Radio Ognjišče
Nataša LičenNataša Ličen
Jaka KorenjakJaka Korenjak
Tanja DominkoTanja Dominko

Krizo osebno občuti vse več Slovencev

Slovenija

Vpliv recesije na vsakdanje življenje osebno občuti 73 odstotkov Slovencev. Posledice recesije pa vse bolj segajo v srednji dohodkovni razred in med mlajšo populacijo.

Glede na raziskavo Trženjski monitor, ki jo izvaja Društvo za marketing Slovenije, je dve leti nazaj krizo osebno občutila dobra polovica vprašanih, lani jeseni 66 odstotkov, zdaj pa že preko 70 odstotkov. Trendi se vse bolj poglabljajo, porabniki pa zaznavajo vse nižje kupne moči in upad prihodkov. Pomenljivo sporočilo je, da se je ta val preselil tudi na mlajše in do sedaj finančno bolje preskrbljene, je ob predstavitvi rezultatov dejala predsednica Društva za marketing Slovenije Maja Makovec Brenčič. To pomeni, da sta nižja kupna moč in odpovedovanje vendarle posegli tudi v potrošniško zelo pomemben srednji dohodkovni razred, ki glede na svoj obseg običajno predstavlja največjo stabilnost povpraševanja na trgih.

V dobrih dveh letih gospodarske krize se je pri ljudeh spremenil tudi pomen recesije. Medtem ko je bil leta 2009 v ospredju strah pred izgubo službe in spremenjenim obsegom dela, ga je sedaj zamenjalo zaznavanje višjih cen in nižje kupne moči.

Posledično se Slovenci vse bolj odrekajo materialnim dobrinam. Vse več se jih odreka počitnicam oz. dopustu (16 odstotkov), enak odstotek se je moral odpovedati oblačilom in obutvi. Najbolj vidna sprememba je na tretjem mestu, kamor se je povzpela hrana in pijača (11 odstotkov vprašanih). Pri slednjem so vprašani v zadnje pol leta tudi najbolj opazili spremembe cen (73 odstotkov). Podražitve so zaznali tudi pri gorivu (31 odstotkov) ter oblačilih in obutvi (15 odstotkov).

Zadnji val Trženjskega monitorja je pokazal še, da 43 odstotkov vprašanih varčuje, od tega jih je 92 odstotkov varčevalo že prej, ostali pa so novinci. Na drugi strani skoraj vsak četrti Slovenec, ki je pred krizo varčeval, sedaj ne more več.

Peti val Trženjskega monitorja je bil izveden med 15. in 30. marcem 2011 na nacionalno reprezentativnem vzorcu oseb, starih med 18 in 65 let. Podatki so bili zbrani s telefonskim anketiranjem na vzorcu 1016 oseb.

Slovenija
Nataša Rupena (photo: Maja Morela) Nataša Rupena (photo: Maja Morela)

Spoved je urgenca za dušo

Tik pred prvo adventno nedeljo smo se v Sobotni iskrici s katehistinjo Natašo Rupena pogovarjali o njenem ustvarjanju, preživljanju sobotnih dopoldnevov v družinskem okolju, predvsem pa smo pred ...

Boštjan Dolinšek (photo: Izidor Šček) Boštjan Dolinšek (photo: Izidor Šček)

Župnija je nekaj, kar gradimo vsi skupaj

Boštjan Dolinšek, ki v Rimu trenutno študira pastoralno teologijo, si težko predstavlja, da kot duhovnik ne bi imel neposrednega stika z ljudmi. O tem, kako vidi župnije ter sodelovanje laikov v ...

Ivan Hudnik (photo: posnetek zaslona) Ivan Hudnik (photo: posnetek zaslona)

Ivan Hudnik o svoji radijski poti

Ivan Hudnik je glasbeni urednik Radia Ognjišče postal čisto na začetku, z direktorjem Francijem Trstenjakom sta se spoznala na Klicu dobrote, za katerega je imel taktirko v rokah Franci, in kaj ...

Avdio player - naslovnica