Marjana Debevec
Marjana Debevec je novinarka na Radiu Ognjišče.
Slovenski škofje so v sredo predstavili izjavo, v kateri so poudarili, da sta tako evtanazija, kot samomor s pomočjo nedopustna. Spomnili so, da je po krščanskem razumevanju jemanje človeškega življenja vedno smrtni greh. Odgovor na strah pred trpljenjem je po njihovem prepričanju pospeševanje družbene solidarnosti ter hitrejši razvoj paliativne medicine. Svojo izkušnjo obiskovanja bolnikov je na tiskovni konferenci predstavil tudi škof Anton Jamnik.
Zagovorniki evtanazije kot enega od temeljnih razlogov za usmrtitev bolnika navajajo neznosno trpljenje. Stroka pa ob tem poudarja, da lahko s pomočjo paliativne oskrbe človeku zelo olajšamo zadnje obdobje življenja.
Slovenijo je konec januarja obiskal izvršni direktor Koalicije za preprečevanje evtanazije Alex Schadenberg. Na srečanjih z ljudmi je spregovoril o tem, do kakšnih skrajnosti privede zakon o evtanaziji. Dogodki so bili še posebej pomenljivi v luči sprejemanja slovenske zakonodaje o samomoru z medicinsko pomočjo. Alex Schadenberg je navedel več primerov, ki nakazujejo, do kakšnih skrajnosti zdrsne družba, ko sprejme smrt na zahtevo. Omenil je na primer vojno veteranko, paraolimpijko, ki je zaprosila za možnost dvigala v hiši. Namesto tega ji je pristojno ministrstvo ponudilo evtanazijo. Schadenberga smo povabili tudi pred naš mikrofon in z njim posneli daljši pogovor.
Izvršni direktor Koalicije za preprečevanje evtanazije Alex Schadenberg in zdravnica dr. Bojanka Štern sta na okrogli mizi v Ljubljani konec janurja spregovorila o tem, do kakšnih skrajnosti privede zakon o evtanaziji.
»Skrivnost današnjega praznika je skrivnost Boga, ki je želel ostati med nami. Če bi kristjana ob polnoči zbudili in ga vprašali, kaj je evharistija, kaj je sveta maša – bi moral znati odgovoriti, da je to skrivnost tega, da je Bog želel ostati fizično, telesno med nami,« je pred leti za naš radio povedal moralni teolog dr. Gabriel Kavčič in pojasnil, da se je zavedanje te skrivnosti v zgodovini razvijalo počasi.