Zakaj je glas pot, ki vodi do harmonije?
Via positiva | 30.11.2023, 18:00 Nataša Ličen
Natalija Hormuth je profesorica latinščine in francoščine, svetovalka za celostno življenje in zdravje, coaching za vodenje z vrednotami, coaching za zavestno uporabo svojega glasu in solo pevka.
Natalija je skupaj z družino prišla v Slovenijo z željo po večjem stiku z naravo, rojena je v Nemčiji, pred leti pa se je odločila za drugačno pot. Njena starša izhajata iz Rogatca in sta v Rogaški Slatini zgradila majhen vikend, kjer so živeli med počitnicami. Tja se je vrnila najprej leta 2022, ko so po prodaji hiše v Nemčiji iskali primerno kmetijo, ki bi jo kupili v Slovenij, našli so jo v Stopercah, ob vznožju Donačke gore. V Nemčiji je bila gimnazijska profesorica, sodelovala je tudi pri tamkajšnjem razvoju šolskega koncepta, z vrnitvijo v Slovenijo pa ob vseh omenjenih dejavnostih na domači kmetiji pomaga ljudem, kjer sta z možem na holističen način združila glasbo ter stik z naravo in konjem.
Vsak od nas ima potenciale
»Ljudje danes sploh nimajo več časa, da bi lahko prišli v stik s seboj, kdo so in kaj želijo, kdo v resnici so in kaj jih vodi. Pri tem pomaga Natalija, da si sploh upamo zastaviti to vprašanje, ki je bistveno. Veliko dela tudi na glasu, s petjem in govorjenjem.«
Moramo priti k sebi, spustiti pritisk, ki je v nas in skupaj poiskati cilj, ki bo dober za vse. To je možno, je pa izziv.
»V Nemčiji so do tovrstnih znanj zelo odprti, ker je preprosto samo klasično delo enostavno premalo. Tudi v Sloveniji čutim veliko zanimanja še za drugačne načine in pristope, ker so izzivi veliki in potrebe precejšnje. V družinah, pri otrocih in tudi pri učiteljih vsakdanji stres narašča. Vedno bolj se zato vsak potegne vase in se želi obraniti pred vplivi, kar pomeni, da gremo vedno bolj v distanco, oddaljujemo se.«
Šolsko življenje se spreminja, izzivi rastejo in učitelji ne morejo biti rešitev vsega.
"Namesto, da bi si dopustili občutljivost, ranljivost, željo po harmonijo, po tem, da življenje teče, pogosto v iskanju zadovoljevanja tovrstnih potreb ranimo drug drugega, ker smo ranljivi sami. Tu potrebujemo veliko dobrosrčnosti, opažam, dobrih želja in razumevanja, predvsem pa, da ne vrednotimo reakcij in reakcij drugih, ker smo vsi pod ogromnim pristiskom. Glejmo nase in tudi na naše slabosti z nežnostjo, kar je težko, toda, če zmoremo, je lahko zelo hvaležno."
Glasba je kot utrinek, ki prinaša sporočilo
»Z možem veliko koncertirava, on je pisanist in dirigent, nastopava po cerkvah, kulturnih domovih, tudi po gradovih, skratka na veliko odrih in ob različnih prireditvah. Večinoma klasično in sakralno glasbo. Imam več poklicev in petje je bilo bolj omejeno na regionalno okolje. Petje, dar za glasbo je dar in tega želim predajati naprej. Rada imam stik z ljudmi, manjše dvorane, ker je to nekaj posebnega, če vidim ljudi in sem z njimi v stiku. Želim si, da jih koncert z doživetjem sprostitve in globine spremeni.«
Učitelji imajo večkrat težave z glasom, ker govorijo veliko in na glas, in ker z glasom običajno želijo prepričevati. Petje ima zato veliko vlogo, ker sprosti, je balzam, z nami nekaj naredi.
»Glas je zelo pomemben in po drugi strani tako enostaven medij samega sebe, ker je to organ, edini ki se izraža neposredno izven sebe. Glasilke so mišica, s katero pri izdihu ob vibracijah nastane ton. Ta je vedno individualen, ne moreta biti dva enaka tona, toni so valovi. Ko drug sliši ton, gre ta v neposredno resonanco z njim, in ima v sebi vso sporočilo osebnosti. Zato je važno, da se z glasom ukvarjamo, ker smo to mi.«
O Natalijenem delu
Več lahko preberete tudi v reviji Vzgoja, članek
o celostnem poučevanju in modelu TCI.
Če vas zanimata seminarja, ki ju pripravlja Natalija Hormuth, o smernicah Ruth Cohn ter o celostnem in zavestnem spremljanju otrok »Uspešno vodenje pouka« in »Uspešna komunikacija s starši v težjih situacijah«, ki sta uvrščena tudi v katalog Katis, dobite več informacij na povezavi: