Matjaž MerljakMatjaž Merljak
Marko ZupanMarko Zupan
Marcel KrekMarcel Krek

Štaba: Pravila v cestnem prometu morajo biti jasna in rigorozna

Slovenija | 08.05.2013, 19:03

V Sloveniji se je začetek svetovnega tedna varnosti v cestnem prometu končal črno. V prometni nesreči v Ljubljani sta umrli dve mladi peški, na gorenjski avtocesti pri Radovljici je umrl voznik osebnega avtomobila, za posledicami prometne nesreče, ki se je zgodila prejšnji teden na območju Litije, je umrl mlad mopedist. Ali to pomeni, da preventivni in ostali ukrepi za varnost na naših cestah, ne delujejo? O tem smo govorili s predsednikom Zavoda Varna pot Robertom Štabo.

"Prometna varnost je sestavljanka različnih ukrepov in protiukrepov," je spomnil Štaba. Kot je dodal, se v Zavodu Varna pot že več let trudijo preprečiti sleherno prometno nesrečo z najhujšimi posledicami. "Želimo imeti stabilen sistem," je dodal. Spomnil je, da je bila Slovenija med letoma 2001 in 2007 najslabša država v Evropski uniji na področju varnosti v cestnem prometu. "Nobena skrivnost tudi ni, da so žrtve povedale, da je tega dovolj, da je treba nekaj spremeniti, da je umiranje in izgubljanje zdravja na slovenskih cestah nekaj, kar ne sme biti normalno in sprejemljivo." Štaba je pojasnil, da so politiki sprejeli ta izziv in začeli postavljati sistem, ki se je odzval s pozitivno rastjo varnosti. "Slovenija je postala nekje srednje varna evropska država, naš cilj je postati ena najbolj varnih držav. A v letošnjem letu je stanje s povišanjem števila mrtvih na cestah pokazalo, da temu cilju ne sledimo," je opozoril. Vlada mora zato po njegovem resno pristopiti k reševanju te problematike. "Ne samo, da se ne bomo znova znašli na repu Evropske unije, ampak zato, ker je cena naših življenj in zdravja previsoka, da bi se lahko zaradi nekih sistemskih ali individualnih napak igrali s tem," je prepričan.

V slovenskem javnem prostoru je po besedah predsednika Zavoda Varna pot preveč nepotrebnega spraševanja nestrokovnjakov, laikov o tem, kaj bi bilo treba storiti za varnost v cestnem prometu. Rešitve, ki jih tujina pozna, so preproste. "Recept je na infrastrukturnem delu, v varnih avtomobilih ter v obnašanju in ravnanju udeležencev v cestnem prometu," je pojasnil. Pri slednjem je omenil dve poti. "Generacije, ki so zavožene, to so nekoliko starejše generacije, ki niso imele izobraževanj, programov, preventivnih aktivnosti, so to zamudile. Če s svojim intelektom ne razmišljamo, da ogrožamo sebe in druge, potem je edina možnost res stroga sankcija. Vozniki, ki nas ogrožajo na naših cestah, v Avstriji, Nemčiji in Švici tega ne počnejo. To pomeni, da razumejo pravila. Ta pravila morajo biti jasna in rigorozna. Za vse ostale, ki razmišljajo normalno, je dovolj izobraževanje, preventiva," je odločen Štaba.

Slovenija, Politika
Bližina v zadnjem obdobju življenja (photo: Slovensko društvo Hospic) Bližina v zadnjem obdobju življenja (photo: Slovensko društvo Hospic)

Milostna smrt in usmrtitev namesto podpore?

O vprašanju samomora z medicinsko pomočjo naj bi odločali na referendumu 9. junija. SDS in NSi sta sicer v ponedeljek vložili zahtevi za ustavno presojo odlokov o omenjenem referendumu, kar bi ...

Romanje v Habsterdick 2024 (photo: osebni arhiv Jožeta Kamina) Romanje v Habsterdick 2024 (photo: osebni arhiv Jožeta Kamina)

Marija Pomagaj je s svojimi rojaki po vsem svetu

Rojaki na vzhodu Francije 1. maja že desetletja romajo k Mariji Pomagaj v Habsterdick. Letos je sveto mašo daroval ljubljanski nadškof metropolit Stanislav Zore, ki ima tudi rudarsko preteklost. V ...