Na EXPU TV v Dubaju to soboto intervju o Kranjski čebeli
Via positiva | 20.01.2022, 18:00 Nataša Ličen
Skoraj pet tisoč kilometrov nas loči do arabskega mesta Dubaj, kjer se med več kot stodevetdesetimi državami iz vsega sveta na svetovni razstavi predstavlja tudi Slovenija z zasnovo paviljona, ki pritegne. Do sedaj se je zvrstilo približno sto poslovnih dogodkov in je paviljon obiskalo približno štiristo tisoč obiskovalcev.
Trenutno je v pritličju paviljona razstavljena Kranjska čebela v razmerju 1: 100, torej je velika več kot meter. Čebela je ena izmed zanimivosti tokratne razstave, kar je opazil tudi organizator in to soboto povabil Matica Volka na intervju na EXPO TV. Več si lahko preberete tudi na tej povezavi.
Slovenski paviljon s prepoznavno veliko leseno streho v obliki ribniškega sita, z največjo zeleno fasado in obkrožen z vodo, bo ob koncu EXPA gotovo med bolj fotografiranimi na družbenih omrežjih.
V oddaji "Via positiva" smo se pogovarjali z Maticem Volkom, generalnim komisarjem Republike Slovenije za mednarodno razstavo EXPO v Dubaju. V to največje mesto v Združenih arabskih emiratih in glavno mesto istoimenskega emirata, enega od sedmih, ki sestavljajo državo, se je preselil lansko poletje, ostala ekipa pa se mu je pridružila lani septembra. »Ta trenutek je eno boljših obdobij za obisk Dubaja, prijetnih petindvajset stopinj imamo, po času smo tri ure pred slovenskim. Bonton in pravila so v arabskem kulturnem svetu v marsičem drugačni, previden moraš biti komu ponudiš roko, da ne bi koga užalil. Drugače pa je mesto moderno, živahno, podobno ostalim velikim mestom sveta. Zelo hitro se razvija in Dubaj ima cilj, da do leta 2030 postane najbolj razvito digitalno razvito mesto na svetu. Ta potencial so prepoznala tudi posamezna slovenska podjetja in kar nekaj jih je že naredilo kakovostne korake, da bodo dolgoročno lahko ostali na tem trgu. V Dubaju živi le deset odstotkov domačinov, ostalo so tujci, ki tu živijo in delajo, so zelo prijazni in vedno pripravljeni pomagati, praktično ni nikalnega odgovora, če kaj potrebuješ ali želiš.«
Kako med 193 državami izpostaviti Slovenijo?
»Ko smo se odločali za sodelovanje na svetovni razstavi smo želeli predstaviti Slovenijo v vsej njeni lepoti in raznolikosti. Že z vizualno prezenco paviljona nam je to uspelo, vključuje vodo, zelenje in les. Za nas je to normalno, v Dubaju pa, kljub finančni moči in ostalim bogatim virom, to ni običajno in že zato smo z našim paviljonom zelo prepoznani in obiskani. Slovenijo predstavljamo skozi poslovni del, turizem in športne dosežke. Naš glavni predstavitveni model je Slovenija kot modra in zelena dežela. V poslovnem delu imamo preko 120 individualnih podjetij, preko 20 poslovnih delegacij in preko 350 podjetij, ki bodo tako ali drugače obiskali naš paviljon. Mislim, da je zasnova dobra, da Slovenijo kakovostno zastopamo ter jo predstavimo na vseh relevantnih področjih, na kar smo lahko ponosni.«
Bili smo neke vrste začetniki ideje, da se države začnejo med seboj povezovati tudi na poslovnem nivoju.
