Študent, šola, vzgoja
Ko študent bolnemu kolegu proda zapiske... Kje smo zgrešili pri vzgoji?
| 14.03.2019, 10:57 Rok Mihevc
Vzgoja ni priprava na življenje, vzgoja je življenje, smo slišali v Svetovalnici, v kateri smo gostili dr. Dejana Hozjana s Pedagoške fakultete na Primorskem.
Ključne so vrednote
Pri vzgoji ne gre samo za oblikovanje znanja, ampak za vrednote, ki so ključne. V sodobni družbi se srečujemo z umikom tradicionalnih vrednot, vzpostavlja se sistem pluralnosti, ki relativizira vrednote. "Težava pri tem je to, da pluralnost postavlja v ospredje posameznika, predvsem njegovo ugodje. Manjka pa čut za sočloveka in družbo."
Najpomembnejši rezultat vzgoje je strpnost
Ta individualizem je podlaga za vznik vseh dopustujočih vzgoj, ki postavljajo otroka na pediestal, da se poučiti ugodno. Pri tem pozabljamo, da življenje ni samo ugodje, ampak še kaj drugega, pravi Hozjan. "Individualizem je zelo pereča tematika. Pri študentih se pojavlja, da si zapiske prodajajo ob odsotnosti in bolezni. Meni pa se zdi sočutno, da nekomu, ki ga ni, zapiske posodiš in mu pristopiš naproti." Tu potem pade domina in rezultat je lahko strašljiv če tako vzgajamo mladostnike.
Pomemben je zgled
Starši so danes v nezavidljivem položaju, tradicionalen način vzgoje se kaže, kot da je odslužil. Umanjka tudi prenos s starejše generacije na mlajšo. "Šole dobivajo učence, ki so obraz permisivne vzgoje. Nimajo meja in osnovnega vrednostnega sistema. Tako iščemo načine, kako staršem in učiteljem pomagati. Zavedamo se, da je treba pokazati meje in razvijati vrednote na primeren način." Na vzgojo vpliva ogromno dejavnikov, ki jih ne morejo kontrolirati. "Zato se sam izogibam podajanju navodil, kako oblikovati posameznika. Pri vsakem otroku neko pravilo popolnoma drugače funkcionira. Pomemben je tudi zgled staršev in vseh tistih, ki ga vzgajajo."
Za vpis pomembneje od točk to, kakšen človek si
Velika večina študentov pedagoškega poklica je prišla na fakulteto z namenom delati dobro za otroka. "Verjamem, da imamo v slovenskem prostoru dobre učitelje, je pa res, da je težava ta, da je za vpis potrebno število točk, ne pa kakšen človek je. Na tem bi morali več delati. Ko vstopiš v razred, nisi strokovnjak na določenem področju, ampak oseba." Učitelj namreč vedno bolj postaja mentor, ki učenca vodi skozi nek proces, ki te pripravlja, kako med različnimi informacijami tehtati. Vloga učitelja se je spremenila, zato je toliko bolj pomembno, da je on tisti, ki pomaga razvijati t.i. procesne kompetence, je v oddaji še povedal Dejan Hozjan.
Oddajo je pripravila in vodila Nataša Ličen.
PREBERITE ŠE:
- Marko Juhant: "Problem je, ker ne znamo odpuščati"
- Evelin Kranjc: "Treba je biti najprej človek"
- Manca Birk: "Vsak dan naj bo več tistega, kar nas osrečuje"
- Nataša Hanuna: "Pred izbiro šola ali študija je treba najprej najti svoje interese"