Mateja Subotičanec
Aleš Karba
Andrej Šinko
 (foto: )

Neil Morley: »Velike blagovne znamke so zgrajene na dobrih zgodbah!«

14.02.2019, 07:44 Rok Mihevc

Letošnja konferenca o digitalnem marketingu, Galaksija marketinga, je gostila tri strokovnjake za (digitalni) marketing iz ZDA, Nemčije in Velike Britanije. Pam Neely, Helen Schrader in Neil Morley so smernice v marketingu opredelili kot »Mobile first« (Najprej mobilniki), »Best stories & teams« (Najboljše zgodbe in timi) ter »Test & Upgrade« (Testiraj in nadgradi). Dogodek se je odvijal 31. januarja v Ljubljani. Udeležilo se ga je okrog dvesto podjetnic in podjetnikov, tudi sodelavca Radia Ognjišče.

Tematika je morda bolj zanimiva za tiste, ki se ukvarjajo s trženjem, a dovolj bo, če koga nagovori ena sama misel. Prvi nam je spregovoril Neil Morley iz Velike Britanije, ustvarjalec vsebine blagovne znamke, iz Velike Britanije: »Velike znamke ustvarjajo velike zgodbe. Velike zgodbe ustvarjajo velike ekipe. Tako preprosto in hkrati zahtevno je to. Negujte odnose, vlagajte v svoje zaposlene ter osvežujte osnovno sporočilo zgodbe vaše znamke. In vedno mislite na zaupanje in zadovoljstvo svojih kupcev.«

Morley pravi, da se je marketing v zadnjih letih zelo spremenil, saj je potrebno obvladovati (pre)več kanalov. Potrošnika ne zanima več veliko o vašem podjetju! Imej odličen izdelek, pravi, takega, ki dodaja vrednost našemu življenju, ki zagotavlja udobje, nam omogoča bolj prijetno življenje. Lažje se poistovetimo s podjetjem, s katerim imamo iste vrednote in mu zaupamo.

Sodelujoči na Galeksiji marketinga: Pam Neely, Helen Schrader, Neil Morley, Simon Novosel, Martin Korošec
Sodelujoči na Galeksiji marketinga: Pam Neely, Helen Schrader, Neil Morley, Simon Novosel, Martin Korošec © Mirjam Judež
Zaupanje še ni bilo tako pomembno, saj živimo v dobi nezaupanja, v kateri se pojavlja cel kup laži, prevar, lažnih novic. Zato je pomembno ustvariti čustveno povezavo s svojimi potrošniki.

»Zaupanja vredne blagovne znanke prodajo več, rastejo hitreje, pridobijo več zagovornikov in so manj cenovno občutljive.« (Euro Panel Research, 2014)

»Zaupanje in ugled sta pomembnejša kot kdajkoli prej. Pred današnjimi »super-potrošniki« se nimamo več kje skriti, spletna skupnost in socialni mediji preglasijo vsa oglaševalska sporočila, ki jih morda želite potisniti v pozabo.« (Brand Client, 2018)

»Zaupanje je zgrajeno na zgledni KAKOVOSTI, avtentični, INOVATIVNI ZGODBI in ima s kupci EMOCIONALNO povezavo. To je pot do uspeha katerekoli znamke.« (Brand Client, 2018)

Morley: »Trženje danes je osredotočeno na zagotavljanje vsebine in izkušenj zlasti v »lastnih medijih«. Prepričljivo pripovedovanje zgodb je bistvo dobrega trženja. Za vsako blagovno znamko stoji zgodba. Kdo piše tvojo? Odličen izdelek/storitev ni dovolj. Moraš biti odličen pripovedovalec zgodb, odličen organizator in imeti odličen spletni nastop. Svojim strankam daj »nekaj več«, pozitivno izkušnjo.«

Velike blagovne znamke so:

zgrajene na dobrih zgodbah - Poišči zgodbe v zgodovini svoje blagovne znamke! Uporabi zgodbe svojih kupcev in jih izpostavi, da z njimi zgradiš zgodbo svoje blagovne znamke.

zgrajene na odličnih timih

zdaj so na spletu in zgrajene na podlagi izkušenj - Preživi čas s svojimi kupci, bodi osredotočen, »zaljubljen« v svojega kupca, razmišljaj, kako mu lahko olajšaš življenje in ga narediš bolj prijetnega.

