Šola med korono: Ohraniti je treba zdravje in človeške odnose
| 02.09.2020, 18:01 Andrej Šinko
Približno 265 tisoč učencev in dijakov je včeraj zasedlo šolske klopi. V šolah veljajo določeni preventivni ukrepi, nova normalnost pa vpliva tudi na vse vpete v izobraževalni proces. Zato bomo v današnji oddaji Pogovor o spregovorili o prilagajanju na te spremembe in psihološkem vplivu.
Šole so se večinoma dobro pripravile na začetek šolskega leta, zato večjih težav včeraj in danes ni bilo, vprašanje pa je, kaj se bo dogajalo v prihodnjih mesecih in tednih. Direktor Zavoda sv. Stanislava Anton Česen je pojasnil, da v njihovem vrtcu, osnovni šoli in gimnaziji preventivne ukrepe lažje izvajajo zaradi prostorskih zmogljivosti. Njihova glavna skrb pa je, »kako bomo na eni strani zagotavljali zdravje, na drugi strani pa zdrave medčloveške odnose.«
Za slednje je pomembno tudi druženje. Po priporočilih Nacionalnega inštituta za javno zdravje se je to v šolah omejilo na posamezne oddelke, ki pa so jih s pomočjo moderne tehnologije v Zavodu sv. Stanislava uspeli povezati. Tako so slovesnost ob začetku šole včeraj izvedli prek video povezave, učenci pa so ji prisostvovali v razredih.
Šole so danes boljše pripravljene tudi na možnost, če bi pouk spet bilo treba izvajati na daljavo. »Od sredine marca do zdaj smo se naučili, kako delati, kako uporabljati instrumente, ki so nam na voljo. Se pravi, računalnike, internet, aplikacije, veliko učiteljev pa je na ta način pripravilo tudi gradiva.«
Psiholog dr. Kristjan Musek Lešnik opozarja, da smo ljudje socialna bitja, ki si kljub preventivnim ukrepom, želimo druženja. To je omejeno že od marca, vendar pa sogovornik za zdaj ne pričakuje večjih negativnih posledic. Te bi se lahko pojavljale, če bi se omejevanje še zaostrovalo in trajalo daljše obdobje.
V trenutnem dogajanju pa lahko opazimo tudi posamezne pozitivne elemente. »Ta koronski čas nas je spet spomnil, da šola ni samo prostor, kjer se podaja znanje in kjer se možgani polnijo z informacijami, ampak je prostor, kjer se razvijajo tudi vse ostale plati mladega človeka, socialne veščine, njegov čustven razvoj se oblikuje, pa tudi telesni in duhovni razvoj.«
Zato si želi, tako kot vsi, da bi se čim prej vrnili v normalnost, ki bi omogočila polnejše človeške stike, ki jih nujno potrebujemo in si jih želimo.