»Imamo enajst tematskih sklopov, v tem trenuitku smo v sedmem, ki se imenuje trajnostni razvoj. V dveh zaporednih dneh smo imeli dva poslovna foruma. Naš program je v osnovi zastavljen, ga pa prilagajamo razmeram, tudi povpraševanju in potrebam. Na začetku smo imeli predvidenih enajst poslovnih delegacij, tekom Expa pa se je povpraševanje po sodelovanju s poslovnimi delegacijami tako povečalo, da smo trenutno na številki 21, kar verjetno tudi ni končna številka. Želimo ugoditi vsaki želji in sprejeti vsakogar. Z vsemi turističnimi agencijami, ki v Dubaj pripeljejo slovenske turiste, smo dogovorjeni tudi za srečanje v slovenskem paviljonu. Prilagajamo se dnevnim razmeram, saj je EXPO zelo dinamičen projekt.«
V Dubaju smo lahko konkurenčni in zanimiv partner s svojim znanjem, med drugim tudi z lesom in vodo. Priložnosti so prav tako na področju hrane, ki je v Dubaju problem. Njihov dolgoročni plan je zgraditi nekakšno veliko vas, področje za pridelavo hrane. Veliko namreč porabijo za uvoz hrane. Zato gredo v smer samooskrbe in v ta dolgoročni plan vlagajo ogromne vsote, k temu je pristopila tudi Slovenija, kjer bo dobila svoje priložnosti.
Imamo zelo močan poslovni program. Ob gospodarstvu je ena izmed temeljnih panog naše predstavitve tudi turizem
»Na EXPU sodeluje 193 držav s svojimi programi, interesi in ciljnimi skupinami. Aktivno sodelujemo tudi s Slovensko turistično agencijo. Želimo in poskušamo na vsak naš dogodek pripeljati kar se da relevantne sogovornike, obiskovalce, goste in druge udeležence, ki lahko dajo dodano vrednost dogodku. Imamo ekipo, ki dela noč in dan ter uspeva. Imamo kakovostne dogodke in na njih večinoma kakovostne udeležence. Zavedamo pa se, da vedno morda ne bo tako, ker se na dnevni ravni odvija veliko dogodkov in poslovnih forumih. Bili smo neke vrste začetniki ideje, da se države začnejo med seboj povezovati tudi na poslovni ravni. Ta je tista, ki narekuje ritem znotraj Expa, ki nam omogoča, da imamo kljub kovidu in mogoče nekoliko manjšemu številu udeležencev, praktično zasedene oziroma razprodane vse poslovne forume. Tako podjetniki kot predstavniki posameznih poslovnih delegacij so nad tem delom zadovoljni.«
Najpomembnejša zadeva pa je Slovenski nacionalni dan, ki ga bomo obeležili 8. februarja. Pozornost celotnega EXPA, medijev in obiskovalcev, bo takrat usmerjena na naš slovenski paviljon.
»Na EXPU je 82 samostojnih paviljonov in slovenski paviljon je s prepoznavno leseno streho, največjo zeleno zunanjo fasado v Dubaju, ki ga obkroža voda, med bolj priljubljenimi. Prepričan sem, da bo slovenski paviljon med najbolj priljubljenimi med vsemi obiskovalci. Zelo izstopa, imamo tudi zelo dobro strateško lokacijo, tik ob enem od vhodov. Mnogi se fotografirajo ob njem. Tudi to, da je Slovenija po globalnem indeksu med najbolj varnimi državami in tudi bolj razvitimi, tujcem pomeni veliko. Cenijo to in jim je zanimiva država za vlaganje, skratka te podatke znajo veliko bolj trezno razbirati in to tudi bolj cenijo kot včasih mi sami.«
EXPO se konča konec letošnjega marca
»Smo nekje na polovici EXPA, ki se zaključi 31. marca. Do sklepa imamo še štiri tematske tedne, najpomembnejša zadeva pa je Slovenski nacionalni dan, ki ga bomo obeležili 8. februarja. Vsa pozornost celotnega EXPA, medijev in obiskovalcev, bo takrat usmerjena na naš slovenski paviljon. Izpeljali bomo še dve zelo pomembni konferenci o poslovnih in turističnih priložnostih Slovenije.«