Čista ljubezen ali posedovanje drugega?
Novice | 17.01.2024, 10:01 Marjana Debevec
Papež nadaljuje kateheze o grehih in krepostih. Danes se je ustavil pri poželenju. Krščanstvo po njegovih besedah ne obsoja spolnega nagona, vendar pa ta tako lepa razsežnost naše človeškosti ni brez nevarnosti. Najprej se je ustavil pri zaljubljenosti, ki je eno najbolj čistih občutij, če ga ne umažemo z grehom.
Zaljubljen človek ne misli več nase, ampak je ves usmerjen v ljubljeno osebo. Pripravlja ji darila, zlaga pesmi. Ni pa ta vrt, v katerem se dogajajo vse te čudovite stvari, obvarovan pred zlom, je poudaril sveti oče. Iznakazi ga namreč lahko poželenje, ki je še posebej sovražno vsaj iz dveh razlogov in sicer najprej zato, ker uničuje odnose med ljudmi.
"Koliko zvez se je začelo na najboljši možni način, potem pa so se spremenile v toksične odnose posedovanja drugega, brez spoštovanja in občutka za meje? Gre za odnose ljubezni, v katerih je manjkala čistost.
Gre za krepost, ki je ne smemo zamenjati s spolno vzdržnostjo, temveč je želja, da ne bi nikoli posedoval drugega. Ljubiti pomeni spoštovati drugega, iskati njegovo srečo, se vzgajati v empatiji do njegovih čustev, prizadevati si za razumevanje telesa, psihologije in duše, ki niso naše in jih je treba kontemplirati zaradi lepote, ki jo prinašajo."
Poželjenje pleni in vidi le svojo potrebo
Poželenje pa se po papeževih besedah vsemu temu posmehuje: pleni, ropa, naglo zaužije, noče poslušati drugega, ampak vidi le lastno potrebo in užitek. Poželjivec išče samo bližnjice. Ne razume, da je treba pot ljubezni prehoditi počasi, saj le tako naši ljubezenski odnosi postanejo srečni.
Še drug razlog, zakaj je poželenje tako nevarno pa je po besedah svetega očeta v tem, da spolnost zaobjame vse naše čute, biva v telesu in psihi. Če je zato potrpežljivo ne discipliniramo, se spremeni v verigo, ki človeku vzame svobodo. Pri tem je omenil nevarnost pornografije. "Moramo braniti čisto ljubezen podarjanja drug drugemu," je dejal papež.
Zmaga v bitki ljubezni
Zmagati v bitki proti poželenju, proti popredmetenju drugega, je vseživljenjsko prizadevanje. Toda nagrada te bitke je najpomembnejša od vseh, ker gre za ohranjanje tiste lepote, ki jo je Bog zapisal v svoje stvaritve, ko si je zamislil ljubezen med moškim in žensko.
Ta lepota, zaradi katere verjamemo, da je bolje graditi zgodbo skupaj kot pa iskati dogodivščine; da je negovati nežnost bolje kot kloniti pred demonom posedovanja; da je služenje je boljše od osvajanja. Ker če ni ljubezni, je življenje žalostno in osamljeno, je pri avdienci še dejal papež Frančišek.