Bomo v okviru nasledstva reševali tudi dolg do železnic?
| 12.08.2010, 15:14
Daniel Starman, ki je bil konec leta 1997 predsednik nadzornega sveta slovenskega sklada za nasledstvo, opozarja na hrvaški dolg do Slovenije zaradi menjave premoženja železniškega gospodarstva. Hrvaška naj bi bila namreč Sloveniji še vedno dolžna najmanj 140 milijonov evrov brez upoštevanja obresti od leta 1999.
Na direktoratu za železnice in žičnice ministrstva za promet so pojasnili, da je do nesorazmerja v delitvi železnic prišlo ob zamenjavi v Istri in na območju Pomurja. Železniške proge na območju Istre in proga Šapjane-Reka so namreč v času nekdanje Jugoslavije organizacijsko sodile v sestav Železniškega gospodarstva Ljubljana, glede na dogovor prometnih ministrstev 4. oktobra 1991 pa so pripadla hrvaškemu železniškemu podjetju. Slovenija pa je v zameno dobila železniško postajo v Lendavi in progo Lendava-Mursko Središče. Slovenske železnice so v Istri prodale tudi 207 stanovanj, lahko pa so obdržale počitniške domove na Hrvaškem, ki so jih zgradile same. Pri tej menjavi so izračunali, da je ostal odprt še zahtevek za povračilo kritja izgub istrskih prog v obdobju 1974-1991 v skupni višini 104,7 milijona evrov. To pa je zdaj del nasledstvenega vprašanja po nekdanji Jugoslaviji, ki ga bo potrebno še rešiti v okviru nasledstvenega sporazuma, menijo na zunanjem ministrstvu.