Sinoda škofov
Na sinodi o spolnih zlorabah, LGBT, migracijah ...
Svet | 05.10.2018, 15:15 Marta Jerebič
Za nami je tretji dan sinode o mladih, ki bo do 28. oktobra potekala v Vatikanu. Delegati se v svojih govorih ta teden osredotočajo na prvi del delovnega gradiva, ki govori o tem, kako prisluhniti mladim. Soglašajo, da mladi niso objekt, ampak subjekt oznanjevanja Evangelija. V razpravah se pojavljajo konkretne teme, vprašanja, povezana s spolnimi zlorabami, z LGBT skupnostjo, migracijami in novimi tehnologijami.
Škof Frank Caggiano, ki po pisanju portala Crux postaja vzhajajoča zvezda med ameriškimi škofi zaradi svojega posebnega poudarka na mladih, je dejal, da se zločina in greha spolnih zlorab ne sme nikoli več najti sredi med njimi. Le tako bodo mladi verjeli sinodalnemu klicu, da jim Cerkev želi nuditi zagotovilo, tolažbo, upanje in pripadnost.
Najmočnejše besede na temo spolnih zlorab so prišle iz ust avstralskega nadškofa Antonyja Fisherja iz Sydneya, ki je podal neke vrste litanije opravičil za vse napake Cerkve na tem področju; tako pri samih dejanjih, neprimernem odzivu, v šolah in pri prenosu vere. Več udeležencev, navzočih v sinodalni dvorani, je za portal Crux potrdilo, da je Fisherjev govor prejel enega največjih odzivov.
Večjo pozornost so pritegnile tudi besede ameriškega nadškofa Charlesa Chaputa iz Philadelphie, ki je pred sinodo kritiziral vključitev terminologije v zvezi z LGBT skupnostjo. V svojem nagovoru je poudaril, da katoličane ne moremo opredeljevati kot ’LGBTQ katoličane’, ’transseksualne katoličane’ ali ’heteroseksualne katoličane’, saj spolni apetiti ne določajo tega, kar smo kot osebe; te oznake pa tudi ne morejo označevati samostojne skupnosti z različno, vendar enako celovitostjo znotraj cerkvenega občestva. Iz tega sledi, da LGBTQ in podobnih fraz ne bi smeli uporabljati v cerkvenih dokumentih, saj bi to pomenilo, da gre za samostojne skupine, Cerkev pa ljudi ne kategorizira na tak način, je dejal nadškof Chaput.
Filipinski kardinal Louis Antonio Tagle je spregovoril o migrantih, ki bi bili lahko paradigma te sinode. Mladi so namreč tako kot migranti, polni negotovosti in v iskanju odgovorov. V zvezi z novimi tehnologijami so bili predstavljeni nekateri projekti, kako prek medijev privabiti ljudi nazaj k veri.