Matjaž Merljak
Marko Zupan
Alen Salihović
Drago Adamič: 'Maraton zahteva zelo dolgo pripravo. Mesec, dva, tri je premalo. Vadba za maraton zahteva vsaj leto skrbne in natančne priprave.'  (foto: Daniel Reche / Pexels)
Drago Adamič: 'Maraton zahteva zelo dolgo pripravo. Mesec, dva, tri je premalo. Vadba za maraton zahteva vsaj leto skrbne in natančne priprave.' | (foto: Daniel Reche / Pexels)

Drago Adamič, trener: »Rekreirajte se, ker boste bolj zdravi, bolj zadovoljni in bolj uspešni«

19.06.2020, 10:23 Mirjam Judež

Konec poležavanja, posedanja, čas je za šport in da se zmigamo. S tem se gotovo strinja naš današnji gost Svetovalnice Drago Adamič, trener, vaditelj, športnik, ki se s športom ukvarja že več kot dve desetletji, zadnja leta kot rekreativec in osebni trener: »Vse bolj pogosto se srečujem z vprašanji, kaj delati, kako vaditi za dosego zastavljenih ciljev, da bi bili brez diet, brez bolečin v kolenih, hrbtenici, … kako izboljšati telesno pripravljenost. V večini primerov ljudje vadimo zato, da vadimo, premalo pa prisluhnemo, kaj nam sporoča telo.« Z njim se je pogovarjala Mateja Subotičanec.

Lahko naredimo ogromno škodo, če se premalo ali nepravilno gibamo, prehranjujemo. Pozornost moramo posvečati sporočilom, ki jih pošilja telo.

Drago Adamič je sodeloval z več kot 200 klienti, starimi od 10 do 60 let. Športniki želijo izboljšati svoje sposobnosti, izgubiti odvečno težo, povečati fizično, psihično kondicijo, tu so še rehabilitacijski programi. Prostore ima v Vojniku, telefonska številka je: 040 476 796, lahko tudi pogledate spletno stran.

Delo v manjših skupinah do osem oseb

Drago Adamič, vodja centra Sportfit ter osebni trener
Drago Adamič, vodja centra Sportfit ter osebni trener © https://www.dasportfit.si/
"Ko se odločimo, da bomo začeli vaditi, se pojavi vprašanje, kaj in kako delati? Najdemo se v začaranem krogu, ko ne najdemo izhoda, zato je dobro, da si poiščemo strokovnjaka, ki nam pomaga, da dosežemo cilj. Ko me stranka kontaktira, se dogovoriva za uvodni posvet. Stranka poda razloge, zakaj se je obrnila name, določiva želje, potrebe, izdelam program vadbe. Vsaka stranka zahteva določen pristop. Nekatere rabijo več motivacije, zato smo tu trenerji, da pomagamo in da stranke bolj varno dosežejo svoje cilje. Ponavadi se za mojo pomoč odločajo tisti, ki imajo manj časa, treninge prilagodim njihovi časovnici in sestavim individualni program za vsako stranko. Delam v manjših skupinah do osem oseb, ker je le tako mogoč popoln nadzor nad izvedbo njihovih vaj. Ne želim, da si na mojih treningih kdo dela škodo svojemu telesu."

Sodeluje z nekaterimi podjetji, med njimi je tudi MIK Celje, pobudnik akcije »S srcem za morje otrok«

"Sodoben način življenja, hitenje, dolgi delavniki, veliko kave, veliko sedenja, vse to nas vodi v preobremenjenost, stres, izgorelost. Veliko podjetij daje poudarek na skrbi zaposlenih. Zdrav delavec je bolj uspešen kot nekdo, ki ima fizične in psihične težave. Imam tudi programe za podjetje. Včasih je dovolj samo sprememba okolja, malo gibanja, preusmeritev misli, vse to ugodno vpliva na nas. Podjetja so naredila študije, ogromno bolniških je zato, ker so ljudje v slabši kondiciji in so lažje dojemljivi za različne bolezni. Vadba na delovnem mestu v okviru službe je en korak naprej, da bi se zmanjšali bolniški staleži."

Vsem, ki so pretežki, odsvetujem daljše teke zaradi preobremenitve sklepov, ker s tem naredimo preveč škode telesu.

