Hvaležni, da lahko prejmemo obhajilo!
Cerkev na Slovenskem | 19.10.2020, 10:46 Marjana Debevec
Slabšanje razmer v državi je pripeljalo tudi do odpovedi svetih maš z navzočnostjo vernikov. Za razliko od pomladi pa lahko tokrat prejmemo obhajilo in zakrament svete spovedi.
Na Rakovniku, ki je z Marijo Pomočnico nekakšno duhovno zaledje Ljubljane, je bil odziv vernikov že takoj zelo dober, je za naš radio povedal kaplan Janez Suhoveršnik. »Župnik pravi, da je že v petek, in potem v soboto v tisti uri moral kar petkrat, šestkrat obhajati. Ko se je nabralo približno deset ljudi v cerkvi, je potem obhajilo tudi podelil. V nedeljo je bilo pa seveda to število še večje in ljudje so zelo hvaležni za to.«
V tem, da lahko prejmemo obhajilo in zakrament spovedi arhidiakon Jože Plut vidi veliko mero preudarnosti naših škofov. »Zdi se mi, da iskreni katoličani vedno čutijo, kako trditev mučenk sv. Perpetue in Felicite med zasliševanjem, "da brez lomljenja kruha", se pravi evharistije, "sploh ne morejo živeti", preprosto drži. Zato upravičeno hrepenijo po tem, da bi obhajilo prejeli, da bi Jezusa lahko počastili in da bi to delali, a s "čistim in veselim srcem".«
Obenem pa so mnogi hvaležni škofom, da so dovolili prenos svetih maš iz župnijskih cerkva. »Odziv ljudi je odličen že po prvem prenosu. Potem, ko smo seveda poleti s tem prekinili, je po sveti maši, ki smo jo predvajali, prišel k nam eden od vernikov in povedal, kako se mama zahvaljuje za to, da lahko spet spremlja domače občestvo, ker zaradi bolezni ne more v cerkev. In takšnih odzivov je še več in smo veseli, da ljudem to nekaj pomeni, da lahko spremljajo domače občestvo,« je povedal kaplan na Rakovniku.
Tudi Jože Plut poudarja, da je maša središče in vir krščanskega življenja in življenja občestva Cerkve. »Ti časi omejitev so vsaj meni pokazali, kako se župljani veselijo, da so z domačimi župniki na poseben način povezani v občestvo Cerkve in da so zbrani pri maši kot družinska Cerkev. Je pa s prenosi maš mnogokrat nagovorjen tudi tisti del vernikov in drugih, ki so se morda od Cerkve oddaljili. Se mi zdi, da moramo torej videti in "presojati" celoto te zgodbe, koronskega, milostnega časa, ki nam ga Gospod pošilja kot "znamenje časa" - kot milostni čas,« še dodaja Plut.