Maja MorelaMaja Morela
Miha MočnikMiha Močnik
Petra StoparPetra Stopar
Teološki simpozij v Stični (foto: p. Ivan Rampre)
Teološki simpozij v Stični

Teološki simpozij tokrat o pomenu nežnosti

Slovenija | 18.04.2017, 14:38 Marjana Debevec

V Stični je dopoldne potekal Teološki simpozij, ki ga bodo jutri pripravili še v Mariboru, v četrtek v Vipavi in 3. maja v Veržeju. Letos bodo predavanja osredotočena na temo »Nežnost in Božja nežnost.« Predavanja bodo slonela na papeževi apostolski spodbudi Amoris laetitia, in bodo nadgradnja preteklega »leta usmiljenja«. Profesorji so o nežnosti spregovorili s treh vidikov: psihološkega, filozofskega in teološkega.

Specialistka zakonske in družinske terapije dr. Barbara Simonič je spregovorila na temo: Močnejša od besed: psihološki in relacijski vidiki nežnosti. Besedo »nežnost« je po njenem težko definirati, a vendar se ob njej v nas takoj prebudi nek globok odziv, na osnovi katerega začutimo, kaj nežnost je. Simoničeva poudarja, da gre za tisto najgloblje v človekovi naravi, kar težko ubesedimo, čutimo pa, da ima moč, da neguje, daje varnost in tolaži, krepi in omogoča rast. Čeprav zveni kot nekaj krhkega, nosi v sebi neizmerno moč. Nežnost je spremljevalka našega življenja, potrebujemo jo od zibelke do groba, je prepričana. V predavanju je predstavila izkustvene vidiki nežnosti v medsebojnih odnosih, orisala pomen nežnosti in predstavila čustvene ovire, ki nežnost blokirajo.

P. dr. Edvard Kovač je predaval na temo: Hrepenenje po neskončnosti ali filozofija nežnosti pri papežu Frančišku. Izhajal je iz tega, da lahko človek, ker je Božja podoba, ljubi ne samo po samo po človeško ampak tudi po božje. Tako se že v erosu človeka naznanja Božji agape. Prav nežnost je kot hrepenenje po neskončni bližini pot, na kateri se srečujeta Božje in človeško, je zapisal dr. Kovač. Nežnost se nam zato po njegovih besedah v Frančiškovih spisih predstavi kot neusahljiva želja po neskončnem, ali kot »dotik nedotakljivega«, tudi kot objem duše, ki zahteva telesno bližino. Prav zaradi tega je nežnost sposobna utemeljiti etiko razlaščanja samega sebe in človeka vodi v čisto podarjenost.

Nadškof Marjan Turnšek pa je predstavil nežnost kot nekoliko zapostavljeno krepost. Papež Frančišek je znan tudi po tem, da sorazmerno pogosto naglaša pomen kreposti nežnosti in to v različnih kontekstih. Tudi v posinodalni spodbudi Radost ljubezni (Amoris laetitia) jo izpostavi. V razpravi je razvil teološko ozadje, zaradi katerega nas papež Frančišek upravičeno tako pogosto spominja na to krepost, saj je v vsakdanji govorici vsebinsko precej »podcenjena«. V isti spodbudi jo dokaj jasno opredeli v kontekstu sodobne potrošne kulture takole: »Potrošniška družba osiromaši smisel za lépo in tako veselje ugasne. Vse obstaja zato, da bi kupili, posedovali in potrošili, tudi ljudje. Nežnost pa je izraz tiste ljubezni, ki se osvobodi želje sebičnega posedovanja. Privede nas do tega, da pred človekom tako rekoč drhtimo z neizmernim spoštovanjem in določenim strahom, da ga ne bi prizadeli ali mu vzeli njegovo svobodo«, je papeža Frančiška še navedel nadškof Turnšek. Kot rečeno, bodo teološki simpozij ponovili še v Mariboru, Vipavi in Veržeju.

Slovenija, Cerkev na Slovenskem, Škofovska konferenca