Štefan IskraŠtefan Iskra
Andrej NovljanAndrej Novljan
Meta PotočnikMeta Potočnik

Štaba: Pravila v cestnem prometu morajo biti jasna in rigorozna

Slovenija | 08.05.2013, 19:03

V Sloveniji se je začetek svetovnega tedna varnosti v cestnem prometu končal črno. V prometni nesreči v Ljubljani sta umrli dve mladi peški, na gorenjski avtocesti pri Radovljici je umrl voznik osebnega avtomobila, za posledicami prometne nesreče, ki se je zgodila prejšnji teden na območju Litije, je umrl mlad mopedist. Ali to pomeni, da preventivni in ostali ukrepi za varnost na naših cestah, ne delujejo? O tem smo govorili s predsednikom Zavoda Varna pot Robertom Štabo.

"Prometna varnost je sestavljanka različnih ukrepov in protiukrepov," je spomnil Štaba. Kot je dodal, se v Zavodu Varna pot že več let trudijo preprečiti sleherno prometno nesrečo z najhujšimi posledicami. "Želimo imeti stabilen sistem," je dodal. Spomnil je, da je bila Slovenija med letoma 2001 in 2007 najslabša država v Evropski uniji na področju varnosti v cestnem prometu. "Nobena skrivnost tudi ni, da so žrtve povedale, da je tega dovolj, da je treba nekaj spremeniti, da je umiranje in izgubljanje zdravja na slovenskih cestah nekaj, kar ne sme biti normalno in sprejemljivo." Štaba je pojasnil, da so politiki sprejeli ta izziv in začeli postavljati sistem, ki se je odzval s pozitivno rastjo varnosti. "Slovenija je postala nekje srednje varna evropska država, naš cilj je postati ena najbolj varnih držav. A v letošnjem letu je stanje s povišanjem števila mrtvih na cestah pokazalo, da temu cilju ne sledimo," je opozoril. Vlada mora zato po njegovem resno pristopiti k reševanju te problematike. "Ne samo, da se ne bomo znova znašli na repu Evropske unije, ampak zato, ker je cena naših življenj in zdravja previsoka, da bi se lahko zaradi nekih sistemskih ali individualnih napak igrali s tem," je prepričan.

V slovenskem javnem prostoru je po besedah predsednika Zavoda Varna pot preveč nepotrebnega spraševanja nestrokovnjakov, laikov o tem, kaj bi bilo treba storiti za varnost v cestnem prometu. Rešitve, ki jih tujina pozna, so preproste. "Recept je na infrastrukturnem delu, v varnih avtomobilih ter v obnašanju in ravnanju udeležencev v cestnem prometu," je pojasnil. Pri slednjem je omenil dve poti. "Generacije, ki so zavožene, to so nekoliko starejše generacije, ki niso imele izobraževanj, programov, preventivnih aktivnosti, so to zamudile. Če s svojim intelektom ne razmišljamo, da ogrožamo sebe in druge, potem je edina možnost res stroga sankcija. Vozniki, ki nas ogrožajo na naših cestah, v Avstriji, Nemčiji in Švici tega ne počnejo. To pomeni, da razumejo pravila. Ta pravila morajo biti jasna in rigorozna. Za vse ostale, ki razmišljajo normalno, je dovolj izobraževanje, preventiva," je odločen Štaba.

Slovenija, Politika
S. Simona Brambilla (photo: Francesco Sforza) S. Simona Brambilla (photo: Francesco Sforza)

Papež imenoval prvo prefektinjo

Papež Frančišek je v svojem pontifikatu na pomembna mesta v Vatikanu imenoval že več žensk, ki so postale tajnice ali podtajnice posameznih uradov. Včeraj pa je prvič žensko imenoval tudi na čelo ...

Dr. Matej Tušak (photo: Tanja Dominko) Dr. Matej Tušak (photo: Tanja Dominko)

Dr. Matej Tušak: V vladi ni kompetentnih ljudi

Da ima koalicija v načrtu sprejeti še paleto zakonskih predlogov, je jasno, a vprašanje je, kam bo zavila. Po mnenju psihologa dr. Mateja Tušaka iz tedna v teden dobivamo na mizo stvari, ki ...

Maja Morela in Jure Sešek (photo: ARO) Maja Morela in Jure Sešek (photo: ARO)

Sobotna iskrica, ob kateri smo potrebovali robčke

Legendarna oddaja Sobotna iskrica, ki jo je več kot 30 let na našem radiu ustvarjal Jure Sešek, je prešla v roke mlajši generaciji. Oddaja bo tako živela naprej in prinašala teme zanimive mladim ...