Ko učenca strese stres
Največji stresi pri otrocih povezani s šolo
| 18.04.2015, 09:00 Rok Mihevc
Stres in njegove negativne posledice niso značilne le za odrasle, ampak tudi za otroke in mladostnike, opozarjajo na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje. Največji stresi so pogosto povezani s šolo, zato je pomembno, da otroke učimo, kako se z njim soočati in sproščati.
Obremenjenost in stiske otrok pogosto izvirajo iz njihovega negotovega položaja v naši družbi, ugotavljajo na inštitutu. Helena Jeriček Klanšek: „Otrok in mladostnik se poleg tega soočata s stalno novimi zahtevami, pričakovanji, obveznostmi, ki mu jih nalaga njegova okolica. Nekateri posamezniki se v tem obdobju znajdejo bolje, drugi so pri tem manj uspešni ali celo neuspešni. Bolj ranljivi so tisti, ki v družini nimajo ustrezne ekonomske, socialne in druge opore.“
Pri tem opozarja na zelo pomembno vlogo družbe, staršev, šole pa tudi učitelja. Inštitut je zato v letošnjem šolskem letu pripravil sklop izobraževanj o duševnem zdravju za pedagoške delavce. Ob tej priložnosti so strokovnjaki nadgradili priročnik z naslovom Ko učenca strese stres z novimi vsebinami in vajami.
Novost priročnika je poglavje o čuječnosti, pojasnjuje Maja Bajt. "Številne raziskave kažejo pozitivne učinke čuječnosti tudi pri otrocih in mladostnikih, saj pripomore k otrokovi boljši pozornosti, boljšemu kratkoročnemu spominu in posledično uspešnejšemu učenju, poleg tega pa tudi zavedanju notranjega in zunanjega dogajanja, samorefleksiji, razumevanju kako delujejo misli in čustva, manjši impulzivnosti. Dolgoročno pripomore tudi k boljšemu splošnemu počutju in manjšemu občutenju stresa ter boljšim medosebnim odnosom, saj boljše opazovanje in razumevanje sebe pozitivno vpliva tudi na boljše razumevanje drugih."
Bajtova še dodaja da s čuječnostjo vadijo predvsem posamezne elemente: čas zase, za razmislek, za umiritev in usmerjanje pozornosti. Delavnice za pedagoške delavce bodo potekala maja in junija v vseh slovenskih regijah.