Matjaž MerljakMatjaž Merljak
Marko ZupanMarko Zupan
Rok MihevcRok Mihevc

Podizvajalci stopnjujejo pritisk na Dars

Politika | 22.07.2011, 05:00 Petra Stopar

Podizvajalci, ki še vedno čakajo na poplačila za izvedena dela pri gradnji pomurske avtoceste, se bodo opoldne odpravili pred poslopje Družbe za avtoceste. Kot so sporočili iz Društva podizvajalcev, bodo razkrili široko paleto Darsovih sprenevedanj in ravnanj v odnosu do podizvajalcev.

Dejstvo je, da je naročnik gradnje pomurske avtoceste, Dars, poplačal glavnega izvajalca SCT, ni pa zagotovil, da bi le-ta poplačal vseh trideset podizvajalcev. Dejstvo je tudi, da je bila naloga investitorja, da se bančna garancija v višini pet odstotkov zadrži do končne primopredaje objekta, česar pa se Dars po mnenju Društva podizvajalcev ni držal in je zneske predčasno izplačeval. Zdaj, ko podizvajalci pričakujejo vnovčitev bančnih garancij, se Dars temu izmika. Takšno ravnanje je, vztraja predsednik Društva podizvajalcev Mirko Požar, povsem nerazumljivo. „Ne samo, da Dars popolnoma ignorira podizvajalce, ampak je očitno, da je odgovoren za zaključek cest in pred pridobitvijo uporabnega dovoljenja potrebuje tudi nas podizvajalce. Da o drugih primerih niti ne govorim, kako smo Dars obveščali vse od leta 2009, Dars pa je ta obvestila ignoriral in še naprej plačeval glavnemu izvajalcu, “ je dejal Požar v pogovoru za naš radio.

Na čas, ko se bo zamenjala uprava in se le odločila za poplačilo, pa podizvajalci ne morejo čakati, saj so že danes na robu propada, je še opozoril. „Za nas je teh devet milijonov ključnega pomena – za preživetje teh firm in za obstoj petsto delovnih mest, kolikor jih zaposlujemo danes. Za Dars pa je devet milijonov - samo s pomurske avtoceste, ki je bila vredna 840 milijonov evrov - 1 odstotek investicije.“

Dars mora imeti samo na prekmurski avtocesti 80 milijonov bančnih garancij, ki jih lahko v vsakem trenutku unovči, je prepričan Požar, prav tako mora imeti 42 milijonov denarja na računu, zato ker cesta ni zaključena. „Če tega nima, je za to odgovorna uprava,“ je prepričan. Danes bo Društvo podizvajalcev predstavilo še nekatero dokumentacijo, ki po Požarjevih besedah izkazuje, da bi moralo biti na določenih cestah okrog 6,5 milijona evrov zadržanih sredstev. Tako je po njihovih podatkih, ki so jih dobili na gradbiščih, na odseku pomurske avtoceste zadržanih 240.000 evrov. „Razlika je plačana SCT-ju, seveda.“

Več kot očitno je, meni zagovornik podizvajalcev, da je bilo tu cel kup nepravilnosti med Darsom in SCT-jem, ob čemer pa podizvajalci ne bodo dovolili, da bi bila zaradi tega ogrožena ostala podjetja. Tako poleg pogovorov z upravo Darsa pričakujejo vnovičen sestanek s prometnim ministrom, pa tudi s premierjem in Agencijo za upravljanje kapitalskih naložb države. Sicer pa se s podobnimi težavami in ignoranco Darsa spoprijema tudi šest podizvajalcev Cestnega podjetja Maribor, ki so gradili predor Markovec, poroča časnik Večer.

Politika
 (photo: Vatican Media)  (photo: Vatican Media)

Kje bo živel Leon XIV.?

Papež Leon XIV. naj bi imel namen živeti v Apostolski palači. Vendar stanovanje prej potrebuje prenovo. Sveti oče si je prostore ogledal po nedeljskem opoldanskem nagovoru, ko so sneli pečat z ...

Papež Leon XIV. (photo: Vatican Media) Papež Leon XIV. (photo: Vatican Media)

Pogled redovnikov in redovnic na novega papeža

V zgodovini je bilo kar nekaj papežev iz vrst redovnikov. Zelo znan je papež Gregor Veliki, ki je bil benediktinski menih, in je med svojimi številni reformami spodbujal tudi petje t.i. ...

Matjaž Čadež je vizionar, ki navdušuje tudi v širjenju pomena petih temeljnih vrednot Slovenije (photo: NL) Matjaž Čadež je vizionar, ki navdušuje tudi v širjenju pomena petih temeljnih vrednot Slovenije (photo: NL)

Matjaž Čadež: Na hitro hočemo preveč

Matjaž Čadež je človek navdiha, ki s svojo življenjsko poklicno potjo še danes, ko je že v pokoju, marsikoga navdušuje. Poslovno se je vrsto let kalil v IBM-u, nato na Švedskem in pozneje ...