Obdavčenje motornih vozil po novem
| 03.03.2010, 16:05 Blaž Lesnik
Z marcem je v veljavo stopila novela zakona o davku na motorna vozila. Po novem bodo motorna vozila obdavčena glede na količino izpustov ogljikovega dioksida.
Spremljanje trendov in stanja na področju prometa v zadnjih petnajstih letih kaže, da je postalo področje prometa velik vir onesnaženja, ki prispeva kar četrtino izpustov toplogrednih plinov. Promet je največji onesnaževalec zraka z dušikovimi oksidi in prašnimi delci, ki vedno bolj vplivajo na kakovost našega življenja in ogrožajo zdravje.
Zato je ta prvi korak na področju zmanjševanja emisij iz osebnega prometa nujen. Po novem bodo najmanj obdavčeni avtomobili, ki ustvarjajo izpuste CO2 v višini do 120 gramov na prevoženi kilometer in za gorivo uporabljajo bencin oziroma utekočinjen naftni plin (obdavčitev 0,5%), najbolj pa tisti z več kot 250 grami izpustov CO2 na kilometer in dizelskim gorivom (obdavčitev 31%).
In kakšen bo odziv trgovcev? Pomeni nižji davek tudi cenejši avtomobil? Marjeta Benčina iz društva Focus odgovarja: "Na splošno lahko rečemo, da se bodo čistejši avtomobili pocenili, požrešnejši oz. tisti, ki bolj onesnažujejo, pa se bodo podražili". Dodaja še, da bi se več kot 50% avtomobilov, ki se v Sloveniji najbolj prodajajo, po novem zakonu moralo poceniti. Ali pa bo res tako, bo odvisno od trgovcev in njihovih marž.
Focus društvo je opozorilo tudi na sistematično kršenje pri oglaševanju v avtomobilski industriji. Pravilnik o obveščanju potrošnikov o varčni rabi goriv in emisijah CO2 novih osebnih vozil je jasen. Pravi namreč, da morajo biti podatki o rabi goriva in CO2 emisijah vozil v avtomobilskih oglasih »lahko berljivi in nič manj opazni kot osnovni del informacije, ki jo (oglas) predstavlja«, vendar pa velika večina oglasov tega predpisa ne upošteva.