Tretjina mladih je žrtev nasilja – lahko nasilje ustavijo tudi plakati?
Sociala | 08.01.2015, 16:24 Nataša Ličen
Na žalost je medvrstniškega nasilja v Sloveniji veliko. Vsak tretji otrok in mladostnik pa njegova žrtev. Komaj verjamemo tem številkam, ki nas opozarjajo na toliko stisk nedolžnih. Vedno več je tega na internetu, kjer se objavljajo neprimerne vsebine, posebej fotografije in komentarji, ki imajo zelo neugodne posledice za otroke. Problem je izredno pereč in razširjen, zato je bil izbran za temo družbeno odgovornega projekta Plaktivat, ki združuje ljudi iz kreativnih industrij v skupni zgodbi.
Natečaj Plaktivat
Organizirala ga je družba TAM-TAM v sodelovanju z UNICEF-om Slovenija. Odvijal se je že tretjič in se s temo »Nasilje med mladimi« pridružil prejšnjim Plaktivatom, ki so odmevno naslovili temi »Beg možganov« ter »Bodi gasilec«. Zmagovalne plakate že lahko javno opazujemo na več kot 500 plakatnih površinah po vsej državi. V Dijaški oddaji smo o projektu povedali več z gostoma, direktorjem podjetja TAM-TAM in glavnim pobudnikom projekta Plaktivat Tomažem Drozgo in članom žirije, izvršnim direktorjem UNICEF Slovenija Tomažem Bergočem. G. Drozg je povedal: »Želimo opozoriti, da je pri žrtvah strah odveč, da je veliko možnosti, kamor se lahko zatečejo, ne smejo biti tiho. Tudi družba ne sme molčati. Za vsakim nasiljem so lahko grozovite osebne zgodbe nedolžnih otrok. Raziskave kažejo, da večina otrok sicer poišče pomoč v družini, nekaj pa jih je vendar, ki doma nimajo varnega zatočišča in zanje so zelo pomembne točke, kjer lahko najdejo prijazne ljudi, ki jim bodo v pomoč. Nekdo, ki ni deležen nasilja, prav tako lahko pride na naše varne točke.«
Kako močan medij so plakati?
Tomaž Drozg: »Plakati so izredno močan medij. Zbujajo, posebej če so kakovostni, veliko zanimanja. Se bojim, da imamo v našem okolju preveč slabih plakatov. Tudi v tem skušamo delovati odgovornejše. Dobivamo velik odziv na plakate s temo »Nasilje med mladimi« in tako lahko ugotavljamo, kaj so plakati sprožili in če so res pospešili obisk varnih točk, če so spodbudili več pisanja in govorjenja v medijih. Z vsakim »Plaktivatom« skušamo spodbuditi pozitivno noto. Skozi kreativne rešitve skušamo dati pozitivne vibracije, problem ali določeno družbeno vprašanje osvetliti z različnih zornih kotov. Kreativne Rešitve so prišle od Prekmurja do Primorske, kar nam daje vzpodbudo, da projekt dejansko živi. Plakate natisnemo tudi v sobni velikosti. Po eni strani plakati likovno popestrijo prostor, po drugi strani pa prinašajo sporočilo. To je medij, ki ga morda še ne jemljemo resno. Odmev je izvrsten, plakati so romali na blizu 400 naslovov.«
Živimo v družbi, ki je strahovito tekmovalna.
Tomaž Bergoč: »S to pretirano storilnostjo si ne delamo velike usluge. Družba se zelo hitro spreminja in starši, priznajmo, komajda še dohajamo svoje otroke. In seveda, na koncu je glavni naš odnos do otrok, kako jih »opravnomočimo«, s tem, kaj je prav in kaj ne. Že s tem, ko o nasilju govorimo, damo vedeti tistim, ki ga izvajajo, da ne delajo prav in da v družbi njihovo ravnanje ni zaželjeno. Svet je okrogel, vse kar daš vanj, dobiš nazaj.«
S projektom želijo spodbuditi žrtve medvrstniškega nasilja, da spregovorijo in poiščejo rešitev v UNICEF – ovih Varnih točkah. Na razpis je prispelo kar 62 kreativnih rešitev. 11 članska strokovna žirija je izbrala zmagovalca tretjega Plaktivata z naslovom »Če potožiš, ne zatožiš«. Izdelek agencije Yin + Young (avtorji Domen Husu, Samo Muhič, Borut Haclar, Pavel Nekoranec) je po mnenju strokovne žirije najbolje predstavil tematiko natečaja.
Podrobneje si o projekti lahko preberete na spletnih straneh: tam-tam.si/slo/plaktivat.