Maksuti: Za dober rezultat bo bistvena mobilizacija volivcev
Politika | 25.03.2018, 16:30 Andrej Šinko
V maju oziroma juniju se nam obetajo parlamentarne volitve. Uveljavljene stranke so nanje v veliki meri že pripravljene, novoustanovljene pa še intenzivno pripravljajo programe in iščejo kandidate. Neuradna kampanja je sicer že v polnem teku.
Sodelavec Inštituta za politični menedžment dr. Alem Maksuti meni, da bo predvolilna kampanja zaradi velikega števila političnih akterjev zelo zanimiva in intenzivna, nove stranke pa bodo poskušale pridobiti čim več medijskega prostora. Sogovornik ocenjuje, da bo SMC v času kampanje »tarča vseh kritik, ki bodo prihajale tako iz opozicijskih kot koalicijskih vrst oziroma strank«.
Maksuti pravi, da smo soočeni s paradoksalno situacijo, ko se koalicijski partnerici SD in DeSUS obnašata kot da nista bili v koaliciji. »Kar je v kontekstu volitev normalno. Pred vsakimi volitvami se prijateljstva na nek način izbrišejo, koalicijski dogovori več ne veljajo. In praktično vsak gleda na nek način nase. To je še toliko bolj logično, ker vse tri stranke nagovarjajo isti bazen volivcev, kar pomeni neko tako imenovano levo sredino.«
Politični analitik meni, da bo za dober rezultat na volitvah bistvena mobilizacija volivcev. »Pomembno je, da svoje zveste volivce pripelješ na volišče in si s tem zagotoviš največji delež glasov. Pri nekih novincih, ki te volilne baze nimajo, bomo verjetno deležni tudi kakšnih medijskih ekscesov oziroma nekih vratolomnih komunikacijskih strategij, s katerimi bodo na nek način poskušali opozoriti nase in prepričati del volivcev, da odrečejo podporo strankam, ki so jim prej bili na nek način zvesti.«
Maksuti pri tem omenja Listo Marjana Šarca, ki ji ankete napovedujejo dober rezultat, čeprav ne vemo veliko o njenem programu, niti o kandidatih. Na volitvah se bodo sicer merile še nekatere druge nove stranke. »Vse nove stranke bodo zagotovo imele deficit, tako na kadrovskem kot na finančnem področju. Predvsem lokalna struktura je tisto, kar moraš imeti v kolikor si želiš neke, recimo temu, normalne kampanje, kjer lahko praktično nagovarjaš različne skupine volivcev po celotni Sloveniji,« pravi Maksuti in pojasnjuje, da to ne bo nujno odločilno. V zvezi s tem opozarja na SMC, ki je bila ustanovljena zelo na hitro, kljub temu pa je slavila na prejšnjih volitvah.