe. Zato naj bo to romanje uvod v njegovo praznovanje, ki pa je hkrati tudi naše praznovanje, saj ko praznuje apostol Cerkve, praznuje vse božje ljudstvo.

V duhu besed - “Kapljice lurške vode bi bilo mogoče prešteti, dobrote pa, ki so jih romarji v Lurdu prejeli, se ne dajo prešteti” - tudi mi pokleknimo na to sveto lurško zemljo, ki je orošena s tolikimi žrtvami, molitvami in solzami, pokleknimo z zaupanjem in otroško vdanostjo, da se bo v nas utrdilo zaupanje, da bo naše srce prejelo blagoslov po rokah brezmadežne Device, da se bomo tako vrnili domov opogumljeni ne s prazno tolažbo, marveč z jasnim zagotovilom in spoznanjem, da njim, ki Boga ljubijo, vse pripomore k dobremu.

Prepričan sem, da se bomo na svoje domove vrnili srečni in zadovoljni, če si bomo dovolili, da nas prevzame božja ljubezen in nas ogreje materinski objem lurške Gospe, ki nas zdaj spodbujata, da iskreno priznamo in obžalujemo svoje grehe in tako pripravimo svoja srca za svete skrivnosti.

Sveče
Lurd sveče © ARO

Obzorja duha (photo: Zajem zaslona) Obzorja duha (photo: Zajem zaslona)

Cenzura v oddaji Obzorja duha?

»Žalostna sem zaradi dogajanj... Nov prevod Svetega pisma iz izvirnih jezikov v slovenski jezik, vrhunsko delo v slovenski zgodovini za študij in razumevanje nam vsem, prispevek v oddaji Obzorja ...

Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija) Družine potrebujejo spodbud in medsebojne podpore ter zgledov.  (photo: lj_nadskofija)

Vzemimo Boga zares

Živimo v duhovni shizofreniji, ki na prvi pogled ni prepoznavna. Na eni strani poudarjamo, kako imamo pravico izbrati lastni slog in stil življenja, kako je naša pravica izbira identitete, celo ...

Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay) Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay)

Zakaj je dobro kupovati obutev popoldne?

Vida Ozis je ustanoviteljica blagovne znamke AN.NIKA, je direktorica Centra medicinske pedikure, razvila je medicinsko sponko - vse ostale, ki so prisotne na domačem trgu, so iz uvoza. Večina si ...