Bo Trumpu uspelo osvojiti še en mandat?
Svet | 28.10.2020, 18:17 Andrej Šinko
V Združenih državah Amerike bo približno 240 milijonov volilnih upravičencev prihodnji torek odločalo na predsedniških volitvah. Javnomnenjske poizvedbe že od izbruha pandemije kažejo na prednost demokrata Joa Bidna, vendar pa je merjenje javnega mnenja enkrat že zatajilo, in sicer prav na volitvah leta 2016, ko je presenetil in zmagal republikanec Donald Trump.
V ospredju zanimanja ameriške javnosti pred tokratnimi volitvami sta gospodarski položaj ZDA in soočenje države s pandemijo. Prav slednja je odnesla številna delovna mesta in eno najvišjih gospodarskih rasti, s tem pa skoraj zagotovo zmago Trumpa.
Če se republikanci zavzemajo za nižje obdavčenje gospodarstva in najbogatejših, ker bi tako ustvarjali rast in nova delovna mesta, pa si demokrati želijo, da bi se prav iz višjih obdavčitev več namenjalo za zdravstvo, izobraževanje in socialo. To pa podobno kot kandidata deli tudi volivce. »Mislim, da smo priče veliki razdvojenosti o tem, kar volivci verjamejo, da trenutno potrebujejo. In zato mislim, da do samega konca ne bo jasno, kako se bodo izšle volitve,« je dejala izvršna direktorica AmCham Slovenija Ajša Vodnik.
Trump je sicer z več tisoč milijardami dolarjev pomoči prebivalstvu in gospodarstvu praktično prepolovil brezposelnost, ki se trenutno giblje nekje pri 8 odstotkih, vendar pa je glavni očitek, s katerim je bil soočen v kampanji, da ni uspel obvladati pandemije, ki je od začetka terjala že več kot 230 tisoč smrtnih žrtev.
Politični analitik dr. Bogomil Ferfila je opozoril na dva različna pristopa pri soočenju s pandemijo, demokratskega in republikanskega, ki sta v različnih zveznih državah dala različne rezultate. »V državah, kjer so bolj odprli gospodarstvo se je stopnja brezposelnosti znižala, to je v republikanskih. Res pa se je v teh državah povečalo tudi število okuženih.«
Druge teme so bile v tokratni kampanji za volivce manj pomembne. Sodelavec Inštituta za politični menedžment Klemen Balanč je ob tem sicer opozoril na vse večjo personalizacijo kampanj, ki program potiska v ozadje. »Že od začetka letošnje volilne kampanje v ZDA smo vedeli, da bo letošnje celotno dogajanje osredotočeno okoli enega glavnega vprašanja, in to je referendum o Trumpu. Ali si ga ljudje še želijo imeti za predsednika?«
Za odgovor na to moramo počakati vsaj do 4. november, ko se pričakuje rezultate, vendar pa je veliko vprašanje, če bo takrat že znan zmagovalec, saj je ogromno volivcev glas oddalo po pošti.