Šola - le pridobivanje znanja, ali tudi vzgoja srca?
Slovenija | 01.09.2024, 00:51 Marjana Debevec
Pred nami novo šolsko in veroučno leto. Kakšne izzive prinaša in kako vanj vstopiti čim bolj pripravljeni?
Ni jasno, kakšnega človeka želimo dobiti iz izobraževalnega sistema, je kot enega temeljnih problemov slovenskega šolskega sistema za naš radio izpostavila Helena Kregar iz društva Katoliških pedagogov Slovenije. Med izzivi, s katerimi se učitelji srečujejo, pa je najprej navedla nasilje v šolah.
»Neizvršena naloga države, drugih sistemov, ki bi morali podpirati šolski sistem, pa vemo kako je na primer s problematiko Romov, kako je po mnogih šolah, čemu vse so učitelji izpostavljeni.«
Drug problem Kregarjeva vidi v nacionalnem preverjanju znanja. »za katerega nihče ne ve, čemu služi. Vemo le, da je na to finančno pripetih veliko ljudi in da to temu služi. Skratka, prostora za zdravo pamet je v slovenskem šolskem sistemu premalo in bi ga morali več poiskati.«
»Učiti se in preko znanja tkati odnose in širiti svojo socialno mrežo. Večjo kot imaš socialno mrežo, srečnejši si.«
Prepričana je, da je v slovenskem prostoru veliko dobrih strokovnjakov, vendar žal njihova misel nima zakonodajne moči.
Kaj pa bi Helena Kregar ob začetku šolskega leta svetovala učencem? »Učiti se in preko znanja tkati odnose in širiti svojo socialno mrežo. To se mi zdi nekaj najlepšega v življenju. Večjo kot imaš socialno mrežo, srečnejši si.«
Vstopamo pa tudi v novo veroučno leto. Predsednik Slovenskega katehetskega urada mariborski nadškof Alojzij Cvikl je poleg pridobivanja znanja poudaril vzgojo srca. Vzgojitelj zato ni samo posrednik znanja, ampak je s svojim zgledom tudi posrednik vrednot.
K temu pripomore tudi veroučna šola, v katero nas po besedah nadškofa Cvikla vabi Jezus. »Vemo, katere so bile vrednote, ki jih je Jezus postavljal v ospredje: ljubezen, dobrota, sočutje, mir.
O vseh teh vrednotah ni samo govoril, ampak jih je tudi v polnosti uresničil. Kateheza oziroma verouk ima za cilj, da se dobro pripravimo na življenje, da lahko vse znanje in osebne darove porabimo dobro in seveda koristno.«
Vzgojitelj zato ni samo posrednik znanja, ampak je s svojim zgledom tudi posrednik vrednot.
Nadškof Cvikl otroke in mlade še spodbuja, naj jim ne bo škoda časa, ki ga namenijo za vzgojo srca, da bodo zrasli v samostojne in zrele osebnosti.