Vaje za predolgo sedenje

"Preproste vaje, ki jih lahko naredimo vsak dan, so: blagi raztegi mišic (raztezne vaje pomagajo, da sprostimo napetost v telesu), hoja pol ure na dan, najbolje po gozdu, če gre, tek, kolesarjenje. Ne pozabimo na vaje za moč: počep, deska, most, skleca. Z njimi se boste izognili bolečinam v hrbtenici in še kje. Vse te vaje lahko tudi varno naredimo v pisarni ali stanovanju. Izogibamo se dvigalom, hoja po stopnicah je odlična vaja, manj ko sedimo, boljše nam bo. Kolesarjenje je (poleg hoje, teka) zelo priporočljivo. Vsak šport je treba prilagoditi našim sposobnostim, čelado na glavo in varno na cesto."

Če premalo pijemo, smo dehidrirani. Dovolj moramo piti, paziti na prehrano; da ne jemo preslano, preveč maščob, sladkorja. Utrujenost, visok pritisk, … vse to so pokazatelji, da moramo nekaj premakniti.

Maraton ni za pretežke

"Maraton zahteva zelo dolgo pripravo. Mesec, dva, tri je premalo. Vadba za maraton zahteva vsaj leto skrbne in natančne priprave. Vsem, ki so pretežki, odsvetujem daljše teke zaradi preobremenitve sklepov, ker s tem naredimo preveč škode telesu."

Oglasila se je poslušalka Karmen iz Celja in tudi Dragova stranka. Imela je 105 kg, čakala jo je operacija obeh kolen, po letu in pol vadbe pod nadzorom pa se je že lahko udeležila MIKove karavane in brez večjih zapletov 630 km prekolesarila v štirih dneh. Ne gre samo za videz, ampak boljše počutje, splača si vzeti tisto eno uro na dan za sebe, pravi pa, da je najlepše, ko gre zdaj lahko v trgovino z oblačili, kjer si lahko izbere, kar ji je všeč. Pri odločitvi in vztrajanju ji je ob strani stal mož in družina, trener in tudi spodbuda skupine ji je pomagala. Všeč ji je bilo tudi to, da ni nikoli vedela, kaj jo čaka na treningu.

Ko bi najraje obupal ...

"Tudi to se zgodi, da kdo obupa. Držim se pravila, da sem pomoč do zastavljenega cilja, ne tisti, ki bo dosegel cilj. Stranka sama mora imeti željo, da doseže cilj, jaz sem le motivator. Obupajo iz najrazličnejših vzrokov: težave doma, v službi, da res ni časa, ali pa se jim enostavno ne da. Zgodi se, da kdo obupa in se pozneje vrne. Vsake stranke sem vesel. To mi pove, da dobro delam, da smo na pravi poti. Zadovoljna stranka je najboljša reklama. Vsakemu bi svetoval, pojdite, rekreirajte se, ker boste bolj zdravi, bolj zadovoljni in bolj uspešni."

Konec poležavanja, posedanja, čas je, da se zmigamo. Najbolje v naravi.
Konec poležavanja, posedanja, čas je, da se zmigamo. Najbolje v naravi. © Vlad Bagacian / Pexels

Bi vas zanimalo še kaj podobnega?
Svetovalnica

Pomembno: Prosimo, da se pri komentiranju držite spletnega bontona in pravil našega spletnega portala. Pridržujemo si pravico moderiranja.

Sveta maša na prostem (photo: Rok Mihevc) Sveta maša na prostem (photo: Rok Mihevc)

Priporočilo škofov: Svete maše naj bodo na prostem

Omejitev združevanja na javnih površinah s 500 na 50 ljudi vpliva tudi na delovanje Katoliške cerkve. Nova oziroma posodobljena pravila so zato posredovali tudi slovenski škofje. Objavljamo jih v ...

Novomašniki 2020 (photo: Rok Mihevc) Novomašniki 2020 (photo: Rok Mihevc)

Spoznajte letošnje novomašnike

V Sloveniji bomo letos imeli sedem novomašnikov. To so: Anže Cunk, Martin Leban, Tilen Oberwalder Zupanc, Janez Potisek in Matej Rus iz ljubljanske nadškofije, Blaž Franko iz novomeške škofije in ...

O avtorju