Štefan IskraŠtefan Iskra
Marko ZupanMarko Zupan
Tone GorjupTone Gorjup

Javni transport v Ljubljani še naprej neprivlačen za uporabnike?

Slovenija | 23.02.2019, 10:45

April bo prinesel podražitev enkratne vožnje z avtobusom v prestolnici. Zanjo bo treba odšteti evro in 30 centov, kar je 10 centov več kot do zdaj. S takšnim sklepom ljubljanskega mestnega sveta se ni strinjala opozicija.

Anže Logar iz SDS je za Radio Ognjišče poudaril, da gre za še eno v nizu podražitev, ki smo jim v prestolnici priča v obdobju od lanskih lokalnih volitev. "Župana smo opozarjali na nelogičnost in nestimulativnost tega ukrepa z vidika spodbujanja javnega transporta, ki je nujen za urbana središča. Pritegnile so nam tudi ostale svetniške skupine, a na koncu je prevladala glasovalna večina, tako da je 23 njegovih mestnih svetnikov potrdilo to podražitev, medtem ko nas je bilo 18 proti." Odločitvi ljubljanskega mestnega sveta so nasprotovali tudi v NSi. "Zelo vehementno se poudarja, da to ni takšna podražitev. 134.000 evrov bo iz tega naslova prejel Ljubljanski potniški promet. Izgube, ki znaša skoraj pet milijonov, tako ne bodo pokrili," je pojasnil Jožef Horvat.

Podražitvi enkratne vožnje z avtobusom v prestolnici je botrovala želja o povečanju števila uporabnikov terminskih vozovnic. Med te bosta po novem sodili letna splošna neprenosljiva vozovnica in letna upokojenska neprenosljiva vozovnica. Prva bo stala 365 evrov, druga 220 evrov. Da je to predrago, sta prepričana tako Logar kot Horvat. "Mi smo v tem pogledu z dopolnilom predlagali bistveno nižje cene, in sicer 250 evrov za zaposlene in 150 evrov za upokojence. Na ta način bi spodbudili uporabnike javnega transporta k nakupu letne vozovnice. A Lista Zorana Jankovića je bila gluha za te naše predloge. Če bi potrdili naše dopolnilo, bi se po mojem prepričanju uporaba javnega transporta bistveno povečala," je ugotavljal Logar. Horvat je spomnil na ureditev v mestih pri severnih sosedih. V tem smislu so tudi v NSi oblikovali svoj predlog cen novih terminskih vozovnic. "Po velikosti, ne po standardu, je primerljiv Gradec v Avstriji. Tam upoštevajo sedemkratnik mesečne vozovnice. Ker je socialni status naših državljanov nižji, smo upoštevali še ta korektor. Tri stranke smo oblikovale predloge, a med nami ni velikih razlik. A župan je to razumel kot napad, češ, ali bomo cenkali. To so njegove besede, a to je narobe. Želeli smo, da se čim več ljudi podaja na avtobus, to možnost jim moramo nuditi po optimalni ceni in ne po pretirani."

Mnoge so razburile spremembe voznega reda Ljubljanskega potniškega prometa, ki veljajo od začetka tega meseca. Kako na zmanjšanje števila voženj na nekaterih linijah gleda Logar? "To je umanjkanje neke zdrave prometne politike in zanemarjanje potenciala, ki ga ima javni potniški promet. Če zmanjšaš število avtobusov in hkrati še podražiš enkratne vozovnice, verjetno nisi naredil veliko k popularizaciji javnega transporta, ampak prav nasprotno. Glavnina problema je v tem, da tudi zaradi neustreznih politik zaposlovanja, Ljubljanskemu potniškemu prometu manjka približno 20 voznikov, tako ne morejo popolniti vseh linij, kar pomeni večjo gnečo na avtobusih in še dodatno neprivlačnost javnega potniškega prometa. Bojim se, da bo letošnji izplen teh ukrepov na koncu pokazal, da se je mestna oblast odločila napačno in da bo uporabnikov javnega potniškega prometa še manj," je odgovoril Logar. Da gre pri zmanjšanju števila voženj na nekaterih linijah za vsakoletne spremembe, do katerih običajno pride malo pozneje in so posledica lepega vremena, pravijo na Ljubljanskem potniškem prometu. "Ne vem, če gre za posledico lepega vremena," je dvomil Horvat. "Verjetno bi v tem primeru več ljudi vozilo kolesa, prav tako ne bi nastajale jutranje konice. To ne more biti izgovor Ljubljanskega potniškega prometa. Tam so slabo ravnali z zaposlenimi, ki odhajajo." Horvat je oster do prometne politike v prestolnici. "Smo v zaostanku 20, 30 let. Nismo upoštevali sodobnih tokov v tolikšni meri, kot bi lahko."

Ob tem velja omeniti tudi prižgano zeleno luč dražjim parkirninam v ožjem središču glavnega mesta v parkirnih hišah, ki jih upravlja ljubljanska mestna občina.

Slovenija, Politika
Dr. Gabriel Kavčič (photo: Rok Mihevc) Dr. Gabriel Kavčič (photo: Rok Mihevc)

Hud cinizem

Predvidoma v prihodnjem tednu bo znano, kdaj bomo odločali o treh posvetovalnih referendumih, med katerimi bo tudi posvetovalni referendum o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja. Moralni ...

Peter Jančič (photo: STA) Peter Jančič (photo: STA)

Natikanje nagobčnika drugače mislečim

Spletni portal tednika Družina poroča, da je raziskovalec spolne vzgoje v šoli ter diplomirani mikrobiolog Tim Prezelj tožil novinarja Roka Blažiča zaradi sklopa objavljenih prispevkov o teoriji ...

Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc) Boj s pozebo v nasadih borovnic na ljubljanskem barju (photo: Rok Mihevc)

Kolikšno škodo je povzročila pozeba?

Po prehodu izrazite hladne fronte pred tednom dni, smo v petek, v nedeljo in včeraj bili priče pozebi. Razmere so se krajevno zelo razlikovale, prav vse sadjarje in kmete pa je strah, da to pomeni ...

Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj) Lojze Čemažar (photo: Jože Bartolj)

Pri svojem delu vedno izpostavi bistveno

Lojze Čemažar je z nami v oddaji Naš gost spregovoril o svoji umetniški poti, pomenu družine, šol, ki so ga oblikovale in se zahvalil za prejeto priznanje sv. Cirila in Metoda.

Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay) Skrbno izbirajmo obutev.  (photo: PixaBay)

Zakaj je dobro kupovati obutev popoldne?

Vida Ozis je ustanoviteljica blagovne znamke AN.NIKA, je direktorica Centra medicinske pedikure, razvila je medicinsko sponko - vse ostale, ki so prisotne na domačem trgu, so iz uvoza. Večina si ...