Urška Makovec
Urednica Aleteia.si: Splet ne sme postati edini način ohranjanja stikov
| 02.06.2019, 08:15 Rok Mihevc
Sedma velikonočna nedelja je posvečena sredstvom družbenega obveščanja – medijem in vsem, ki pri njih delajo in sodelujejo. Ob tej priložnosti smo se pogovarjali z urednico portala Aleteia.si Urško Makovec.
Srečanja v živo nič ne odtehta
Virtualne skupnosti - človeške skupnosti. O teh dveh govori papeževa poslanica ob nedelji sredstev družbenega obveščanja. Po besedah Urške Makovec so virtualne skupnosti količinsko že prevladujoče, kakovostno pa nikakor. »Srečanja v živo ne more nič odtehtati. Splet je odlično orodje, da vzdržujemo tiste stike, ki jih sicer ne bi mogli. Recimo stike s tujino, pomaga tudi pri hitrejši organizaciji. Splet je odličen izum, a mora ostati le kot orodje za boljše stike, ne pa središče in edini način ohranjanja stikov.«
Zgodbe Aleteie dajejo zgled vztrajnosti, zaupanja in vere
Papež v poslanici piše: »Internet je vir, če postane priložnost za izmenjavo zgodb in izkušenj o lepoti ali trpljenju, ki so fizično oddaljene od nas.« Ravno to delajo tudi na Aletei, pravi naša sogovornica. »Zbiramo zgodbe, ki se ljudi dotaknejo in ljudi spodbudijo. Zato je odzivov res veliko in večinoma so to odzivi hvaležnosti. Za ljudi, ki jih predstavimo, ker so povečini zgled za marsikoga. Zgled vztrajnosti, zaupanja, vere, potrpljenja. Ko naši intervjuvanci pristno govorijo, se dotaknejo mnogih src bralcev." Tudi nekateri naši sodelavci so se znašli na naslovnicah...
Nekateri bralci nas tikajo...
»Včasih dobimo tudi kakšna sporočila, v katerih nas bralci tikajo, čeprav se ne poznamo. To nam pomeni, da se počutijo domače z nami. Gotovo je to dober znak.« Ko so začeli ustvarjati Aleteio, so se osredotočili na ustvarjanje virtualne skupnosti na družbenih omrežjih, predvsem na Facebooku. »To nam uspeva, saj imamo tam že preko 10.000 sledilcev, veliko je ljudi, ki nas redno spremlja. Berejo naše elektronske novice, moli molitve, ki jih predlagamo... Izvedli smo tudi dobrodelni akciji, ki sta doživeli velik odziv, kar pomeni, da lahko stopimo skupaj, ko je treba. Mesečno nas bere okoli 110.000 različnih bralcev.« Aleteia.si je zaenkrat spletni medij, si pa bo besedah urednice veliko bralcev želi srečanja v živo, kar si želijo organizirati tudi sami.
Martin Golob dober primer, kako medije izkoristiti za evangelizacijo
Na vprašanje ali Cerkev zna izkoriščati medije ali pri tem zaostaja, Urška Makovec meni, da je kot ustanova vedno malo zadaj in je previdna, kar da je tako verjetno tudi prav. »Posamezniki pa bi si morali upati prekoračiti to in preskočiti kakšno stopnico ter tvegati. Tukaj mislim na vse, ne le na klerike. Gotovo je treba tu izpostaviti primer bohinjskega župnika Martina Goloba, ki s svojimi vlogi navdušuje vso Slovenijo. Opazili so ga vsi mainstream mediji in razglašajo ga za najslavnejšega župnika v Sloveniji. To je en način izkoriščanja medijev za oznanjevanje vesele novice, a prepričana sem, da jih je še veliko. Vsak jih pa lahko izkoristi glede na talente, ki so mu dani.«