Papeži in mediji
Svet | 28.01.2014, 16:10 Marjana Debevec
Direktor tiskovnega urada Svetega sedeža p. Federico Lombardi je ob sprejemu priznanja s strani španskega katoliškega radia in televizije spregovoril o zadnjih treh papežih in njihovem načinu komuniciranja. Poudaril je komunikacijsko moč Janeza Pavla II., tako v času, ko je bil še krepak, kot tudi v obdobju telesne oslabelosti; jasnost in zgoščenost misli Benedikta XVI. in izjemno karizmo komuniciranja papeža Frančiška, katerega sporočilo pride ljudem do srca.
P. Lombardi je poudaril, da papež Frančišek doseže ljudi iz vseh koncev sveta, kljub temu, da govori samo italijansko in špansko, saj je vir neizčrpne reke podob in tako uspe posredovati pomembna sporočila vsemu svetu. To dela povsem spontano, brez predhodnega študija in z neko novo strategijo komuniciranja.
Bergoglio je po svoji neposrednosti dejanj in pritegovanja množic zelo podoben papežu Wojtyli, ki je pogumno dejal 'blagoslovljena televizija' in je razumel pomen sodelovanja z mediji pri njegovem poslanstvu. Preko močnih podob na pomenljivih krajih kot na primer molitev ob zidu objokovanja v Jeruzalemu ali pa v pogovoru s svojim atentatorjem v zaporu, je s svetom komuniciral še bolj učinkovito, kot pa z besedami, je poudaril p. Lombardi.
Velik učitelj komuniciranja, Katerega misli sicer zaradi načina izražanja ni bilo vedno enostavno predstaviti medijem, pa je bil tudi Joseph Ratzinger. Imel je jasno, urejeno, tekočo in zgoščeno misel, brez negotovosti in zmede, tudi, ko je prosto odgovarjal na vprašanja, je poudaril Lombardi.
Veličasten vrhunec je po njegovih besedah dosegal v pridigah, ki so najpomembnejša oblika komunikacije v življenju Cerkve. Zgodba povezanosti nemškega papeža z mediji je bila zaznamovana z lepimi trenutki, kot tudi bolj težkimi. P. Lombardi je spomnil na izjemno ponižnost in evangeljsko strast s katero je Ratzinger odgovoril na kritike glede preklica izključitve lefevrskih škofov ali pa na dinamičen pristop, ki ga je pokazal v intervjuju z naslovom Luč sveta.