Pogled v slikarsko katedralo Mateja Metlikoviča
Naš gost | 28.09.2021, 10:29 Jože Bartolj
V soboto 25. septembra je bil naš gost akademski slikar Matej Metlikovič. Z razstavo „Vrt življenja - Fragmenti za katedralo“, ki je bila spomladi na ogled v Zavodu sv. Stanislava, je obeležil nekaj življenjskih obletnic.
Pred štiridesetimi leti je končal študij na Akademiji za likovno umetnost, pred tridesetimi leti, je po dobrih desetih letih poučevanja srednješolskega predmeta umetnostna vzgoja, stopil na pot samozaposlenega v kulturi. Glede na svoje prve umetniške objave v kranjskem gimnazijskem literarnem glasilu „Kaj", je stopil v petdeseto leto umetniškega delovanja. Letos obhaja 65 let življenja. Tu je torej tudi pomembna prelomnica, odhod v pokoj. Pogovarjali smo se o tem ali umetnik sploh kdaj res lahko odide v pokoj, pa o likovni in glasbeni umetnosti, njunem sobivanju, o terminu „celostna umetnina". Za Mateja Metlikoviča je to dogodek, ko se skupaj ujamejo slike, glasba in ples.
Akademski slikar Matej Metlikovič je avtor likovne opreme kapele v Domu sv. Janeza Krstnika v Trnovem! Ta je na poseben način zaživela s pomočjo njegovega barvnega okna in druge opreme, arhitekturno pa jo je oblikoval Metlikovičev zet arhitekt Tomaž Mlinarič.
V oddaji smo posebej omenili tudi njegovo delo v tujini, predvsem v Nemčiji in Švici. Že v v gimnazijskih letih je avtor navezal kar nekaj prijateljstev med nemškimi evangeličani in v oddaji nam je povedal do česa so ta poznanstva pripeljala.
Velik del likovnega opusa Mateja Metlikoviča je sakralne narave. Že v času študija se je srečal z nekaterimi duhovniki, ki so imeli čut za umetnost in so v njegovih delih prepoznali povezavo s teologijo in svetopisemskim sporočilom. Res pa je, da so bili to časi socializma, ko se s temi tematikami ni bilo zaželeno ukvarjati.
Matej Metlikovič iz Svetega pisma črpa veliko navdiha: Duhovne vsebine prežemajo njegova slikarska dela. Kljub temu vendar pravi, da ne pristaja na žanrsko opredelitev, da je sakralni umetnik. Pravi, da umetnost je ali pa je ni ... Torej tudi sakralna umetnost je kot vsaka druga, lahko dobra ali slaba.