Talita kum!
| 30.06.2012, 05:08 Blaž Lesnik
Markov evangelij, tako kot preostali trije, poroča o nenavadnih stvareh, ki so se dogajale po Jezusu in v povezavi z njim. Med njimi imajo posebno mesto zgodbe o čudežih. Z njimi želijo evangelisti povedati, da Jezus res ni bil navaden pridigar, zgolj eden od mnogih tistega časa, temveč da je v njem delovala božja moč. Njegove besede niso bile zgolj besede človeka, temveč besede božjega maziljenca.
Jezusa evangeliji predstavijo kot preroka, mogočnega v besedi in dejanju. Jezusovo delovanje v Izraelu je podobno delovanju starodavnih prerokov Mojzesa, Elija in Elizeja, ob katerih so se godili čudeži z namenom, da bi ljudje videli veličino Boga, se spreobrnili ter zaživeli življenje, ki spoštuje božje zapovedi. Zgodbe o čudežih, ki se dogajajo po Jezusu, govorijo nekaj podobnega: čudeži se dogajajo zato, da bi ljudje verjeli Jezusovim besedam, da se je približalo dolgo pričakovano božje kraljestvo. Narava posameznih čudežev pripoveduje o tem, kaj prinaša s sabo božje kraljestvo. Božje kraljestvo odpravlja bolezni, fizične, psihične in duhovne. Odlomek iz današnjega evangelija pa govori o tem, da božje kraljestvo odpravlja tudi smrt, za vse, ki se se obračajo k Bogu, po tem ko so sprejeli oznanilo vesele novice Jezusa Kristusa.
Jezus je tako kot skoraj ves čas v Evangeliju po Marku obkrožen z veliko množico ljudi, ki išče odrešenje, zdravje in smisel. Iz množice se vedno nekomu uspe osebno prebiti do Jezusa in takrat se v njegovem življenju nekaj spremeni. V današnjem odlomu, je to uspelo Jairju, enemu vidnejših mož v mestu, do katerega je v čolnu prispel Jezus. Padel je pred Jezusa na kolena in ga prosil za zdravje svoje umirajoče hčere. Jairjevo dejanje je znamenje vere v to, da se po Jezusu to dejansko more zgoditi. Žene ga upanje, da je Jezus vez z Bogom, ki prevlada smrt. To je ena od velikih tolažb Jezusovega evangelija, tj. vesele novce, da smrt ne bo imela zadnje besede nad Jezusom niti nad tistimi, ki postanejo njegovi učenci. Jair je z dejanjem upanja in zaupanja pokazal spoštovanje do Jezusa kot preroka in po njem dal čast Bogu, iz katerega je Jezus izšel. V krščanstvu na sploh je to pot odrešenja, da se človek preko Jezusa sreča z božjim sočutjem in da se preko Jezusa božje sočutje dotakne človeka.
Tega ni mogoče kar tako zlahka sprejeti, kot vidimo v odlomku. Celo Jairjevi domači nimajo takšne vere, kot jo ima on in celo skušajo odvrniti od upanja. Jezus mu vlije poguma:„Ne boj se, in samo veruj!“ Ko pridejo do Jairjeve hiše, Jezus opazi, da ljudje žalujejo in jočejo za deklico, za katero so prepričani, da je umrla. Jezus v smrti ne vidi konca vsega, temveč le spanec, iz katerega jo z besedami: „Talita kum“ nežno obudi. Ljudje so priče temu dogodku epifanije, to je manifestacije božanstva med njimi. Tako bližnje srečanje z Bogom sproži v človeku sveto in strašno neizmernost, v kateri se lahko vase posrka vsako bitje. Le strah lahko človeka, ki se znajde v gravitaciji Boga, obvaruje pred tem, da bi bil použit od ognja božje navzočnosti. To je kreativni strah, ki daje stvarstvu čutiti njegovo popolno odvisnost od Boga, pa hkrati ustvarja vso pestrost obstoja stvarstva. Jezus vse skupaj pozove, naj se ne ustavljajo ob tem in naj ne govorijo o tem, temveč naj dajo deklici jesti. Kljub globokemu uvidu, ki ga je bila deležna Jairjeva družina, jih Jezus pozove, naj se vrnejo k običajnemu življenju, ko jim naroči, naj dajo deklici jesti. Človek je vedno poklican v običajno človeško bivanje, četudi se ga je na poseben način dotaknil Bog.
RAZMISLI
Čemu služijo pripovedi o čudežih v evangelijih? Kaj njihov globlji pomen predstavlja za tvoje življenje?
Ali si v svojem življenju že zaznal kakšen čudež?
Pravi čudež spoznaš, ko ob njem doživiš osvoboditev predvsem od lastnih predstav o življenju in spoznaš, da si del večje in presegajoče stvarnosti, ki jo Jezus imenuje božje ali nebeško kraljestvo. Ali doživljaš svoje življenje kot del večjega življenja, ki vključuje vse človeštvo in vse stvarstvo?
Si se že srečal z izvorom vsega življenja?
MOLITEVJezus, spoznati tebe pomeni spoznati najglobljo skrivnost človeškega obstoja. Ko spoznavam tebe, spoznavam tudi lastno bitje in vidim, kako globoko je stkano s skrivnostjo, iz katere izhajam. In ko sprejemam tebe, sprejemam sebe kot človeka, ki je in pije, ki si želi živeti. Kristus, naj se me dotakneta tvoje življenje in smrt, da bom še bolj preobražen v tebe in bom na tvoj klic vstal kot v polnosti človek.