Lah: Zakon o drugem tiru podlaga za plenjenje državnega denarja
Politika | 22.09.2017, 15:01 Petra Stopar
V NSi se zavzemajo za dvotirno železniško progo med Divačo in Koprom, za manj denarja in bistveno hitreje kot predvideva vladni zakon. Tega je treba tudi zaradi financiranja in udeležbe zalednih držav na referendumu zavrniti ter se lotiti boljše variante, ki jih je kar nekaj, predvsem pa pred letom 2024, ko bodo Italijani in Avstrijci zgradili obvozno železnico, je v našem studiu povedal poslanec NSi Zvonko Lah.
Lah in njegovi kolegi v NSi menijo, da če že vključujemo zaledne države v gradnjo drugega tira, »je treba narediti projekt posodobitve vse železniške infrastrukture čez Slovenijo, tako proti Avstriji kot Madžarski, in takrat vključiti zaledne države, saj bo velik del tovornega prometa za njih šel preko Slovenije«. Opozarja, da vlada proti koncu kampanje dela in obljublja vse, kar se da, da bi bil zakon na referendumu sprejet, »potem pa bo verjetno v nadzor projekta dala kakšnega svojega, ki pa ne more bistveno spremeniti stvari«.
Kot še pojasnjuje poslanec, »se kar naprej vlečejo isti modeli financiranja in plenjenja državnega denarja, kot sta bila TEŠ in avtocestni križ, zdaj pa očitno neka elita vidi drugi tir kot priložnost, da pol milijarde gre na neke račune, določeni pa se še preko koncesionarja mastijo naslednjih 45 let«.
Vlada je pri razpravah o možnih različicah gradnje drugega tira preslišala in obšla tudi mnenje gradbene ter inženirske stroke, poudarja Lah. »Obe varianti, ki sta prišli od stroke, sta mnogo boljši, cenejši in hitreje zgrajeni kot pa obstoječa vladna varianta. Vlada je trmasto vztrajala pri svoji, zato ni bilo druge rešitve, kot ta, da gremo na referendum,« je še poudaril poslanec za strankin časopis Krščanski demokrat.