Poznate svoje kupce?

Kakšen je vaš nastop na socialnih omrežjih?

Resnične zgodbe najdemo na socialnih omrežjih, tam izvemo tudi, kaj se dogaja v glavah naših potrošnikov. Morate več poslušati in manj povedati. Vstopi tja, kjer se dogajajo pogovori in se odzovi.

Vrhunske blagovne znamke so blizu svojim potrošnikom, z mehanizmi za vpogled in pridobivanje povratnih informacij. Vrhunske blagovne znamke so poštene in pristne v svojih komunikacijah. Imajo resnično zgodbo, ki jo lahko pripovedujejo na zanimiv način. Vedno se častno in hitro ravnajo v odnosih z javnostmi, v skrbi za stranke in reševanju problemov - »naredijo pravo stvar«.

Vrhunske blagovne znamke razvijajo svoj talent, svoje zaposlene. Vadijo upravljanje talentov in pooblaščajo svoje zaposlene. Vlagajo v nove tehnologije in nova znanja, ter imajo razvojno, mednarodno kulturo.

Neil Morley je ustvarjalec vsebine blagovne znamke s 30-letnimi izkušnjami na treh celinah v preko 30 državah. 9 let je bil vodja marketinga in prodaje za legendarno znamko Bentley. Dolga leta je vodil marketing na svetovni ravni za Triumph motorje. Bil je direktor operacij za znamko Daewoo. Trenutno vodi svojo marketinško agencijo v Londonu in svetuje strankam iz ZDA, Velike Britanije in na evropskem trgu gradi znamko Adria Mobil. Neil Morley na podlagi svojih bogatih izkušenj in obnašanja uporabnikov na spletu izpostavlja predvsem pomen dobrih zgodb, ki so osnova vsake odlične znamke. In odlično ekipo in odlične odnose v njej.

Bi vas zanimalo še kaj podobnega?

Pomembno: Prosimo, da se pri komentiranju držite spletnega bontona in pravil našega spletnega portala. Pridržujemo si pravico moderiranja.

S. Meta Potočnik (photo: #DeliJezusa) S. Meta Potočnik (photo: #DeliJezusa)

Zakaj s. Meta ne kupuje več avokada?

Verjetno ste se že nekajkrat vprašali, koliko sami prispevate k bolj trajnostnemu delovanju in razvoju družbe. Pa ste naredili kakšen korak več kot le to, da ste ločevali smeti ali šli peš do ...

S. Emanuela Žerdin (photo: Izidor Šček) S. Emanuela Žerdin (photo: Izidor Šček)

Kje je doma slovenščina?

V nedeljo, 21.februarja, smo praznovali mednarodni dan materinega jezika, ki je letos imel geslo JEZIKI BREZ MEJA. Unesco je tako želel spomniti, da so jeziki bistveni del civilizacijske kulture ...

p. Branko Cestnik (photo: Izidor Šček) p. Branko Cestnik (photo: Izidor Šček)

Kakšni so obeti za praznovanje velike noči?

Kot kaže nam gre v epidemiji počasi, počasi na bolje. Kako bo to vplivalo na večje odprtje cerkva in tudi praznovanje velike noči, smo v oddaji »Spoznanje več, predsodek manj«, govorili s p. ...

Moj čas je tudi v zakonu nekaj običajnega, nevarno pa je, če si ga vzamemo preveč in začnemo iz odnosa bežati. (photo: Svyatoslav Romanov / Unsplash) Moj čas je tudi v zakonu nekaj običajnega, nevarno pa je, če si ga vzamemo preveč in začnemo iz odnosa bežati. (photo: Svyatoslav Romanov / Unsplash)

Dr. Drago Jerebic: »Ni res, da varajo samo neverni!«

V tokratni oddaji je bila osrednja tema odnos med partnerjema. Ta je večkrat na preizkušnji, a zrela posameznika znata pristopiti k reševanju težav. Kako se spopasti z odtujenostjo, umikanjem, kaj ...