Papež o Petrinski vlogi, pomenu evharistije in izviru zla v zgodovini
Papež in Sveti sedež | 09.12.2009, 14:52
Papež Benedikt XVI. je tudi pri današnji katehezi spregovoril o teologiji iz 12. stoletja. Tokrat je za osrednji lik izbral benediktinskega meniha Ruperta iz Deutza. V njegovem nauku je izpostavil vlogo papeža, pomen Evharistije in prisotnost zla v zgodovini. Slednje je po papeževih besedah sad človekove napačne uporabe svobode.
Ko se v Cerkvi pojavijo nasprotujoča si mnenja, prav papežev lik zagotavlja zvestobo zdravemu nauku ter notranje veselje in mir, je dejal sveti oče. Značilnost meniha Ruperta je bila v tem, da je v sporu med Svetim sedežem in Imperijem ostal močno povezan s papežem, zaradi česar so ga poskusili tudi obtožiti.
Drug poudarek njegovega nauka pa je bil velik pomen, ki ga je dal Evharistiji. Boril se je proti teoriji, da je Kristus v Evharistiji prisoten samo simbolično. To pa je po papeževih besedah pomembno predvsem za današnji čas. Včasih gledamo na prejem obhajila kot na nek družbeni dogodek. Pogosto pa pozabljamo, da je v Evharistiji resnično prisoten Vstali Kristus s svojim telesom, da bi nas pridružil svojemu nesmrtnemu telesu ter nas tako vodil do novega življenja, je dejal papež.
„Res je velik dar ta resnična Kristusova prisotnost v zakramentu Evharistije: to je skrivnost, ki jo moramo častiti in ljubiti!“, je še vzkliknil sveti oče.
Vir zla je v samem človeku in v njegovi napačni uporabi svobode, je dejal papež pri današnji splošni avdienci, ki je potekala v Avli Pavla VI. Spregovoril je namreč o liku meniha Ruperta iz 12. stoletja. Slednji je bil udeležen v neki razpravi o tem, kako sta združljiva Božja dobrota in vsemogočnost z obstojem zla. Rupert pri tem izhaja iz Svetega pisma, kjer je jasno razvidno, da je Bog nadvse dober in da ne želi drugega kot dobro. Zlo torej izhaja iz človekove napačne uporabe svobode. Pri tem pa poudarja, da je bilo Kristusovo utelešenje predvideno že vso večnost in to neodvisno od človekovega greha.