Jože BartoljJože Bartolj
Mark GazvodaMark Gazvoda
Helena KrižnikHelena Križnik
Skupaj za Evropo (foto: ARO)
Skupaj za Evropo

Kako zgraditi Evropo duha?

| 27.11.2016, 11:26 Marjana Debevec

V tem tednu se bomo v Cerkvi na Slovenskem, tudi na Radiu Ognjišče, pridružili molitveni pobudi Komisije škofovskih konferenc Evropske unije za Evropo. Predlagali so jo kristjani iz Slovaške, ki v teh mesecih predseduje Evropski uniji. Za Evropo duha pa si prizadevajo tudi številna krščanska gibanja in skupnosti povezana v pobudo Skupaj za Evropo.

Po besedah ljubljanskega pomožnega škofa Franca Šuštarja sodobna sekularizacija v Evropi kliče po molitvi. »To se pravi izgubljanje tistega občutka krščanske kulture in miselnosti, saj se vedno bolj vsiljuje ta posvetna miselnost – kako živeti brez Boga. Vemo pa, kako je vsa evropska kultura izšla iz krščanskega načina mišljenja in krščanskega življenja. Brez pobud kristjanov, ki so začeli evropsko skupnost, tudi sedanje Evropske unije ne bi bilo.«

Na te izzive poskušajo odgovarjati tudi različna krščanska gibanja in skupnosti, ki se povezujejo v pobudo Skupaj za Evropo. Preteklega julija so se zbrali na veliki prireditvi v Muenchnu in s pričevanji pokazali, da je sprava in edinost na stari celini mogoče.

Skupaj za Evropo
Skupaj za Evropo © ARO

Pretekli konec tedna pa se je v Rimu srečalo 130 udeležencev iz 14 evropskih držav in 40 krščanskih Gibanj in Skupnosti. Med drugim so predlagali, da bi 25. marca prihodnje leto, ob 60. obletnici podpisa Rimskega sporazuma, pripravili velika molitvena bdenja. Takrat se bodo v Rimu srečali pomembni evropski politiki, krščanska gibanja in skupnosti pa jim želijo predstaviti dokument o njihovem videnju Evrope. »Zakaj je to pomembno? Zato ker Evropa, dokler bo dihala samo kot ekonomsko politična enota, ne bo šla daleč. Torej da se prebudi ta duhovna razsežnost, ki je v sodobnem času izjemno šibka. To pa ni naloga samo ene od cerkva, ampak je skupna naloga krščanstva v Evropi«, je povedal Igor Bahovec iz Skupnosti krščanskega življenja.

Skupaj za Evropo
Skupaj za Evropo © ARO

Gibanja se bodo povezala tudi v Sloveniji, ko bodo molila še posebej za spravo v našem narodu. »Gibanja smo zagotovo prva, ki ne samo da smo poklicana, ampak mislim, da večina ljudi prav v gibanjih čuti, da moramo narediti nek duhovni premik. Sprava je v prvi vrsti duhovno dejanje, se pravi se začne na duhovnem nivoju, ker lahko pride potem do srečanja med nami vsemi«, je povedal koordinator gibanj in skupnosti v Cerkvi na Slovenskem Janez Cerkovnik iz Prenove v Duhu.

Molitev za Evropo:

Oče človeštva, Gospodar zgodovine,

ozri se na to evropsko celino

kateri si poslal številne filozofe, zakonodajalce in modrece,

naše predhodnike v veri v tvojega Sina, ki je umrl in vstal.

Poglej na te narode, ki sta ju evangelizirala Peter in Pavel,

preroki, menihi in svetniki;

ozri se na te pokrajine, ki jih obdaja kri mučencev

in se jih dotika glas reformatorjev.

Ozri se na narode, ki jih povezujejo številne vezi,

vendar so tudi razdeljeni v času, zaradi sovraštva in vojne.

Daj nam, da bomo delali za Evropo Duha,

ki ne bo utemeljena samo na ekonomskih dogovorih,

ampak tudi na človeških in večnih vrednotah.

Evropo, ki bo sposobna etnične in ekumenske sprave,

pripravljena sprejemati tujce, spoštujoča do vsakega dostojanstva.

Daj nam sprejeti z zaupanjem naše dolžnosti,

da bomo spodbujali slogo med narodi,

ki bo vsem celinam zagotavljala

pravičnost in kruh,

svobodo in mir.

Amen.

26. maj 2005

kardinal Carlo Maria Martini (1927 – 2012)

Ivanka Kržišnik dobro uro po smrti, z blaženim nasmeškom... (photo: Tomaž Sokol) Ivanka Kržišnik dobro uro po smrti, z blaženim nasmeškom... (photo: Tomaž Sokol)

Dostojanstveno slovo

Ob izteku lanskega leta, v tistih prazničnih dneh, ko si vzamemo čas za veselje, druženje in ustvarjanje načrtov, se je po dolgotrajni bolezni poslovila najina dobra prijateljica Ivanka.

p. Damjan Ristić (photo: Jaka Korenjak) p. Damjan Ristić (photo: Jaka Korenjak)

Globine: Je ateizem neke vrste vera? #videopodkast

»Razlika med ateistom in teistom je namreč ta - če je za ateista samo materialni pozitivni vzrok, je za teista potem še duhovni vzrok. Ateist živi samo v materialnem svetu, medtem ko teist živi ...